Measure
1.2.1.6.3. Developing and disseminating communications and awareness raising materials devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting, and the monitoring of the conduct of elected officials (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
55
Performance indicator:
The communications and awareness raising materials have been developed and disseminated among various target audiences.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За повідомленням Центральної виборчої комісії, станом на 30.09.2024 р. "в рамках співпраці Центральної виборчої комісії з Офісом Ради Європи в Україні відповідно до погодженого листом Комісії від 05 березня 2024 року № 21-26-662 проєкту програми триває розробка освітнього онлайн-курсу "Збалансоване представництво жінок та чоловіків у політичних партіях та у виборчому процесі", який, зокрема, присвячений ролі виборів у демократичному суспільстві та важливості участі у виборах.
Також у вересні:
- опубліковано спільний медіапроєкт Комісії та видання The Village Україна за підтримки Міжнародної фундації виборчих систем в Україні "Не ридать, а здобувать": чому люди обирають боротися за Україну" про історії українців, чий вибір змінив їхнє і не тільки життя;
- на офіційному вебсайті Комісії та сторінці Комісії у соціальній мережі "Фейсбук" розміщено два анімовані ролики, створені Національним агентством з питань запобігання корупції з метою підвищення обізнаності громадян про ефективні інструменти громадського контролю".