Feedback from the public

Measure

1.2.1.6.5. Ensuring the development of a communications and awareness raising campaign devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting, and the monitoring of the conduct of elected officials (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education

Problem solving:

1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity

Deadlines:

01.10.2023 - початок виборчого процесу загальнодержавних виборів

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: The Central Election Commission of Ukraine

Sources of funding:

state budget and/or international technical assistance funds

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The design of the communications and awareness raising campaign has been developed.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Центральна виборча комісія у співпраці з міжнародними партнерами продовжує роботу, яка спрямована на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, що охоплюватиме дизайн цієї кампанії.

Так, з метою подальшої реалізації концепції спільної діяльності, спрямованої на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, у межах співпраці Центральної виборчої комісії з міжнародними партнерами проведено:

- координаційну зустріч щодо обговорення подальшого плану дій за відповідним тематичними напрямами (23 липня 2024 року);

- сесію мозкового штурму з напрацювання ідей "Комунікація з людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення" (09 вересня 2024 року).

За повідомленням Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, підготовлено презентацію та інформаційно роз'яснювальні матеріали для участі 10 жовтня 2024 року та поширення під час двосторонньої зустрічі України та Європейської Комісії в рамках здійснення офіційного скринінгу відповідності законодавства України праву ЄС за переговорним розділом «Функціонування демократичних інституцій» за розділом «Медіа у виборчій кампанії»

Monitoring results (quarterly):

10.12.2024:
There is progress in the implementation of the measure
31.10.2024:
The measure has not been implemented
05.08.2024:
The measure has not been implemented
25.04.2024:
The measure has not been implemented

Key sources of assessment:

Additional sources of information: