Measure
1.2.1.6.5. Ensuring the development of a communications and awareness raising campaign devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting, and the monitoring of the conduct of elected officials (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Ministry of Culture and Strategic Communications of Ukraine
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The design of the communications and awareness raising campaign has been developed.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Центральна виборча комісія у співпраці з міжнародними партнерами продовжує роботу, яка спрямована на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, що охоплюватиме дизайн цієї кампанії.
Так, з метою подальшої реалізації концепції спільної діяльності, спрямованої на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, у межах співпраці Центральної виборчої комісії з міжнародними партнерами проведено:
- координаційну зустріч щодо обговорення подальшого плану дій за відповідним тематичними напрямами (23 липня 2024 року);
- сесію мозкового штурму з напрацювання ідей "Комунікація з людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення" (09 вересня 2024 року).
За повідомленням Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, підготовлено презентацію та інформаційно роз'яснювальні матеріали для участі 10 жовтня 2024 року та поширення під час двосторонньої зустрічі України та Європейської Комісії в рамках здійснення офіційного скринінгу відповідності законодавства України праву ЄС за переговорним розділом «Функціонування демократичних інституцій» за розділом «Медіа у виборчій кампанії»