Measure
1.2.1.6.5. Ensuring the development of a communications and awareness raising campaign devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year and/or international technical assistance funds
Performance indicator:
The design of the communications and awareness raising campaign has been developed.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За повідомленням Центральної виборчої комісії, станом на 31.12.2024 р. "у листопаді 2024 року Центральна виборча комісія спільно із Громадським телебаченням розпочала розроблення медіапроєкту "Без бар’єрів: як полегшити голосування для людей з інвалідністю":
– про міжнародний досвід у використанні розумних пристосувань під час виборчого процесу;
– про флагманський проєкт Комісії щодо доступності голосування на виборчій дільниці для людей з інвалідністю.
Центральною виборчою комісією у співпраці з міжнародними партнерами продовжується робота, спрямована на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, що охоплюватиме дизайн цієї кампанії.
Так, з метою подальшої реалізації концепції спільної діяльності, спрямованої на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, у межах співпраці Центральної виборчої комісії з міжнародними партнерами 09 вересня 2024 року проведено сесію мозкового штурму з напрацювання ідей "Комунікація з людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення".