Feedback from the public

Measure

1.2.1.6.5. Ensuring the development of a communications and awareness raising campaign devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting, and the monitoring of the conduct of elected officials (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)

Measure status:

Not implemented

The measure is aimed at achieving ESR:

1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education

Problem solving:

1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity

Deadlines:

01.10.2023 - 30.12.2023

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: The Central Election Commission of Ukraine
co-implementors:
Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine

Sources of funding:

state budget and/or international technical assistance funds

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The design of the communications and awareness raising campaign has been developed.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Центральна виборча комісія у співпраці з міжнародними партнерами продовжує роботу спрямовану на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, що охоплюватиме дизайн цієї кампанії.

Так, з метою подальшої реалізації концепції спільної діяльності, спрямованої на розробку комунікаційної стратегії та інформаційно-просвітницької кампанії з питань, пов’язаних із післявоєнними виборами, у межах співпраці Центральної виборчої комісії з міжнародними партнерами (Офісом Ради Європи в Україні, Міжнародної фундації виборчих систем в Україні, Міжнародного інституту демократії та сприяння виборам) 12 січня 2024 року проведено сесію мозкового штурму (brainstorming session) щодо питань, пов’язаних з розробкою комунікаційної стратегії для післявоєнних виборів в Україні. Під час такого заходу, зокрема було презентовано основні результати проведеного дослідження наративів та викликів загальнонаціональної комунікації для післявоєнних виборів в Україні.

Monitoring results (quarterly):

25.04.2024:
The measure has not been implemented
13.02.2024:
The measure has not been implemented

Key sources of assessment:

Additional sources of information: