Measure
1.2.1.6.5. Ensuring the development of a communications and awareness raising campaign devoted to the role of elections in a democratic society, the importance of voting (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in the implementation of this activity)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.6. The level of awareness of citizens who realize the importance of standards of integrity and ethical conduct of public servants has increased owing to active and systematic communications, awareness-raising and training activities integrated into formal and informal education
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year and/or international technical assistance funds
Performance indicator:
The design of the communications and awareness raising campaign has been developed.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Центральна виборча комісія у співпраці з міжнародними партнерами завершує роботу над проєктом Комунікаційної стратегії післявоєнних виборів в Україні, яка включатиме інформаційно-просвітницький компонент.
У межах інформаційної кампанії "Національний тиждень безбар’єрності" у травні 2025 року на офіційному вебсайті та сторінці Центральної виборчої комісії у соціальній мережі "Фейсбук" опубліковано матеріали про флагманський проєкт Комісії "Покращення доступності волевиявлення для людей з інвалідністю".
Таким чином, прогрес виконання заходу наявний – завершується робота над проєктом комунікаційної стратегії з елементами просвітницької кампанії. Однак, чітко визначеного та затвердженого дизайну інформаційно-просвітницької кампанії, як того вимагає показник виконання заходу, наразі не подано.