Measure
1.1.5.1.4. Annual discussion of the conclusions and recommendations outlined in analytical studies with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, international technical assistance projects, and the academic community
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.1.5.1.
In the sectors of education, science, healthcare, administrative, social, and utility services as well as government regulation of the economy, the existing corrupt practices are being ousted by convenient legitimate ways of satisfying the needs of individuals or legal entities, which primarily involve:
identifying the most widespread corrupt practices and the reasons why they exist;
improving the legitimate ways of satisfying the needs of individuals or legal entities, which give them certainty that they are guaranteed achieve the desired and legitimate result swiftly and comfortably;
providing the appropriate normative, legal, organizational, and financial framework for coordinated efforts by government agencies and local self-government bodies aimed at simplifying the procedures for providing administrative, social, utility, and other services, as well as protecting business entities against unscrupulous behavior of these agencies;
aligning the system of government agencies and local self-government bodies with the administrative-territorial system;
launching electronic services and enhancing the transparency and accountability of processes involved in interactions between the state and the population and business community
Problem solving:
1.1.5. In many areas of social life, resorting to corrupt practices is a more convenient, efficient, effective, and sometimes only way to satisfy the needs of individuals or legal entities compared to satisfying such needs in the legitimate way
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Central bodies of executive power, which form or implement state policy in the areas most affected by corruption
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The conclusions and recommendations outlined in the analytical report have been discussed with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, international technical assistance projects, and the academic community.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
У 2023 році Національним агентством з питань запобігання корупції взято участь у таких обговореннях:
- у межах ІІ кварталу 2023 року проведено обговорення рекомендаціїй, наданих у дослідженні «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності (з урахуванням правового режиму воєнного стану – станом на листопад 2024 року)», а також результати моніторингу імплементації рекомендацій, наданих у дослідженні “Корупційні ризики у діяльності ВЛК ЗСУ” з керівництвом Рівненської обласної державної адміністрації;
- 06.09.2023 організовано та проведено обговорення аналітичного звіту щодо стратегічної оцінки корупційних ризиків у діяльності підприємств державної форми власності та визначення підприємств з найвищим рівнем корупційних ризиків, яке відбулось за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проєктів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти. У обговоренні взяли участь представники Міністерства економіки України, Міністерства оборони України, Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України, Фонду державного майна, Антимонопольного комітету, Державної аудиторської служби, представники Громадської організації «StateWatch» та Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 06.12.2023 організовано та проведено круглий стіл на тему «Блокування податкових накладних: корупційні ризики та шляхи їх подолання», на якому представлено дослідження напряму стратегічного аналізу корупційних ризиків «Корупційні ризики щодо реалізації процедури зупинення /відновлення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних». В дискусії взяли участь народні депутати, представники Ради бізнес-омбудсмена, Державної податкової служби, бізнес-асоціацій, судді та члени профільних громадських організацій. За підсумками обговорення напрацьовано спільні рекомендації, які можуть стати базою для вдосконалення законодавства у податковій сфері.
- 22.12.2023 представники Національного агентства взяли участь у засіданні Міжвідомчої робочої групи з питань протидії вчиненню службовими особами ТЦК та СП корупційних та інших кримінальних правопорушень, на якому презентували дослідження «Корупційні ризики у діяльності військово-лікарських комісій Збройних Сил України». До обговорення долучилися представники правоохоронних органів та заступник начальника ЦВЛК ЗСУ.
У 2024 році Національним агентством з питань запобігання корупції взято участь у таких обговореннях:
- 25.01.2024 взято участь у обговоренні результатів дослідження напряму стратегічного аналізу корупційних ризиків «Корупційні ризики у діяльності військово-лікарських комісій Збройних Сил України», у якому ідентифіковано ТОП-20 найпоширеніших корупційних ризиків у діяльності ВЛК ЗСУ та запропоновано шляхи їх мінімізації. Обговорення відбулось, зокрема, за участі заступників Міністра оборони України та Міністра охорони здоров’я;
- у межах ІІІ кварталу 2024 року Національним агентством обговорено рекомендації надані у дослідженні «Топ-10 корупційних ризиків під час реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії рф», з керівництвом Хмельницької обласної військової адміністрації (ОВА), а також Хмельницької обласної та міської рад; з представниками обласної і міської влади на Харківщині; рекомендації також презентовано на ІІІ Business & Legal Infrastructure Forum; важливість рекомендацій обговорювалася і з Послом Японії в Україні;
- Представниками Національного агентства обговорено рекомендації, надані у дослідженні «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності (з урахуванням правового режиму воєнного стану – станом на листопад 2024 року)», а також результати моніторингу імплементації рекомендацій, наданих у дослідженні “Корупційні ризики у діяльності ВЛК ЗСУ” з керівництвом Рівненської обласної державної адміністрації.
У лютому 2025 року Національним агентством з питань запобігання корупції взято участь у обговоренні рекомендацій результатів дослідження та впровадження антикорупційних запобіжників у лісовій сфері. Участь у заході взяли народні депутати, представники Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, Державного агентства лісових ресурсів України, ДП «Ліси України», інших виконавчих органів влади, громадських організацій, правоохоронних органів, журналісти.