Очікуваний стратегічний результат 2.1.5.2. Внесено зміни до Закону України “Про прокуратуру”, які визначають вичерпний перелік підстав для звільнення з посади та припинення повноважень прокурорів, у тому числі Генерального прокурора, що унеможливлює їх невмотивоване застосування
Заходи — 2
2.1.5.2.1. Проведення аналізу діяльності відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів
Головний виконавець: Офіс Генерального прокурора
2.1.5.2.2.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Закону України “Про прокуратуру”, яким удосконалено дисциплінарну процедуру щодо:
1) оптимізації підстав для дисциплінарної відповідальності прокурорів;
2) надання чітких формулювань дисциплінарних проступків, які стосуються поведінки прокурорів та дотримання ними правил прокурорської етики;
3) визначення переліку конкретних відомостей, які повинна містити дисциплінарна скарга про вчинення прокурором дисциплінарного проступку, запровадження механізму повернення дисциплінарної скарги;
4) розширення переліку дисциплінарних стягнень з метою підвищення їх пропорційності та ефективності, а також передбачення загальних умов їх застосування, обставин, що пом’якшують та обтяжують відповідальність прокурора;
5) уточнення вичерпного переліку підстав для звільнення прокурорів, видів дисциплінарних стягнень, строків притягнення прокурорів до дисциплінарної відповідальності
Головний виконавець: Офіс Генерального прокурора
Індикатори — 2
набрав чинності закон щодо внесення змін до Закону України “Про прокуратуру”, яким вдосконалено дисциплінарну процедуру щодо:
а) оптимізації підстав для дисциплінарної відповідальності прокурорів
(10 відсотків);
б) надання більш чітких формулювань дисциплінарних проступків, які стосуються поведінки прокурорів та дотримання ними правил прокурорської етики (20 відсотків);
в) визначення переліку конкретних відомостей, які повинна містити дисциплінарна скарга про вчинення прокурором дисциплінарного проступку, запровадження механізму повернення дисциплінарної скарги (20 відсотків);
г) розширення переліку дисциплінарних стягнень з метою підвищення їх пропорційності та ефективності, а також передбачення загальних умов їх застосування, обставин, що пом’якшують та обтяжують відповідальність прокурора (10 відсотків);
ґ) уточнення вичерпного переліку підстав для звільнення прокурорів, строків притягнення прокурорів до дисциплінарної відповідальності
(30 відсотків)
за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють ефективність застосування дисциплінарних стягнень до прокурорів як високу або дуже високу (10 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють ефективність застосування дисциплінарних стягнень до прокурорів як високу або дуже високу (7 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють ефективність застосування дисциплінарних стягнень до прокурорів як високу або дуже високу (4 відсотки)