Очікуваний стратегічний результат 2.3.1.2. Офіційним імпортерам (що мають виключне право на імпорт окремих товарів або франшизу, надану виробником чи офіційним дистриб’ютором таких товарів) надано можливість оскаржити рішення митного органу про визначення митної вартості або про класифікацію товарів, які ввозяться особами, що не мають статусу офіційних імпортерів
Заходи — 5
2.3.1.2.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Митного кодексу України, відповідно до якого:
1) визначено достатність висновку правовласника для підтвердження порушення прав інтелектуальної власності та складення протоколу про порушення митних правил, пов’язаних з переміщенням товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності;
2) поширено застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності на випадки виявлення товарів, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, та переміщуються поза митним контролем, з приховуванням від митного контролю, шляхом недекларування тощо;
3) посилено адміністративну відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності;
4) включено правовласника до переліку осіб, які беруть участь у провадженні у справах про порушення митних правил за статтею 476 Митного кодексу України
Головний виконавець: Міністерство фінансів України
2.3.1.2.2.
Розроблення проекту наказу про внесення змін до Порядку застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами, затвердженого наказом Мінфіну від 9 червня 2020 р. № 281, та Порядку реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону, затвердженого наказом Мінфіну від 30 травня 2012 р. № 648, –– у редакції наказу Мінфіну від 9 червня 2020 р. № 282, відповідно до яких:
1) зазначені нормативно-правові акти приведені у відповідність із змінами до Митного кодексу України, зазначеними у підпункті 2.3.1.2.1;
2) митному органу надано право на проведення консультації з правовласником під час митного огляду товарів;
3) запроваджено реагування на систематичність випадків, коли правовласники, підтверджуючи висновок митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, відмовляються (не мають наміру) від застосування до таких товарів заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності або інших дій, передбачених законодавством;
4) запроваджено виключно електронну форму інформаційної взаємодії між митними органами та правовласниками (подання заяв до митного реєстру об’єктів прав інтелектуальної власності, застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності)
Головний виконавець: Міністерство фінансів України
2.3.1.2.3. Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 2.3.1.2.2, забезпечення його доопрацювання (у разі потреби), видання та подання на державну реєстрацію
Головний виконавець: Міністерство фінансів України
2.3.1.2.4. Супроводження державної реєстрації наказу, зазначеного у підпункті 2.3.1.2.2, та його офіційного опублікування
Головний виконавець: Міністерство фінансів України
2.3.1.2.5.
Розроблення та введення в експлуатацію нових програмно-інформаційних комплексів, спрямованих, зокрема, на:
1) забезпечення можливості відстеження дій, пов’язаних із застосуванням заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності, як з боку митних органів, так і з боку правовласників;
2) прискорення взаємодії між митними органами та правовласниками шляхом переходу до інформаційного обміну в електронній формі;
3) застосування стандартизованих підходів до фіксації всіх дій та рішень, пов’язаних із застосуванням заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності, розширення переліку інформації, яка акумулюється у відповідних програмно-інформаційних комплексах, з метою розширення можливостей для аналізу, звітування, а також удосконалення системи управління ризиками;
4) створення додаткових джерел інформації для використання митними органами під час здійснення заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності;
5) впровадження інтелектуальних систем аналізу ефективності роботи митних органів за напрямом сприяння захисту прав інтелектуальної власності та подальшого вдосконалення бізнес-процесів
Головний виконавець: Державна митна служба України
Індикатори — 4
середньомісячна кількість зупинень митного оформлення товарів, щодо яких правовласником підтверджено висновок митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, становить більше 100 випадків
співвідношення загальної кількості випадків застосування процедури знищення товарів, зміни маркування на товарах та їх упаковці, кількості протоколів про порушення митних правил, кількості звернень до суду з метою забезпечення захисту прав інтелектуальної власності, до загальної кількості призупинень митного оформлення товарів, щодо яких правовласником підтверджено, що товари є такими, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, становить більше 50 відсотків
розроблено та введено в експлуатацію нові програмно-інформаційні комплекси, пов’язані із сприянням захисту прав інтелектуальної власності, а саме: “Інформаційний обмін між митними органами та правовласниками”, “Призупинення митного оформлення товарів за ініціативою митного органу”, “Заходи щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності”
за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері митної політики оцінюють ефективність застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності на митниці як високу або дуже високу
(10 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері митної політики оцінюють ефективність застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності на митниці як високу або дуже високу
(7 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері митної політики оцінюють ефективність застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності на митниці як високу або дуже високу
(4 відсотки)