Очікуваний стратегічний результат 2.5.4.1. Процес формування земельних ділянок переглянуто та спрощено (зменшено кількість кроків адміністративних процедур)
Заходи — 5
2.5.4.1.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Закону України “Про землеустрій”, яким:
1) встановлено, що документація із землеустрою та оцінки земель, що використовувалася для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, передається до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель автоматично засобами електронного документообігу безпосередньо після внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
2) визначено єдині вимоги щодо встановлення відповідності положень документації із землеустрою та технічної документації із оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації із використанням уніфікованого переліку питань (чек-листа)
Головний виконавець: Міністерство аграрної політики та продовольства України
2.5.4.1.2.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України, яким:
1) відновлено дію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, зокрема у період дії правового режиму воєнного стану;
2) запроваджено можливість стажування сертифікованих інженерів-землевпорядників для здійснення повноважень державних кадастрових реєстраторів у рамках пілотного проекту у сертифікованих інженерів-землевпорядників, які вже здійснюють повноваження державних кадастрових реєстраторів;
3) запроваджено публічність моніторингу здійснення сертифікованими інженерами-землевпорядниками повноважень державних кадастрових реєстраторів
Головний виконавець: Міністерство аграрної політики та продовольства України
2.5.4.1.3.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України, яким:
1) затверджено уніфікований перелік питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та технічної документації із оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації
Головний виконавець: Міністерство аграрної політики та продовольства України
2.5.4.1.4. Щорічний моніторинг кількості земельних ділянок, що були зареєстровані у Державному земельному кадастрі сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які здійснювали повноваження державних кадастрових реєстраторів за результатами пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками
Головний виконавець: Міністерство аграрної політики та продовольства України
2.5.4.1.5.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Закону України “Про Державний земельний кадастр”, яким визначено, що:
1) сертифіковані інженери-землевпорядники мають права та обов’язки державних кадастрових реєстраторів;
2) рішення сертифікованих інженерів-землевпорядників про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, що не відповідають законодавству, порушують права, охоронювані законом інтереси фізичних чи юридичних осіб, держави чи територіальної громади, можуть бути скасовані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, з власної ініціативи, за скаргами фізичних чи юридичних осіб або судом;
3) рішення сертифікованих інженерів-землевпорядників про державну реєстрацію земельних ділянок, щодо яких зареєстровані речові права, а також про внесення до Державного земельного кадастру змін до таких відомостей скасовуються лише у судовому порядку
Головний виконавець: Міністерство аграрної політики та продовольства України
Індикатори — 7
набрав чинності закон щодо внесення змін до Закону України “Про землеустрій”, яким:
а) встановлено, що документація із землеустрою та оцінки земель, що використовувалася для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, передається до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель автоматично засобами електронного документообігу безпосередньо після внесення відомостей до Державного земельного кадастру (10 відсотків);
б) визначено єдині вимоги до встановлення відповідності положень документації із землеустрою та технічної документації із оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації із використанням уніфікованого переліку питань (чек-листа) (15 відсотків)
за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного у підпункті 1 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (10 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного у підпункті 1 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (7 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного у підпункті 1 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (4 відсотки)
набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою:
а) відновлено дію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, зокрема у період дії правового режиму воєнного стану (15 відсотків);
б) запроваджено можливість стажування сертифікованих інженерів-землевпорядників для здійснення повноважень державних кадастрових реєстраторів у рамках пілотного проекту в сертифікованих інженерів-землевпорядників, які вже здійснюють повноваження державних кадастрових реєстраторів (5 відсотків);
в) запроваджено публічність моніторингу здійснення сертифікованими інженерами-землевпорядниками повноважень державних кадастрових реєстраторів (5 відсотків)
набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою:
а) затверджено уніфікований перелік питань (чек-лист) для встановлення відповідності положень документації із землеустрою та технічної документації із оцінки земель вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також раніше затвердженій документації із землеустрою або містобудівній документації (10 відсотків)
оприлюднено аналітичний звіт Мінагрополітики про впровадження пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, яким встановлено, що:
а) понад 50 відсотків земельних ділянок протягом 2023 року були зареєстровані у Державному земельному кадастрі сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які здійснювали повноваження державних кадастрових реєстраторів (10 відсотків);
б) понад 30 відсотків земельних ділянок протягом 2023 року були зареєстровані у Державному земельному кадастрі сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які здійснювали повноваження державних кадастрових реєстраторів (7 відсотків);
в) понад 15 відсотків земельних ділянок протягом 2023 року були зареєстровані у Державному земельному кадастрі сертифікованими інженерами-землевпорядниками, які здійснювали повноваження державних кадастрових реєстраторів (3 відсотки)
набрав чинності закон про внесення змін до Закону України “Про Державний земельний кадастр”, яким визначено, що:
а) сертифіковані інженери-землевпорядники мають права та обов’язки державних кадастрових реєстраторів (4 відсотки);
б) рішення сертифікованих інженерів-землевпорядників про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, що не відповідають законодавству, порушують права, охоронювані законом інтереси фізичних чи юридичних осіб, держави чи територіальної громади, можуть бути скасовані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, з власної ініціативи, за скаргами фізичних чи юридичних осіб або судом (3 відсотки);
в) рішення сертифікованих інженерів-землевпорядників про державну реєстрацію земельних ділянок, щодо яких зареєстровані речові права, а також про внесення до Державного земельного кадастру змін до таких відомостей скасовуються лише у судовому порядку (3 відсотки)
за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного в підпункті 6 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (10 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного в підпункті 6 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (7 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері земельних відносин оцінюють якість законодавства, зазначеного в підпункті 6 пункту 2.5.4.1, як високу або дуже високу (3 відсотки)