Захід
2.4.3.1.3 (2). Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби)
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.4.3.1. На основі Єдиного реєстру об’єктів державної власності створено та наповнено інформацією реєстр державних та комунальних унітарних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, з обов’язковим оприлюдненням інформації про діяльність таких юридичних осіб відповідно до міжнародних стандартів, зокрема про отриману державну допомогу
Вирішення Проблеми:
2.4.3. Недостатній обсяг публічно доступної інформації про суб’єктів господарювання, в яких держава має частку власності, істотно знижує прозорість їх діяльності, ускладнює громадський контроль та сприяє корупції
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
громадське обговорення проведено та оприлюднено його результати
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Мінекономіки на виконання п.1.3 Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для забезпечення реалізації Закону №3137-IX (далі – План) було розроблено та Урядом прийнято пКМУ «Деякі питання управління активами, стягнутими в дохід держави» від 21.11.2023 №1233(далі – постанова №1233), якою затверджено Порядок управління Фондом державного майна активами, щодо яких ухвалено рішення суду про застосування санкції відповідно до ЗУ «Про санкції», а також здійснення реалізації таких активів та внесено зміни до деяких актів Уряду з метою належної реалізації положень Закону №3137-IX.
По п.1.4, 1.5 та 1.6 Плану Мінекономіки не є головним виконавцем(відсутнє скликання). КМУ було поінформовано, що в Мінекономіки відсутні НПА, які потребують затвердження/приведення у відповідність із Законом 3137-ІХ. План по Закону 3137-ІХ для Мінекономіки було знято з контролю КМУ у листопаді 2023 року як такий, що виконано.
Мінекономіки опрацьовано та листом від 19.06.2024 №3211-04/44279-03 надано Висновок до проєкту пКМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. № 467 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», розробленої ФДМУ на виконання, зокрема, пунктів 2.4.3.1.1, 2.4.3.1.2 та 2.4.3.1.6 Заходів з виконання ДАП на 2023-2025 роки, спрямованих на реалізацію положень Закону №3137-IX.
Проєкт пКМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. №467 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» оприлюднено на офіційному вебсайті ФДМУ (http://surl.li/uojdc) для проведення громадського обговорення.
Мінекономіки зазначає, що громадське обговорення постанови №1233 не здійснювалось, оскільки зазначений нормативно-правовий акт не містить ознак регуляторного акта, а його прийняття не потребує реалізації процедур, передбачених ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Таким чином, ураховуючи лист ДРС та положення Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою КМУ від 03.11.2010 № 996, відсутні законодавчі підстави для проведення громадського обговорення постанови №1233.
Незалежно від позиції Мінекономіки, яка ґрунтується на положеннях ст. 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", відповідно до чого такий проект акта може не підлягати громадському обговоренню як такий, що не містить ознак регуляторного, обов'язковість громадського обговорення актів, розроблених на досягнення очікуваного стратегічного результату 2.4.3.1 ДАП, напряму випливає із положень п. 2.4.3.1.3 додатка 2 до ДАП та ч. 1 ст. 18-1 Закону України "Про запобігання корупції".
А тому неможливо погодитися із позицією Міністерства економіки України щодо необов'язковості проведення громадського обговорення, у зв'язку із чим захід залишається невиконаним.