Відгук громадськості

Захід

3.3.2.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) надано можливість укладати угоди про визнання винуватості у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, у разі повного або часткового відшкодування збитків чи заподіяної шкоди обвинуваченим, підозрюваним (крім організатора кримінального правопорушення);
2) передбачено можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро;
3) розширено перелік покарань, які можуть бути узгоджені сторонами угоди для звільнення від відбування покарання з випробуванням у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, а також розширено перелік застосовних додаткових покарань;
4) передбачено можливість визначення довшого за три роки випробувального строку в разі звільнення від відбування покарання з випробуванням на підставі угоди про визнання винуватості, а також визначено довші строки погашення судимості у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням щодо тяжких чи особливо тяжких корупційних злочинів;
5) передбачено можливість продовжити судове провадження у загальному порядку у разі відмови суду у затвердженні угоди про визнання винуватості та відсутності клопотання про повернення провадження на досудове розслідування;
6) надано можливість повторного звернення до суду з угодою про визнання винуватості у тому самому кримінальному провадженні у разі усунення підстав для відмови в її укладенні;
7) встановлено, що вирішення спорів про підслідність у провадженнях, що віднесені чи можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро, здійснює лише Генеральний прокурор або заступник Генерального прокурора — керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури

Статус заходу:

Виконано частково

Фактична дата виконання:

14.06.2024

Захід спрямований на досягнення ОСР:

3.3.2.4. Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура ефективно виконують покладені на них завдання, серед іншого, завдяки:
уточненню положень законодавства щодо укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушеннях;
забезпеченню дотримання на практиці правил підслідності із притягненням до відповідальності прокурорів, які допустили їх порушення;
подальшій оптимізації внутрішніх процесів, повноцінному запровадженню системи електронного кримінального провадження

Вирішення Проблеми:

3.3.2. Низька оперативність та якість здійснення досудового розслідування корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень (значна частка таких проваджень тривають роками) обумовлена надмірною складністю окремих процесуальних дій

Строки виконання:

01.03.2023 - 30.09.2023

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство юстиції України
співвиконавці:
Офіс Генерального прокурора
Національне антикорупційне бюро

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

За інформацією, наданою Міністерством юстиції України (далі - Мін'юст), 29 березня 2023 року було направлено листи до заінтересованих органів з проханням надати пропозиції, щодо внесення змін до законодавства з питань, що передбачені заходом.

Мін'юст повідомляє, що 23 травня 2023 року, після отримання пропозицій від усіх заінтересованих органів, їх було опрацьовано та розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо підвищення ефективного виконання антикорупційними органами покладених на них функцій, спрямованих на виконання завдань кримінального провадження» (далі – проект Закону), який надалі було направлено до заінтересованих органів на погодження та висловлення позиції, відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950.

Після отримання та опрацювання відповідних погоджень та висловлених позицій від усіх заінтересованих органів, 30 листопада 2023 року та 29 лютого 2024 року було проведено узгоджувальні наради із заінтересованими органами щодо обговорення висловлених зауважень та доцільності їх врахування у проекті Закону.

Листом Мін’юсту від 07.05.2024 № 69411/11.1.1/4-24 проект Закону направлено на розгляд Уряду.

13.06.2024 проект Закону схвалено на засіданні Уряду та 14.06.2024 зареєстровано у Верховній Раді України за № 11340.

Проте, вказаний законопроект не відповідає положенням п.п. 1 п. 3.3.3.2.4.1 додатка 2 до ДАП. Так, зазначеним заходом передбачено, що законопроект повинен містити норми, якими було б надано можливість укладати угоди про визнання винуватості у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, у разі повного або часткового відшкодування збитків чи заподіяної шкоди обвинуваченим, підозрюваним (КРІМ ОРГАНІЗАТОРА кримінального правопорушення).

Законопроект від 14.06.2024 № 11340 не враховує описані у ДАП застереження щодо організатора, у зв'язку з чим, захід не може вважатися таким, що виконаний повністю.

Результати моніторингу (щоквартально):

08.11.2024:
Захід виконано невчасно та частково
15.08.2024:
Захід виконано невчасно та повністю
13.05.2024:
Захід виконано невчасно та частково
16.02.2024:
Захід виконано вчасно, але частково

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: