Захід
2.7.1.7.2. Розроблення настанови з правил промоції, якою встановлені вимоги до взаємодії між особами, які провадять медичну чи фармацевтичну діяльність, і фармацевтичними компаніями
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
31.03.2025
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.7.1.7. Визначено чіткі етичні правила взаємодії між фармацевтичними компаніями та медичними працівниками, дотримання яких унеможливлює зловживання під час призначення пацієнтам лікарських засобів; встановлено юридичну відповідальність за порушення зазначених правил
Вирішення Проблеми:
2.7.1. Пацієнти та лікарі не отримують лікарські засоби і медичні вироби вчасно та у повному обсязі, зокрема через незавершений перехід до нової системи організації та контролю медичних закупівель, не повністю врегульовані процеси визначення потреб та обліку лікарських засобів
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет та/або кошти міжнародної технічної допомоги
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік та/або коштів міжнародної технічної допомоги
Показник виконання:
розроблено проект наказу МОЗ
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
На виконання заходу передбаченого п. 2.7.1.7.2. Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров'я України повідомлено, що: "розроблено проєкт наказу МОЗ «Про затвердження настанови «Належна практика з промоції лікарських засобів», який 07 березня 2025 розміщено на вебсайті МОЗ для громадського обговорення. Під час громадського обговорення надійшли пропозиції від суб'єктів господарювання, які наразі опрацьовуються в МОЗ".
З аналізу відповідного проекту наказу МОЗ «Про затвердження настанови «Належна практика з промоції лікарських засобів» можемо встановити, що останній встановлює вимоги до взаємодії між особами, які провадять медичну чи фармацевтичну діяльність, і фармацевтичними компаніями. Відтак, встановлюються правила щодо промоції лікарських засобів, вимоги до промоційних матеріалів та правила їх поширення, а також правила організації, проведення, спонсортсва спеціалізованих заходів з медичної, фармацевтичної та/ або реабілітаційної тематики. Відзначимо, що у межах звітного періоду забезпечено розроблення проекту наказу МОЗ «Про затвердження настанови «Належна практика з промоції лікарських засобів», разом із тим останній потребує доопрацювання за результатами проведеного громадського обговорення.
З огляду на це, можемо встановити, що захід виконаний частково, водночас наявні перспективи його виконання протягом наступних звітних періодів.