Відгук громадськості

Захід

2.7.3.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до законів України із урахуванням пропозицій , поданих Мінсоцполітики, яким визначено:
1) що статус особи з інвалідністю або аналогічний статус визначається на підставі оцінки стану функціонування та індивідуальних потреб, проведеної із використанням Національного класифікатора НК 030:2022 “Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я”;
2) що статус особи з інвалідністю або аналогічний статус встановлюється на період, визначений законодавством, а в разі його зміни через визначену процедуру відбувається перегляд відповідних прав на соціальну підтримку;
3) що функції з оцінки та прийняття відповідного рішення про стан особи та її функціональні обмеження, визначення її потреб та встановлення обсягу соціальної підтримки розмежовані між суб’єктами, які проводять оцінку та визначення потреб, з метою зниження корупційних ризиків;
4) що результати оцінки стану осіб, які є підставою для визначення потреб та обсягу соціальної підтримки, зберігаються в електронній формі із використанням функціональних можливостей необхідних програмних продуктів;
5) обов’язок ведення документації в електронній формі під час встановлення ступеня обмеження життєдіяльності, визначення потреб та обсягу допомоги відповідно до індивідуальних потреб;
6) обов’язок щодо проведення відповідної оцінки та суб’єктів її проведення;
7) обовʼязок щодо оприлюднення в знеособленому вигляді підстав для прийняття рішень про встановлення обсягу допомоги та статистично-аналітичної інформації про прийняті рішення;
8) вимоги до суб’єктів, що здійснюють функції із проведення оцінки функціонального стану та індивідуальних потреб, на підставі яких встановлюється обсяг допомоги;
9) право особи, щодо якої проводиться оцінка стану функціонування та індивідуальних потреб, на оскарження прийнятого рішення щодо встановлення статусу особи з інвалідністю або аналогічного статусу і встановлення обсягу відповідної допомоги.

Статус заходу:

Виконано

Фактична дата виконання:

04.11.2024

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.7.3.4. Функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку розмежовані між державними органами з метою зниження корупційних ризиків

Вирішення Проблеми:

2.7.3. Електронна система охорони здоров’я є недостатньо інтегрованою з іншими базами даних, що створює можливості для зловживань під час реалізації окремих функцій (зокрема надання виплат унаслідок непрацездатності, проведення профілактичних та обов’язкових медичних оглядів, встановлення групи інвалідності)

Строки виконання:

01.04.2024 - 31.12.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство охорони здоров’я України
співвиконавці:
Міністерство соціальної політики України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

На виконання заходу передбаченого п. 2.7.3.4.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров’я України повідомлено, що: «Міністерство охорони здоров’я України розроблено та листом від 29.10.2024 28/41095/2-24 подано на розгляд Кабінету Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи».

Проект Закону України зареєстровано в Верховній Раді України від 04.11.2024 №12178 .

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування медико-соціальної експертизи та впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи" прийнято Верховною Радою України і підписано Президентом України».

З аналізу вказаного Закону, можемо встановити, що останнім передбачається положення про те, що:

1) Процес оцінювання повсякденного функціонування особи включає в себе визначення рівня порушень структур та/або функцій організму людини, у тому числі фізичних, психічних, інтелектуальних, сенсорних, та здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання повсякденного функціонування особи з використанням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я.

2) Група інвалідності, її причина, час настання та строк встановлюються за результатами медико-соціальної експертизи або оцінювання повсякденного функціонування особи - для повнолітніх осіб. При цьому після завершення відповідного строку особа зобов’язана пройти повторне оцінювання. У разі якщо особа не з’явилася для проведення оцінювання (повторного оцінювання) повсякденного функціонування особи у визначений для цього строк, виплата пенсії по інвалідності зупиняється з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому мало бути проведено оцінювання (повторне оцінювання) повсякденного функціонування такої особи. У разі якщо строк оцінювання повсякденного функціонування особи пропущено особою з інвалідністю з поважних причин або у разі наступного визнання її особою з інвалідністю виплата пенсії по інвалідності поновлюється з дня, з якого припинено виплату, до дня проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, але не більш як за три роки, якщо експертна команда з оцінювання повсякденного функціонування особи визнає її за цей період особою з інвалідністю. При цьому якщо під час наступного оцінювання повсякденного функціонування особі з інвалідністю встановлено іншу групу інвалідності (вищу або нижчу), пенсія за зазначений період виплачується за попередньою групою інвалідності.

3) Комплекс медичних, реабілітаційних, психологічних, педагогічних, фізичних, професійних, трудових, фізкультурно-спортивних, соціально-побутових заходів, спрямованих на надання особам з інвалідністю допомоги у відновленні та компенсації порушених або втрачених функцій організму для досягнення і підтримання соціальної та матеріальної незалежності, соціально-трудової адаптації та інтеграції в суспільство, визначається за результатами оцінювання повсякденного функціонування особи, що проводиться відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я, та визначення потреб особи з інвалідністю:

у соціальних послугах і соціальній реабілітації - відповідно до законів України "Про соціальні послуги" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

в освіті та професійній реабілітації - відповідно до законів України "Про освіту" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

у працевлаштуванні та трудовій реабілітації - відповідно до законів України "Про зайнятість населення" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

у фізкультурно-спортивній реабілітації - відповідно до Закону України "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні".

4) Рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (далі - експертна команда), прийняте за результатами проведення такого оцінювання повсякденного функціонування особи, підписується в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи після початку її функціонування. Окрім того, відомості про результати оцінювання повсякденного функціонування особи вносяться до електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи та передаються до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери шляхом електронної інформаційної взаємодії з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".

5) Оцінювання повсякденного функціонування особи проводиться з використанням електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, власником якої та володільцем інформації, що міститься в електронній системі, є держава в особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Електронна система щодо оцінювання повсякденного функціонування особи забезпечує:

формування направлень в електронній формі на проведення оцінювання повсякденного функціонування особи та прикріплення до них документів, необхідних для проведення оцінювання повсякденного функціонування особи;

формування в автоматичному порядку електронної черги розгляду справ експертними командами;

формування персонального складу експертної команди для розгляду справи;

знеособлення даних осіб, справи яких розглядаються експертною командою без особистої присутності особи (заочно);

створення, внесення, перегляд інформації та документів в електронній системі, внесення змін до них користувачами відповідно до їх прав доступу;

формування аналітичної та статистичної інформації;

моніторинг наявних даних в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи;

електронну інформаційну взаємодію з іншими державними електронними інформаційними ресурсами;

інші функції, визначені Порядком функціонування електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

6) Знеособлена інформація про результати оцінювання повсякденного функціонування особи оприлюднюється у відкритих машиночитаних форматах на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних. Окрім того, передбачається проведення моніторингу оцінювання повсякденного функціонування особи, що здійснюється з використанням знеособлених даних про розгляд справ та прийняття експертними командами рішень, внесених до електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

7) Оцінювання повсякденного функціонування особи проводиться експертними командами, що формуються в кластерних та надкластерних закладах охорони здоров’я. При цьому, склад експертних команд формується з числа лікарів, включених до переліку лікарів, які мають право проводити оцінювання повсякденного функціонування особи у складі експертних команд, за допомогою електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи індивідуально для кожного випадку, з дотриманням принципу випадковості (після появи технічної можливості в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи), з числа лікарів, які мають необхідні для проведення цього оцінювання лікарські спеціальності.

8) Особа (її уповноважений представник) має право оскаржити рішення медико-соціальної експертної комісії, експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи в порядку адміністративного оскарження відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" з урахуванням особливостей, встановлених Основами законодавства України про охорону здоров’я, та/або в судовому порядку.

Окрім того, Закон встановив положення про те, що повноваження, права і обов’язки медико-соціальних експертних комісій щодо проведення медико-соціальної експертизи, а також повноваження, права і обов’язки Центральної медико-соціальної експертної комісії Міністерства охорони здоров’я України припиняються 31 грудня 2024 року. Натомість з 01 січня 2025 року оцінювання повсякденного функціонування особи покладатиметься на експертні команди.

Таким чином, можемо констатувати, що захід передбачений п. 2.7.3.4.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки є виконаним вчасно та повністю.

Результати моніторингу (щоквартально):

28.01.2025:
Захід виконано вчасно і повністю