Захід
2.5.2.1.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови про внесення змін до Порядку визнання населеного місця історичним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 909, яким, зокрема:
1) зазначений Порядок приведено у відповідність із Законом України “Про охорону культурної спадщини” та постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2014 р. № 495 “Про затвердження Положення про Міністерство культури України”;
2) передбачено процедуру проведення моніторингу об’єктів культурної спадщини та моніторингу наявності підстав для віднесення населених пунктів до історичних населених місць;
3) передбачено процедуру та підстави для подання клопотання про внесення змін до Списку історичних населених місць України
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
08.03.2024
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.5.2.1. Проведено інвентаризацію об’єктів культурної спадщини, за наслідками якої оновлено перелік історичних населених місць; забезпечено наповнення та публічність електронного реєстру об’єктів культурної спадщини
Вирішення Проблеми:
2.5.2. Відсутність публічної інформації щодо об’єктів культурної спадщини та колізії у містобудівному і пам’яткоохоронному законодавстві призводять до зловживань та забудови пам’яток культурної спадщини
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
постанову Кабінету Міністрів України прийнято
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Наданим МКСК проектом Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визнання населеного місця історичним» (далі – проект Порядку) передбачається внесення зміни до Порядку визнання населеного місця історичним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 909 (далі – Порядок № 909), шляхом викладення його в новій редакції, а саме:
1) Законом України «Про охорону культурної спадщини» не передбачено розроблення історико-архітектурних опорних планів, проектів меж і режимів використання історичних ареалів до часу їх внесення до Списку, тоді як така вимога встановлена пунктом 3 Порядку № 909. Відповідними змінами Порядок № 909 приводиться у відповідність до норм Закону, а саме пропонується розробляти науково-проектну (науково-дослідну) документацію з визначення меж історичного ареалу, меж і режимів використання історичного ареалу населеного місця, історико-архітектурні опорні плани населеного пункту після занесення населеного місця до Списку (п. 8 проекту Порядку), що відповідає вимогам елементу 1 заходу;
2) Пунктом 9 проекту Порядку передбачається, що «занесення населеного місця до Списку є підставою для проведення моніторингу стану збереження об’єктів культурної спадщини та традиційного характеру середовища, що становить комплекс організаційних та інших засобів, які забезпечують систематичне спостереження за станом об’єктів культурної спадщини шляхом збору, обробки та аналізу інформації про стан об’єктів і територій, що охороняються, та виявлення тенденцій розвитку природних та антропогенних (техногенних та суспільних) процесів, що можуть на вплинути на їх збереження. Моніторинг на території історичного населеного місця проводиться виконавчими органами сільської, селищної, міської ради, повноваження яких поширюються на територію історичного населеного місця, згідно з вимогами Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, який визначає МКІП». Таким чином, передбачається процедура проведення моніторингу об’єктів культурної спадщини, але, водночас, не передбачено здійснення моніторингу наявності підстав для віднесення населених пунктів до історичних населених місць. Відповідне свідчить про часткове виконання елементу 2 заходу;
3) Пунктами 5 та 10 проекту Порядку передбачено положення щодо розгляду підстав для визнання населеного місця історичним населеним місцем та занесення його до Списку, а також положення щодо внесення змін до Списку щодо виключення з нього населеного місця. Водночас зазначеними положеннями не передбачено підстав для подання клопотання про внесення змін до Списку історичних населених місць України. Зазначені положення не повною мірою відповідають вимогам, визначеним елементом 3 заходу.
За інформацією, наданою головним виконавцем за ІІ та ІІІ квартали 2024 року: «отримано зауваження від НАЗК. Наразі опрацьовуються запропоновані правки з метою усунення висловлених порушень."
З урахуванням того, що: 1) положення розробленого проекту Порядку досі не повною мірою охоплюють усі вимоги Державної антикорупційної програми (хоча головним виконавцем дійсно проводиться доопрацювання проекту Порядку з урахуванням зауважень НАЗК); 2) станом на 30.06.2024 проект не було подано Кабінету Міністрів України та, відповідно, не було прийнято; — даний захід залишається таким, що виконано невчасно та частково.