Відгук громадськості

Захід

2.5.3.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо визначення змісту та обсягу повноважень органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду, уповноважених органів містобудування та архітектури, яким:
1) прибрано всі дискреційні повноваження уповноважених органів, зокрема, замість права діяти певним чином передбачено обов’язок вживати заходів у разі порушення законодавства, заходів для зупинення незаконної діяльності та притягнення до відповідальності, при цьому передбачено обов’язок не лише діяти певним чином, прийнявши передбачені законом рішення (приписи, розпорядження, постанови, подання позову тощо) протягом установленого строку, а і передбачено обов’язок здійснювати контроль за виконанням прийнятих рішень/ужитих заходів;
2) передбачено чіткий перелік документів для надання кожного виду послуги (як для документів дозвільного, так і інформативного та декларативного характеру), перелік можливих дій (реакцій) уповноважених органів у разі отримання заявки (погодження, відмова, на доопрацювання, скасування тощо), чіткий перелік підстав для погодження (реєстрації, видачі дозволу), відмови у видачі документа, повернення на доопрацювання, а також чіткі підстави та порушення для видачі припису або застосування санкцій

Статус заходу:

Не виконано

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.5.3.4. Усунуто дискреційні повноваження органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду шляхом визначення вичерпного переліку підстав для відмови у видачі або скасуванні дозвільних документів, видачі приписів або застосуванні санкцій, а також запроваджено обов’язковість вжиття визначених законодавством дій (прийняття рішень) у разі наявності відповідних підстав

Вирішення Проблеми:

2.5.3. Недосконала система державного контролю та регулювання у будівництві стимулює появу корупційних практик

Строки виконання:

01.04.2023 - 31.03.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство розвитку громад та територій України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

За інформацією, наданою Мінінфраструктури за звітній період: «Реформування врегулювання зазначених питань було передбачено Законом України від 13.12.2022 № 2851-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності», який 19.12.2022 передано на підпис Президенту України. Однак оскільки наразі зазначений закон не підписано, відповідні адміністративні процедури по здійсненню архітектурно-будівельного контролю та нагляду та уповноважених органів містобудування та архітектури врегульовано чинним законодавством».

Закон України від 13.12.2022 № 2851-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності» (далі – Закон № 2851-IX) перебуває на стадії підписання Президентом України з 19.12.2022, тобто вже майже 2 роки. Водночас вимогами Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (далі – Програма) щодо змісту, способу та строків виконання заходу 2.5.3.4.1 не передбачено такої умови як розроблення відповідного проекту закону лише після підписання Президентом України Закону № 2851-IX. Відповідно розробка проекту закону, передбаченого даним заходом, має розпочинатися незалежно від прийняття (підписання Президентом України) Закону № 2851-IX.

З огляду на те, що головним виконавцем у звітному періоді не надано інформації щодо розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону України, передбаченого змістом заходу 2.5.3.4.1 Програми, — останній залишається невиконаним. Водночас змінами до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки передбачено зміну строку завершення виконання даного заходу.

Результати моніторингу (щоквартально):

21.10.2024:
Захід не виконано
12.08.2024:
Захід не виконано
10.05.2024:
Захід не виконано
05.02.2024:
Виконання заходу не розпочато

Ключові джерела оцінки: