Відгук громадськості

Захід

2.5.3.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо визначення змісту та обсягу повноважень органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду, уповноважених органів містобудування та архітектури, яким:
1) прибрано всі дискреційні повноваження уповноважених органів, зокрема, замість права діяти певним чином передбачено обов’язок вживати заходів у разі порушення законодавства, заходів для зупинення незаконної діяльності та притягнення до відповідальності, при цьому передбачено обов’язок не лише діяти певним чином, прийнявши передбачені законом рішення (приписи, розпорядження, постанови, подання позову тощо) протягом установленого строку, а і передбачено обов’язок здійснювати контроль за виконанням прийнятих рішень/ужитих заходів;
2) передбачено чіткий перелік документів для надання кожного виду послуги (як для документів дозвільного, так і інформативного та декларативного характеру), перелік можливих дій (реакцій) уповноважених органів у разі отримання заявки (погодження, відмова, на доопрацювання, скасування тощо), чіткий перелік підстав для погодження (реєстрації, видачі дозволу), відмови у видачі документа, повернення на доопрацювання, а також чіткі підстави та порушення для видачі припису або застосування санкцій

Статус заходу:

Не виконано

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.5.3.4. Усунуто дискреційні повноваження органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду шляхом визначення вичерпного переліку підстав для відмови у видачі або скасуванні дозвільних документів, видачі приписів або застосуванні санкцій, а також запроваджено обов’язковість вжиття визначених законодавством дій (прийняття рішень) у разі наявності відповідних підстав

Вирішення Проблеми:

2.5.3. Недосконала система державного контролю та регулювання у будівництві стимулює появу корупційних практик

Строки виконання:

01.04.2023 - 31.03.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

За інформацією Мінінфраструктури: "Буде розроблено після підписання Закону України від 13.12.2022 № 2851-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності», який 19.12.2022 передано на підпис Президенту України".

Водночас вимогам Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки щодо змісту, способу та строків виконання цього заходу не передбачено такої умови як розроблення проекту закону, зазначеного у підпункті 2.5.3.4.1, після підписання Закону України від 13.12.2022 № 2851-IX (реєстр. номер 5655 від 11.06.2021). Тому розробка відповідного проекту закону має розпочинатися незалежно від прийняття Закону України від 13.12.2022 № 2851-IX (реєстр. номер 5655 від 11.06.2021). Крім цього, Закон України від 13.12.2022 № 2851-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності» (реєстр. номер 5655 від 11.06.2021) перебуває на стадії підписання Президентом України починаючи ще з 19 грудня 2022, тобто більше року.

Інформація щодо розробки окремого проекту закону від Мінінфраструктури не надходила, таким чином захід не виконано.

Результати моніторингу (щоквартально):

10.05.2024:
Захід не виконано
05.02.2024:
Виконання заходу не розпочато
06.11.2023:
Виконання заходу не розпочато
16.08.2023:
Виконання заходу не розпочато

Ключові джерела оцінки: