Відгук громадськості

Захід

2.4.1.1.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким, зокрема, пропонується передбачити:
1) затвердження Кабінетом Міністрів України Політики державної власності;
2) розроблення та затвердження індивідуальних політик власності на підприємствах державної форми власності;
3) вимоги до змісту відповідних політик власності (зокрема, повинні містити цілі державної власності, основні завдання державних компаній, основні види господарської діяльності, показники продуктивності)

Статус заходу:

Виконано частково

Фактична дата виконання:

08.03.2024

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.4.1.1. Засади політики державної власності, затверджені Кабінетом Міністрів України, періодично актуалізуються та послідовно втілюються на практиці всіма суб’єктами, які виконують функції власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки

Вирішення Проблеми:

2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція

Строки виконання:

01.03.2023 - 31.10.2023

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство економіки України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

22.02.2024 Верховною Радою України ухвалено Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління" № 3587-IX (законопроект, реєстр. № 5593-д) вцілому (Закон набув чинності 08.03.2024).

Положення ухваленого закону:

а) передбачає ухвалення Кабінетом Міністрів України Політики державної власності (підп. 1 заходу 2.4.1.1.1. );

б) в порівнянні з редакцією законопроекту, який був ухвалений у першому читанні, ухвалений закон не містить положень щодо розробки та затвердження індивідуальних політик власності на підприємствах державної форми власності (підп. 2 заходу 2.4.1.1.1) ;

в) у тексті ухваленого закону відсутні положення щодо вимог до змісту відповідних політик власності (зокрема, повинні містити цілі державної власності, основні завдання державних компаній, основні види господарської діяльності, показники продуктивності) (підп. 3 заходу 2.4.1.1.1.).

Разом з тим ухваленим Законом передбачено зміни до ст. 6 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» та положення про затвердження уповноваженим органом управління на підставі Політики державної власності та після консультацій з наглядовою радою щороку листа очікувань власника, що містить коротко- та середньострокові фінансові, операційні і нефінансові цілі діяльності державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що визначаються з урахуванням стратегічних планів розвитку таких підприємств, господарських товариств, та які підлягають оприлюдненню. Такий лист очікування власника потребує оприлюднення. (п. 5 ч. 1 ст. 6, ст. 11-6 ЗУ України «Про управління об’єктами державної власності»).

Крім цього передбачається затвердження стратегічного плану розвитку, річного фінансового плану, річного інвестиційного плану, інвестиційного плану на середньострокову перспективу (три - п’ять років) державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) належать державі.

Також відповідно до стратегічного плану розвитку, Політики державної власності, цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника, керівник державного унітарного підприємства, голова виконавчого органу господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, зобов’язаний складати і виконувати річний фінансовий план, річний інвестиційний план, інвестиційний план на середньострокову перспективу (три - п’ять років) відповідно до закону.



Таким чином, ухвалений закон забезпечує лише часткове врегулювання питань, щодо яких виконавцем заходу мав би бути розроблений законопроект.

Результати моніторингу (щоквартально):

08.05.2024:
Захід виконано вчасно, але частково
07.02.2024:
Захід виконано вчасно, але частково
15.11.2023:
Виконання заходу не розпочато
15.08.2023:
Виконання заходу не розпочато

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: