Захід
2.4.1.2.2. Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.2.1, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.4.1.2. Розмежовано функції власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки
Вирішення Проблеми:
2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
звіт обговорено
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міністерство економіки України навело аналогічну інформацію до тієї, що надавалася стосовно заходу 2.4.1.2.1.
Робота щодо вивчення відповідних міжнародних практик та іноземного досвіду була проведена в рамках розробки проекту Політики державної власності (відповідно до Закону України від 22.02.2024 № 3587–ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління”), що здійснювалася за участю заінтересованих органів влади та у співпраці з МВФ, Світовим банком, ЄБРР і Представництвом ЄС в Україні.
У підсумку Урядом прийнято постанову від 29.11.2024 № 1369, якою затверджено Політику державної власності, якою передбачено:
Уряд визначає суб’єктів управління з урахуванням мети, яка полягає у запобіганні поєднанню в одному органі державної влади повноважень власника підприємства, корпоративних прав держави та повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері, в якій провадить діяльність підприємство, товариство з корпоративними правами держави, з урахуванням стандартів ЄС;
Уряд представить концепцію суб’єкта консолідованого управління підприємствами, корпоративними правами держави, відповідно до якої одна керуюча компанія здійснюватиме управління частиною підприємств і корпоративних прав держави, які відповідно до результатів розподілу підприємств та корпоративних прав держави за категоріями, визначеними цією Політикою власності, будуть залишені в державній власності та можуть бути передані в управління керуючої компанії за рішенням Уряду. Уряд проведе консультації з міжнародними партнерами щодо узгодження концепції з найкращою міжнародною практикою та щодо переліку підприємств, корпоративних прав держави, якими керуватиме цей суб’єкт консолідованого управління;
Уряд і Мінекономіки забезпечують розроблення проектів рішень, необхідних для створення нормативно-правової бази та функціонування централізованої моделі управління, а також внесення на розгляд Верховної Ради України проекту закону щодо внесення змін до законодавства з метою запровадження централізованої моделі управління підприємствами, корпоративними правами держави;
до введення в дію централізованої моделі управління Урядом, Мінекономіки та суб’єкти управління мають забезпечити прийняття рішень для зменшення кількості суб’єктів управління та передачі підприємств, корпоративних прав держави в управління органам державної влади, які не виконують функції з формування та реалізації державної політики у сфері діяльності підприємств, товариств із корпоративними правами держави.
Водночас з огляду на невиконання заходу 2.4.1.2.1, зважаючи на взаємозв'язок останнього із цим заходом, констатувати виконання цього заходу неможливо.