Захід
2.3.2.2.3. Забезпечення збільшення частки проведених заходів пост-митного контролю серед інших здійснених заходів митного контролю з урахуванням статистичних даних, оприлюднених на виконання завдання, зазначеного у підпункті 2.3.2.2.2
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.3.2.2. Запроваджено переважне адміністрування митних платежів за результатами пост-аудит контролю
Вирішення Проблеми:
2.3.2.
Непрозорість підходів у класифікації товарів, визначенні їх митної вартості та призначенні перевірок
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
частка заходів пост-митного контролю порівняно з іншими формами контролю щороку збільшується
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Прийняття Держмитслужбою наказів від 22.12.2023 № 979 «Про внесення змін до наказів Держмитслужби від 21.08.2023 № 411 та від 12.10.2023 № 608» та від 26.03.2024 № 397 «Про внесення змін до наказів Держмитслужби від 21.08.2023 № 411 та від 12.10.2023 № 608», якими строки реалізації Пілотного проекту продовжено до кінця 2024 року, а дію пілотного проекту поширено на всі митниці, що здійснюють митне оформлення товарів, забезпечило збільшення частки проведених заходів пост-митного контролю серед інших здійснених заходів митного контролю. Кількість митних декларацій, за якими митницями було ініційовано пост-митний контроль у першому кварталі 2024 року, в розрізі місяців має наступну тенденцію: січень - 319, лютий - 254, березень – 334.
Слід зазначити, що відповідно до норм статті 337-1 Митного кодексу України результати пост-митного контролю враховуються системою управління ризиками, що застосовується митними органами, та під час планування і проведення документальних перевірок.
Водночас Верховною радою України прийнято Закон України від 20.03.2024 № 3613-ІХ «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо особливостей здійснення митного контролю та митного оформлення окремих категорій товарів», з 01 травня 2024 року поновлено проведення документальних перевірок дотримання законодавства України з питань митної справи з урахуванням обмежень, які будуть діяти до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX. Набрання чинності даним законом дозволить митним органам реалізувати в повному обсязі всі форми митного контролю, визначені Митним кодексом України з метою забезпечення дотримання законодавства з митної справи та наповнення державного бюджету.
Проводиться робота щодо доповнення переліку індикаторів ризику, які можуть використовуватись посадовими особами митних органів для обрання форм та обсягів митного контролю на підставі результатів застосування системи управління ризиками, додатковими індикаторами ризику, використання яких надасть змогу здійснювати вибір об’єкта пост-митного контролю.
Представниками Держмитслужби взято участь у підготовці проекту Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу (прийнятий Верховною Радою України та 29.08.2024 направлений на підпис Президенту України), який, зокрема, передбачає здійснення пост-митного контролю шляхом проведення доперевірочного аналізу митних декларацій, митне оформлення яких завершено, та документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, а також збільшення строку, протягом якого можливе ініціювання пост-митного контролю.
З метою виконання довгострокового національного стратегічного плану цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної митної служби України та її територіальних підрозділів розпочато процедуру створення програмного продукту «Паспорт суб’єкта ЗЕД», впровадження якого, зокрема, забезпечить:
• інформаційну підтримку здійснення митної справи;
• формування бази даних відомостей для оцінки ризиків під час здійснення митного контролю;
• формування бази даних відомостей для оцінки ризиків після випуску товарів та при плануванні документальних перевірок;
• отримання інформації про суб’єктів, що беруть участь у зовнішньоекономічних операціях;
• впровадження інструменту автоматизованої оцінки суб’єктів, шляхом використанням інтелектуального аналізу даних.