Захід
2.4.1.5.3. Підготовка аналітичного звіту щодо визначення переліку підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.4.1.5. Запроваджено стандарти корпоративного управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (зокрема, встановлено право дострокового розірвання контракту з менеджментом у разі порушення ним норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки)
Вирішення Проблеми:
2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
аналітичний звіт підготовлено та оприлюднено
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України не повідомило про підготовлений аналітичний звіт.
Натомість Мінекономіки повідомляє, що за поданням Мінекономіки Урядом прийнято постанову від 16.02.2024 № 179, якою актуалізовано перелік об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 83 (далі – Перелік).
До Переліку включено 291 ключовий суб’єкт господарювання, зокрема 77 — у сфері оборони. Подальший перегляд Переліку з метою його актуалізації має здійснюватися щорічно відповідно до пункту 2 постанови КМУ від 04.03.2015 № 83.
Поряд із цим, Урядом прийнято постанову від 29.11.2024 № 1369, якою затверджено Політику державної власності та доручено Мінекономіки до 31.12.2024 забезпечити здійснення розподілу (сортування) державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 % акцій (часток) належать державі (крім банків), за категоріями, передбаченими Політикою державної власності.
За результатами здійснення зазначеного розподілу на засіданні Уряду 27.12.2024 (розділ 6 протоколу № 135 засідання КМУ від 27.12.2024) схвалено підготовлений Мінекономіки за пропозиціями центральних органів виконавчої влади відповідно до Плану України розподіл (сортування) державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутних капіталах яких є корпоративні права держави, за категоріями, передбаченими Політикою державної власності, за такими переліками, зокрема:
- суб’єкти господарювання держсектору економіки, які залишаються у державній власності, у тому числі ті, що не підлягають приватизації відповідно до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна»;
- суб’єкти господарювання держсектору економіки, необхідні для забезпечення обороноздатності держави, які залишаються в державній власності на період дії правового режиму воєнного стану, приватизація яких може бути проведена після його припинення або скасування.
При цьому, на засіданні Уряду 29.11.2024 (пункт 6 розділу 2 протоколу № 122 засідання КМУ від 29.11.2024) відповідно до кроків Плану України визначено:
- перелік ключових державних підприємств, товариств, об’єднань;
- перелік державних підприємств та товариств, у яких до ІІ кварталу 2026 р. повинні бути утворені наглядові ради, більшість членів яких є незалежними;
- перелік підприємств, які до кінця ІІІ кварталу 2026 р. матимуть організаційно-правову форму АТ або ТОВ.
Водночас захід Державної антикорупційної програми передбачає підготовку та оприлюднення аналітичного звіту (див. показник виконання заходу), з огляду на що констатувати виконання цього заходу неможливо.