Захід
2.4.1.5.4. Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.5.3, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.4.1.5. Запроваджено стандарти корпоративного управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (зокрема, встановлено право дострокового розірвання контракту з менеджментом у разі порушення ним норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки)
Вирішення Проблеми:
2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
звіт обговорено
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Захід не виконано, оскільки Міністерство економіки не підготувало аналітичний звіт в межах заходу 2.4.1.5.3, а відповідно, відсутній предмет проведення його обговорення.
Натомість Мінекономіки повідомило, що Мінекономіки на підставі пропозицій заінтересованих міністерств, інших суб'єктів управління об'єктами державної власності, наданих протягом 2023 року, підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави”, яким передбачено актуалізувати перелік об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 83.
До переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, включено 291 ключовий суб’єкт господарювання державного сектору економіки, у тому числі 77 підприємств, що здійснюють діяльність у сфері оборони.
При цьому, протягом лютого – серпня 2024 року до Мінекономіки надійшли численні пропозиції від уповноважених органів управління об’єктами державної власності стосовно актуалізації переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.
За результатами опрацювання зазначених пропозицій Мінекономіки підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, який листом від 30.08.2024 № 3211-03/64914-03 надіслано на погодження заінтересованим центральним органам виконавчої влади та відповідним суб’єктам управління об’єктами державної власності. Після завершення узгоджувальних процедур проект постанови буде невідкладно подано на розгляд Уряду.
Поряд із цим, Законом України від 22.02.2024 № 3587-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління” передбачено затвердження Кабінетом Міністрів України Політики державної власності.
На виконання зазначених вимог законодавства Мінекономіки разом з міжнародними експертами та Європейським банком реконструкції та розвитку розроблено проект Політики державної власності. На даний час відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Політики державної власності» узгоджується із заінтересованими центральними органами виконавчої влади.
З огляду на викладене завдання, передбачене підпунктом 2.4.1.5.4, потребуватиме додаткового опрацювання за результатами затвердження Урядом Політики державної власності.