Відгук громадськості

ОСР

2.4.4.1. Внесено зміни до законодавства, які запроваджують стимулювання приватного сектору економіки для підвищення добропорядності ведення бізнесу

Вирішення Проблеми:

2.4.4. Високий рівень толерування корупції у приватному секторі економіки

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 15
6 1 2 4 2
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

33.3%
3

Національне антикорупційне бюро

66.7%
3

Міністерство фінансів України

66.7%
3

Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022

0%
3

Міністерство економіки України

50%
2

Міністерство закордонних справ України

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.4.4.1.1 Забезпечення проведення аналітичного дослідження, яким визначено можливість внесення змін до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів щодо врахування рекомендацій ОЕСР:
1) включення до підстав для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру за вчинення корупційних кримінальних правопорушень не лише уповноваженою особою від імені та в інтересах юридичної особи, а і кінцевим бенефіціарним власником (контролером), працівником юридичної особи нижчого рівня, третіми особами;
2) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як обмеження провадження юридичною особою певного виду діяльності (включно з анулюванням наданого дозволу та/або ліцензії);
3) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як покладення на юридичну особу зобов’язань із комплаєнсу, та визначення переліку таких зобов’язань;
4) надання можливості суду звільнити юридичну особу від застосування заходів кримінально-правового характеру або пом’якшити застосовуваний до юридичної особи захід у разі визнання судом ефективності наявних у юридичної особи комплаєнс-правил, механізмів внутрішнього контролю та антикорупційної програми або здійснення достатньої кількості заходів з метою запобігання вчиненню корупційного кримінального правопорушення;
5) надання права суду покладати на юридичну особу певні обов’язки, у разі належного виконання яких до неї не застосовуватимуться заходи кримінально-правового характеру;
6) закріплення можливості укладення юридичними особами угоди про відстрочення судового переслідування;
7) встановлення вимог до угоди про відстрочення судового переслідування
Національне агентство з питань запобігання корупції аналітичне дослідження проведено та підготовлено звіт за його результатами
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
2 2.4.4.1.2 Проведення презентації звіту за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1, та його експертного обговорення Національне агентство з питань запобігання корупції експертне обговорення проведено та оприлюднено його результати
Захід не виконано
Не виконано
3 2.4.4.1.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів України щодо врахування рекомендацій ОЄСР за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1 Національне агентство з питань запобігання корупції проекти законів подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
4 2.4.4.1.4 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних
бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації
Національне антикорупційне бюро Міністерство юстиції України, Національне агентство з питань запобігання корупції підготовлено аналітичну довідку/порівняльну таблицю про співвідношення норм актів ОЕСР та українського законодавства
Захід не виконано
Не виконано
5 2.4.4.1.5 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо змін до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] Національне антикорупційне бюро Міністерство юстиції України, Національне агентство з питань запобігання корупції проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
6 2.4.4.1.6 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно-підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство економіки України Міністерство юстиції України, Національне антикорупційне бюро, Національне агентство з питань запобігання корупції, Приватне акціонерне товариство "Експортно-кредитне агентство" підготовлено аналітичну довідку/порівняльну таблицю про співвідношення норм актів ОЕСР та українського законодавства
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
7 2.4.4.1.7 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким внесено зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] Міністерство економіки України Міністерство юстиції України, Національне антикорупційне бюро, Національне агентство з питань запобігання корупції, Приватне акціонерне товариство "Експортно-кредитне агентство" проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
8 2.4.4.1.8 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство фінансів України Державна податкова служба України підготовлено аналітичну довідку/порівняльну таблицю про співвідношення норм актів ОЕСР та українського законодавства
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
9 2.4.4.1.9 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] Міністерство фінансів України Державна податкова служба України проект закону розроблено та оприлюднено для громадського обговорення
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
10 2.4.4.1.10 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до актів законодавства з метою імплементації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях, крім тих змін, що зазначені у підпунктах 3.3.1.1.3, 3.3.1.2.3, 3.3.2.1.1 і 3.3.2.4.1 Національне антикорупційне бюро Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Державна аудиторська служба України, Державна податкова служба України, Державна служба фінансового моніторингу України, Національне агентство з питань запобігання корупції проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано
11 2.4.4.1.11 Забезпечення регулярної участі представників України в засіданнях Робочої групи ОЕСР з питань боротьби з хабарництвом у міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 взято участь в усіх засіданнях, на які Україна отримала запрошення
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
12 2.4.4.1.12 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) щодо приєднання України до Робочої групи щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях Організації економічного співробітництва та розвитку” Міністерство закордонних справ України Міністерство фінансів України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково
13 2.4.4.1.13 Забезпечення сплати внесків до Робочої групи ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях за участь у її діяльності Міністерство фінансів України внески сплачено вчасно і в повному обсязі
Прогресу виконання заходу немає
Виконується
14 2.4.4.1.14 Забезпечення успішного проходження Україною глибокого перехресного огляду з боку ОЕСР з метою перевірки готовності України до членства в Робочій групі ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях та запрошення України приєднатися до неї як повноправного члена Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Робоча група ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях надала позитивний висновок щодо відповідності українського законодавства, політики і практик вимогам Конвенції та запросила Україну приєднатися в статусі повноправного члена
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
15 2.4.4.1.15 Забезпечення ратифікації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Конвенцію ратифіковано Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 4

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 4

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким внесено зміни до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів щодо врахування рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку:
а) включено до підстав для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру вчинення корупційних кримінальних правопорушень не лише уповноваженою особою від імені та в інтересах юридичної особи, а і кінцевим бенефіціарним власником (контролером), працівником юридичної особи нижчого рівня, третіми особами (5 відсотків);
б) передбачено такий вид заходів кримінально-правового характеру, як обмеження провадження юридичною особою певного виду діяльності (включно з анулюванням наданого дозволу та/або ліцензії) (5 відсотків);
в) передбачено такий вид заходів кримінально-правового характеру, як покладення на юридичну особу зобов’язань із комплаєнсу та визначення переліку таких зобов’язань (6 відсотків);
г) надано можливість суду звільнити юридичну особу від застосування заходів кримінально-правового характеру або пом’якшити застосовуваний до юридичної особи захід у разі визнання судом ефективності наявних у юридичної особи комплаєнс-правил, механізмів внутрішнього контролю та антикорупційної програми або здійснення достатньої кількості заходів з метою запобігання вчиненню корупційного кримінального правопорушення (6 відсотків);
ґ) надано право суду покладати на юридичну особу певні обов’язки, у разі належного виконання яких до неї не застосовуватимуться заходи кримінально-правового характеру (6 відсотків);
д) закріплено можливість укладення юридичними особами угоди про відстрочення судового переслідування (6 відсотків);
е) встановлено вимоги до угоди про відстрочення судового переслідування (6 відсотків)
40%
2 набрав чинність закон, яким внесено зміни до законодавства з метою їх апроксимації до положень:
а) Рекомендації Ради Організації економічного співробітництва та розвитку щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] (7 відсотків);
б) Рекомендації Ради Організації економічного співробітництва та розвитку щодо хабарництва та офіційно підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] (7 відсотків);
в) Рекомендації Ради Організації економічного співробітництва та розвитку щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] (6 відсотків)
20%
3 набрав чинності закон, яким внесено зміни до законодавства з метою імплементації Конвенції Організації економічного співробітництва та розвитку про боротьбу із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях 20%
4 ратифіковано Конвенцію Організації економічного співробітництва та розвитку про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях 20%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: