Відгук громадськості

ОСР

2.7.3.4. Функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку розмежовані між державними органами з метою зниження корупційних ризиків

Вирішення Проблеми:

2.7.3. Електронна система охорони здоров’я є недостатньо інтегрованою з іншими базами даних, що створює можливості для зловживань під час реалізації окремих функцій (зокрема надання виплат унаслідок непрацездатності, проведення профілактичних та обов’язкових медичних оглядів, встановлення групи інвалідності)

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 30.04.2024

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 13
2 11
Не виконано Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Міністерство охорони здоров’я України

0%
9

Міністерство соціальної політики України

0%
4

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.7.3.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Законів України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, яким визначено:
1) що інвалідність визначається виключно з використанням адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
2) що у разі необґрунтованого встановлення інвалідності особа втрачає цей статус, а також право на відповідну соціальну допомогу та виплати;
3) що функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку розмежовані між державними органами з метою зниження корупційних ризиків;
4) обов’язкове ведення в електронній формі документації в діяльності органів з надання медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги з використанням функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я та інших необхідних програмних продуктів;
5) порядок ведення в електронній формі документації під час реалізації функцій щодо виявлення ступеня обмеження життєдіяльності, причини, часу настання, групи інвалідності, встановлення компенсаторно-адаптаційних можливостей особи, складання (коригування) індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю, визначення потреб осіб з інвалідністю у забезпеченні їх технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, в іншій соціальній допомозі;
6) обов’язок всіх закладів охорони здоров’я до
1 січня 2025 р. здійснити внесення в електронну систему охорони здоров’я архівних електронних медичних записів з приводу надання інвалідності на основі первинної медичної документації за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, з подальшим оприлюдненням в знеособленому вигляді всіх матеріалів;

7) обов’язок оприлюднення в знеособленому вигляді всіх матеріалів медико-соціальних експертних комісій (структур, які виконують або виконуватимуть їх функції) про встановлення та продовження інвалідності;
8) вимоги до складу органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, уповноважених осіб таких органів, зокрема кваліфікаційні вимоги, порядок відбору, призначення, строк, на який обираються (призначаються) члени (уповноважені особи) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку;
9) заборону бути членом (уповноваженою особою) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, понад два строки поспіль з дня призначення (обрання);
10) заборону бути одночасно членом (уповноваженою особою) органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, та органу, який здійснює функції з надання соціальної допомоги на основі такого висновку;
11) заборону бути членом (уповноваженою особою) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, особам, щодо яких набрав законної сили вирок суду про притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією кримінального правопорушення, ухвала суду про звільнення від кримінальної відповідальності чи постанова суду про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення пов’язаного з корупцією правопорушення, яким накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
12) заборону бути близьким особам у розумінні Закону членами (уповноваженими особами) одного і того ж органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності або соціальної допомоги на основі такого висновку;
13) випадки участі особи, щодо якої розглядається питання щодо встановлення інвалідності або яка має такий статус, у засіданні органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, під час вирішення питання про надання медичного висновку щодо визначення групи інвалідності;
14) право особи з інвалідністю звернутися до органу, який здійснює функції з надання соціальної допомоги на основі медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, незалежно від місця проживання або лікування та з можливістю дистанційного розгляду заяв;
15) засади прозорості і відкритості у сферах виявлення ступеня обмеження життєдіяльності та реабілітації осіб з інвалідністю, серед яких фіксація перебігу засідання органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності або соціальної допомоги на основі такого висновку, за допомогою відео та аудіо запису (у разі проведення такого засідання) та встановлення мінімального строку зберігання таких записів у захищеній від незаконного видалення системі протягом щонайменше 10 років
Міністерство охорони здоров’я України Міністерство соціальної політики України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
2 2.7.3.4.2 (1) Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів нормативно-правових актів про внесення змін до нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України для їх приведення у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 2.7.3.4.1 Міністерство охорони здоров’я України нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України прийнято Не розпочато
3 2.7.3.4.2 (2) Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів нормативно-правових актів про внесення змін до нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України для їх приведення у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 2.7.3.4.1 Міністерство соціальної політики України нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України прийнято Не розпочато
4 2.7.3.4.3 (1) Розроблення проектів нормативно-правових актів про внесення змін до нормативно-правових актів Мінсоцполітики та МОЗ для їх приведення у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 2.7.3.4.1
Міністерство охорони здоров’я України проекти нормативно-правових актів розроблено та оприлюднено для проведення громадського обговорення Не розпочато
5 2.7.3.4.3 (2) Розроблення проектів нормативно-правових актів про внесення змін до нормативно-правових актів Мінсоцполітики та МОЗ для їх приведення у відповідність із законом, зазначеним у
підпункті 2.7.3.4.1
Міністерство соціальної політики України проекти нормативно-правових актів розроблено та оприлюднено для проведення громадського обговорення Не розпочато
6 2.7.3.4.4 (1) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.7.3.4.3, забезпечення їх доопрацювання (у разі потреби), видання та подання на державну реєстрацію Міністерство охорони здоров’я України громадське обговорення проведено та оприлюднено його результати Не розпочато
7 2.7.3.4.4 (2) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.7.3.4.3, забезпечення їх доопрацювання (у разі потреби), видання та подання на державну реєстрацію Міністерство соціальної політики України громадське обговорення проведено та оприлюднено його результати Не розпочато
8 2.7.3.4.5 (1) Супроводження державної реєстрації проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.7.3.4.3, та їх офіційного опублікування Міністерство охорони здоров’я України нормативно-правові акти набрали чинності Не розпочато
9 2.7.3.4.5 (2) Супроводження державної реєстрації проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.7.3.4.3, та їх офіційного опублікування Міністерство соціальної політики України нормативно-правові акти набрали чинності Не розпочато
10 2.7.3.4.6 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я про те, що:
1) до неї входить підсистема, пов’язана з встановленням інвалідності;
2) підсистема, пов’язана з встановленням інвалідності, передбачає формування та автоматичне оприлюднення в знеособленому вигляді документації органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, в електронній формі;
3) підсистема, пов’язана з встановленням інвалідності, здійснює повну взаємодію з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я та іншими державними реєстрами і базами даних у режимі реального часу у форматі “запит-відповідь”;
4) підсистема, пов’язана з встановленням інвалідності, передбачає автоматичне ініціювання процедур визначення групи інвалідності (після внесення до електронної системи медичного запису про компонент здоров’я, який надає особі право на інвалідність відповідно до адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я) та процедур встановлення компенсаторно-адаптаційних можливостей особи, складення (коригування) індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю, визначення потреб осіб з інвалідністю після складення електронної форми оцінки стану функціональності особи на основі адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
5) до неї входить електронний реєстр осіб з інвалідністю та реєстр органів та посадових осіб, що функціонують у системі встановлення інвалідності;
6) електронний реєстр осіб з інвалідністю та реєстр органів та посадових осіб, що функціонують у системі встановлення інвалідності, передбачають додаткову верифікацію особи через систему BankID та за допомогою фото
Міністерство охорони здоров’я України Міністерство соціальної політики України, Національна служба здоров’я України, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю постанову Кабінету Міністрів України прийнято
Захід не виконано
Не виконано
11 2.7.3.4.7 Розроблення та затвердження технічного завдання для розширення функціоналу електронної системи охорони здоров’я, зазначеної у підпункті 2.7.3.4.6 Міністерство охорони здоров’я України Міністерство соціальної політики України, Національна служба здоров’я України, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю технічне завдання затверджено
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
12 2.7.3.4.8 Розроблення проекту програмного забезпечення для розширення функціоналу електронної системи охорони здоров’я, зазначеної у підпункті 2.7.3.4.6 Міністерство охорони здоров’я України Міністерство соціальної політики України, Національна служба здоров’я України, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю програмне забезпечення розроблено
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
13 2.7.3.4.9 Введення в експлуатацію розширеного функціоналу електронної системи охорони здоров’я, зазначеної у підпункті 2.7.3.4.6 Міністерство охорони здоров’я України Міністерство соціальної політики України, Національна служба здоров’я України, Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю розширений функціонал електронної системи охорони здоров’я введено в експлуатацію
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон щодо внесення змін до Законів України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, яким визначено, що:
а) інвалідність визначається виключно з використанням адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я (5 відсотків);
б) у разі необґрунтованого встановлення інвалідності особа втрачає цей статус, а також право на відповідну соціальну допомогу та виплати
(4 відсотки);
в) функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку розмежовані між державними органами з метою зниження корупційних ризиків (16 відсотків);
г) обов’язкове ведення в електронній формі документації в діяльності органів з надання медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги з використанням функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я та інших необхідних програмних продуктів (5 відсотків);
ґ) порядок ведення в електронній формі документації під час реалізації функцій щодо виявлення ступеня обмеження життєдіяльності, причини, часу настання, групи інвалідності, встановлення компенсаторно-адаптаційних можливостей особи, складення (коригування) індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю, визначення потреб осіб з інвалідністю у забезпеченні їх технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, в іншій соціальній допомозі (5 відсотків);
д) обов’язок всіх закладів охорони здоров’я до 1 січня 2025 р. здійснити внесення в електронну систему охорони здоров’я архівних електронних медичних записів щодо надання інвалідності на основі первинної медичної документації за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, з подальшим оприлюдненням в знеособленому вигляді всіх матеріалів
(5 відсотків);
е) обов’язок оприлюднення в знеособленому вигляді всіх матеріалів медико-соціальних експертних комісій (структур, які виконують або виконуватимуть їх функції) про встановлення та продовження інвалідності (1 відсоток);
є) вимоги до складу органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, уповноважених осіб таких органів, зокрема кваліфікаційні вимоги, порядок відбору, призначення, строк, на який обираються (призначаються) члени (уповноважені особи) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку (5 відсотків);
ж) заборону бути членом (уповноваженою особою) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, понад два строки підряд з дня призначення (обрання) (5 відсотків);
з) заборону бути одночасно членом (уповноваженою особою) органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, та органу, який здійснює функції з надання соціальної допомоги на основі такого висновку (4 відсотки);
и) заборону бути членом (уповноваженою особою) органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, особам, щодо яких набрав законної сили вирок суду про притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією кримінального правопорушення, ухвала суду про звільнення від кримінальної відповідальності чи постанова суду про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення пов’язаного з корупцією правопорушення, яким накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (5 відсотків);
і) заборону бути близьким особам у розумінні Закону України “Про запобігання корупції” членами (уповноваженими особами) одного і того ж органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності або соціальної допомоги на основі такого висновку (5 відсотків);
ї) випадки участі особи, щодо якої розглядається питання щодо встановлення інвалідності або яка має такий статус, у засіданні органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, під час вирішення питання про надання медичного висновку щодо визначення групи інвалідності (2 відсотки);
й) право особи з інвалідністю звернутися до органу, який здійснює функції з надання соціальної допомоги на основі медичного висновку щодо визначення групи інвалідності, незалежно від місця проживання або лікування та з можливістю дистанційного розгляду заяв (2 відсотки);
к) засади прозорості і відкритості у сферах виявлення ступеня обмеження життєдіяльності та реабілітації осіб з інвалідністю, серед яких фіксація перебігу засідання органу, який здійснює функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності або соціальної допомоги на основі такого висновку, за допомогою відео та аудіозапису (у разі проведення такого засідання) та встановлення мінімального строку зберігання таких записів в захищеній від незаконного видалення системі протягом, щонайменше, 10 років (1 відсоток)
70%
2 підсистема, пов’язана з встановленням інвалідності:
а) введена у постійну (промислову) експлуатацію в електронній системі охорони здоров’я (3 відсотки);
б) має функціонал з формування та автоматичного оприлюднення в знеособленому вигляді документації органів, які здійснюють функції з надання відповідного медичного висновку щодо визначення групи інвалідності та соціальної допомоги на основі такого висновку, в електронній формі (10 відсотків);
в) здійснює повну взаємодію з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я та іншими державними реєстрами і базами даних у режимі реального часу у форматі “запит-відповідь” (3 відсотки);
г) має функціонал з автоматичного ініціювання процедур надання медичного висновку щодо визначення групи інвалідності (після внесення до електронної системи медичного запису про компонент здоров’я, який надає особі право на інвалідність відповідно до адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я) та процедур встановлення компенсаторно-адаптаційних можливостей особи, складання (коригування) індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю, визначення потреб осіб з інвалідністю після надходження електронної форми оцінки стану функціональності особи на основі адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я (4 відсотки)
20%
3 електронний реєстр осіб з інвалідністю та реєстр органів та посадових осіб, що функціонують у системі встановлення інвалідності:
а) введений у постійну (промислову) експлуатацію в електронній системі охорони здоров’я (2 відсотки);
б) має функціонал додаткової верифікації особи через систему BankID
(2 відсотки);
в) має функціонал додаткової верифікації особи за допомогою фото
(2 відсотки);
г) відтворює унікальний номер запису з Єдиного державного демографічного реєстру (2 відсотки);
ґ) має функціонал деактивації карток осіб, які вибули, померли тощо
(2 відсотки)
10%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: