Відгук громадськості

ОСР

3.3.1.2. Санкції за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень є пропорційними і такими, що мають значний забезпечувальний і превентивний ефект, жодне з корупційних кримінальних правопорушень не належить до категорії кримінальних проступків

Вирішення Проблеми:

3.3.1. Окремі положення кримінального законодавства, які стосуються кримінальної відповідальності за корупційні кримінальні правопорушення, суперечать міжнародним стандартам у цій сфері, не узгоджені між собою та з положеннями кримінального процесуального законодавства і Закону. Як наслідок, у значній частині випадків особи, що вчинили корупційні кримінальні правопорушення, звільняються від кримінальної відповідальності та/або покарання

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.05.2023 - 31.10.2023

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 1
1
Не виконано

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.3.1.2.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким з урахуванням результатів аналітичного дослідження, предметом якого є санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення (їх пропорційність, адекватність виду кримінального правопорушення, ефективність та забезпечення стримуючого ефекту):
1) удосконалено нормативно-правове регулювання санкцій за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення;
2) збільшено розмір штрафів у санкціях окремих корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень з урахуванням ступеня їх суспільної небезпеки;
3) чітко та однозначно передбачена можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро;
4) посилено кримінальну відповідальність за підкуп свідка з тим, щоб це кримінальне правопорушення не належало до категорії кримінальних проступків, у зв’язку з його вчиненням були можливими екстрадиція, спеціальна конфіскація;
5) закріплено можливість застосування заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб у разі вчинення всіх діянь, криміналізації яких вимагає Конвенція ООН проти корупції
Національне агентство з питань запобігання корупції Національне антикорупційне бюро проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 2

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 2

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким з урахуванням результатів аналітичного дослідження, предметом якого є санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення (їх пропорційність, адекватність виду кримінального правопорушення, ефективність та забезпечення стримуючого ефекту):
а) вдосконалено нормативно-правове регулювання санкцій за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення
(30 відсотків);
б) збільшено розмір штрафів у санкціях окремих корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень з урахуванням ступеня їх суспільної небезпеки (20 відсотків);
в) посилено кримінальну відповідальність за підкуп свідка, потерпілого та експерта з тим, щоб це кримінальне правопорушення не належало до кримінальних проступків, у зв’язку з його вчиненням були можливими екстрадиція, спеціальна конфіскація
(10 відсотків);
г) закріплено можливість застосування заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб у випадку вчинення всіх діянь, криміналізацію яких вимагає Конвенція ООН проти корупції (10 відсотків)
70%
2 за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) не менш як 75 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики повністю згодні або скоріше згодні із твердженням, що санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення є пропорційними, адекватними виду кримінального правопорушення, ефективними та забезпечують стримуючий ефект (30 відсотків);
б) не менш як 50 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики повністю згодні або скоріше згодні із твердженням, що санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення є пропорційними, адекватними виду кримінального правопорушення, ефективними та забезпечують стримуючий ефект (20 відсотків);
в) не менш як 25 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики повністю згодні або скоріше згодні із твердженням, що санкції за корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення є пропорційними, адекватними виду кримінального правопорушення, ефективними та забезпечують стримуючий ефект (10 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: