Відгук громадськості

ОСР

3.3.2.1. Розглянуто доцільність спрощення процедур здійснення окремих слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики Європейського суду з прав людини

Вирішення Проблеми:

3.3.2. Низька оперативність та якість здійснення досудового розслідування корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень (значна частка таких проваджень тривають роками) обумовлена надмірною складністю окремих процесуальних дій

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2024 - 31.08.2024

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 3
1 2
Виконано частково Не виконано

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Міністерство юстиції України

50%
2

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.3.2.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) передбачено можливість залучення оперативних підрозділів до здійснення заходів забезпечення кримінального провадження;
2) моніторинг банківських рахунків віднесено до гласних слідчих (розшукових) дій із збереженням основних засад їх проведення (щодо тяжких чи особливо тяжких злочинів у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, БЕБ, за рішенням слідчого судді, з дотриманням умов забезпечення збереження банківської таємниці);
3) передбачено можливість здійснювати тимчасовий доступ до документів та речей, які не містять охоронюваної законом таємниці, без судового контролю;
4) визначено, що особа вважається такою, що перебуває у міжнародному розшуку, з моменту винесення відповідної постанови слідчого чи прокурора про оголошення у міжнародний розшук;
5) скасовано вимогу залучення двох понятих під час здійснення обшуку або огляду житла чи іншого володіння особи, якщо здійснюється безперервний аудіо- та відеозапис;
6) удосконалено порядок вручення обвинувального акта, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру за аналогією з порядком вручення повідомлення про підозру
Національне агентство з питань запобігання корупції Офіс Генерального прокурора, Національне антикорупційне бюро проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
2 3.3.2.1.2 Підготовка аналітичного звіту про доцільність спрощення процедур здійснення окремих інших слідчих (розшукових) або інших процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики Європейського суду з прав людини Міністерство юстиції України аналітичний звіт підготовлено та оприлюднено
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
3 3.3.2.1.3 Проведення обговорення висновків та рекомендацій, зазначених в аналітичному звіті, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство юстиції України обговорення висновків та рекомендацій, зазначених в аналітичному звіті, проведено за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Захід не виконано
Не виконано

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрали чинності закони, якими:
а) передбачено можливість залучення оперативних підрозділів до здійснення заходів забезпечення кримінального провадження
(10 відсотків);
б) моніторинг банківських рахунків віднесено до гласних слідчих (розшукових) дій із збереженням основних засад їх проведення (щодо тяжких чи особливо тяжких злочинів у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, БЕБ, за рішенням слідчого судді, з дотриманням умов забезпечення збереження банківської таємниці) (10 відсотків);
в) передбачено можливість здійснення тимчасового доступу до документів та речей, які не містять охоронюваної законом таємниці, без судового контролю (10 відсотків);
г) скасовано вимогу залучення двох понятих під час здійснення обшуку або огляду житла чи іншого володіння особи, якщо здійснюється безперервний аудіо- та відеозапис (10 відсотків);
ґ) визначено, що особа вважається такою, що перебуває у міжнародному розшуку, з моменту винесення відповідної постанови слідчого чи прокурора про оголошення у міжнародний розшук
(10 відсотків);
д) удосконалено порядок вручення обвинувального акта, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру за аналогією з порядком вручення повідомлення про підозру (10 відсотків)
60%
2 підготовлено та оприлюднено аналітичний звіт про доцільність спрощення інших процедур здійснення окремих слідчих (розшукових) або процесуальних дій з урахуванням стандартів дотримання прав людини та практики Європейського суду з прав людини 10%
3 щонайменше 80 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури:
а) оцінюють, що порядок здійснення слідчих (розшукових) дій, включно з негласними, не є необґрунтовано надмірно обтяжливим, (10 відсотків);
б) оцінюють, що порядок здійснення слідчих (розшукових) дій, включно з негласними, дає змогу дотримуватися прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини
(10 відсотків);
в) оцінюють, що під час спрощення порядку здійснення слідчих (розшукових) дій було дотримано розумний баланс між інтересами сторони обвинувачення та сторони захисту (10 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: