ОСР
3.3.2.3.
Гарантії інституційної та операційної незалежності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури належно визначені та втілені на практиці, зокрема завдяки:
уточненню положень законодавства щодо статусу Національного антикорупційного бюро в системі органів виконавчої влади (із збереженням існуючих гарантій незалежності), а також суб’єкта призначення та звільнення Директора Національного антикорупційного бюро відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 9-р/2020;
проведенню незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури за участю незалежних експертів
Вирішення Проблеми:
3.3.2. Низька оперативність та якість здійснення досудового розслідування корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень (значна частка таких проваджень тривають роками) обумовлена надмірною складністю окремих процесуальних дій
Строки виконання всіх заходів в межах ОСР
Виконання заходів ДАП в межах ОСР
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Служба безпеки України
Національне агентство з питань запобігання корупції
Зведена загальна інформація про Заходи
Індикатори досягнення ОСР
Загальна кількість індикаторів – 3
Повністю досягнуті індикатори – 0
Частково досягнуті індикатори – 0
Індикатори з оцінкою 0% – 3
Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення
№ | Індикатори | Вага (%) |
---|---|---|
1 |
набрали чинності закони, якими внесено зміни до законів України, у тому числі Закону України “Про прокуратуру”, якими: а) удосконалено порядок конкурсного добору керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і передбачено його проведення за вирішальної ролі незалежних експертів, визначених міжнародними та іноземними організаціями, які надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання та протидії корупції (15 відсотків); б) передбачено виконання усіх повноважень заступника Генерального прокурора — керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури першим заступником або заступником у разі його відсутності; першого заступника та заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури віднесено до керівників органів прокуратури (15 відсотків); в) на рівні закону чітко встановлено розмір посадових окладів для прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, у тому числі тих, що перебувають на адміністративних посадах у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі (5 відсотків); г) передбачено можливість внесення відомостей про можливе вчинення кримінального правопорушення народним депутатом України, заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) та керівником Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України, а також погодження заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) клопотань, які розглядаються слідчим суддею (15 відсотків); ґ) граничну чисельність Національного антикорупційного бюро України збільшено на 300 осіб (з уведенням в дію зазначених положень з урахуванням ситуації, обумовленої правовим режимом воєнного стану) (10 відсотків); д) утворено експертну установу для проведення експертиз у кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, які підслідні детективам Національного антикорупційного бюро України (10 відсотків) |
70% |
2 | на практиці Національне антикорупційне бюро України здійснює зняття інформації з електронних комунікаційних мереж на умовах автономного доступу, не залучаючи у будь-який спосіб інші органи державної влади | 20% |
3 |
щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації антикорупційної політики: а) оцінюють фактичний рівень інституційної незалежності Національного антикорупційного бюро України як дуже високий або високий (2,5 відсотка); б) оцінюють фактичний рівень операційної незалежності Національного антикорупційного бюро України як дуже високий або високий (2,5 відсотка); в) оцінюють фактичний рівень інституційної незалежності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як дуже високий або високий (2,5 відсотка); г) оцінюють фактичний рівень операційної незалежності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як дуже високий або високий (2,5 відсотка) |
10% |