Відгук громадськості

ОСР

2.1.2.2. Удосконалено механізм перевірки відповідності критеріям (індикаторам) доброчесності кандидатів у межах процедур добору та призначення нових суддів із залученням Громадської ради доброчесності

Вирішення Проблеми:

2.1.2. Процедури кваліфікаційного оцінювання суддів та конкурсні процедури потребують удосконалення та розробки чітких і передбачуваних критеріїв (індикаторів) доброчесності та професійної етики. Доброчесність та професійна етика як стандартні вимоги до суддів недостатньо впроваджені на практиці, а оцінювання цих вимог не завжди є прозорим та передбачуваним

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.01.2024 - 31.01.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 2
1 1
Виконується Не виконано

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
2

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.1.2.2.1 Підготовка та оприлюднення аналітичного звіту про доцільність утворення секретаріату Громадської ради доброчесності, про шляхи врахування рекомендації ХV GRECO, його презентація Національне агентство з питань запобігання корупції аналітичний звіт оприлюднено презентовано
Захід не виконано
Не виконано
2 2.1.2.2.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) передбачено оцінку відповідності кандидатів на посаду судді критерію доброчесності в усіх процедурах добору суддів;
2) передбачено участь Громадської ради доброчесності у сприянні Вищій кваліфікаційній комісії суддів України встановленню відповідності кандидатів на посаду судді критерію доброчесності на всі процедури добору суддів;
3) визначено новий механізм врахування висновків Громадської ради доброчесності про те, що суддя (кандидат на посаду судді) не відповідає критеріям професійної етики та доброчесності або підтвердження здатності такого судді (кандидата на посаду судді) здійснювати правосуддя у разі наявності такого висновку;
4) передбачено доступ членів Громадської ради доброчесності та уповноважених працівників секретаріату Громадської ради доброчесності до суддівських досьє (досьє кандидатів на посаду судді) у повному обсязі;
5) передбачено утворення секретаріату Громадської ради доброчесності, який сприяє членам Громадської ради доброчесності під час здійснення визначених законом повноважень, з визначенням джерела фінансування діяльності (у разі визначення доцільності його утворення відповідно до результатів аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.2.2.1);
6) передбачено участь Громадської ради доброчесності у визначенні графіків, строків та черговості проведення оцінювання суддів і кандидатів на посаду судді
Національне агентство з питань запобігання корупції Міністерство юстиції України, Вища кваліфікаційна комісія суддів України, Вища рада правосуддя, Громадська рада доброчесності проект закону подано до Верховної Ради України
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 аналітичний звіт щодо доцільності утворення секретаріату Громадської ради доброчесності, щодо шляхів врахування рекомендації ХV GRECO, наданої в Оціночному звіті щодо України, який прийнятий на 76-му пленарному засіданні GRECO (23 червня 2017 р.), опубліковано 10%
2 набрав чинності закон, яким:
а) передбачено проведення оцінки відповідності кандидатів на посаду судді критерію доброчесності у всіх процедурах добору суддів (10 відсотків);
б) передбачено участь Громадської ради доброчесності у сприянні Вищої кваліфікаційної комісії суддів України встановленню відповідності кандидатів на посаду судді критерію доброчесності у всіх процедурах добору суддів (10 відсотків);
в) визначено новий механізм врахування висновків Громадської ради доброчесності про невідповідність судді (кандидата на посаду судді) критеріям професійної етики та доброчесності або підтвердження здатності такого судді (кандидата на посаду судді) здійснювати правосуддя у разі наявності такого висновку (10 відсотків);
г) передбачено доступ членів Громадської ради доброчесності та уповноважених працівників секретаріату Громадської ради доброчесності до суддівських досьє (досьє кандидатів на посаду судді) у повному обсязі (10 відсотків);
ґ) передбачено утворення секретаріату Громадської ради доброчесності, який сприятиме членам Громадської ради доброчесності під час здійснення визначених законом повноважень, з визначенням джерел фінансування його діяльності (у разі визначення доцільності його утворення відповідно до результатів аналітичного дослідження, зазначеного в підпункті 1
пункту 2.1.2.2) (10 відсотків);
д) передбачено участь Громадської ради доброчесності у визначенні графіків, строків та черговості проведення оцінювання суддів (кандидатів на посаду судді) (10 відсотків)
60%
3 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері правосуддя оцінюють, що:
а) участь Громадської ради доброчесності у встановленні відповідності суддів (кандидатів на посаду судді) критеріям доброчесності та професійної етики передбачена у всіх необхідних процедурах добору суддів
(15 відсотків);
б) Громадська рада доброчесності має достатні ресурси та повноваження для виконання покладених на неї завдань (15 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: