Проблема

2.2.3. Надмірне та необґрунтоване регуляторне навантаження на бізнес, що обумовлює високий рівень корупції у цій сфері

Загальна інформація щодо проблеми

Надмірне регуляторне навантаження на суб’єктів господарської діяльності, що значно ускладнює процес їх заснування, провадження господарської діяльності та сприяє існуванню ряду корупційних ризиків, зумовлюється наявністю великої кількості інструментів, що регламентують доступ до ринків. Зазначену проблему спричиняє відсутність можливості відкриття поширених видів бізнесу онлайн згідно з принципом життєвих ситуацій, дублювання інформації, що подається суб’єктом господарювання, у різних видах звітності та відсутність ефективних каналів співробітництва державних органів з Радою бізнес-омбудсмена, спрямованих на імплементацію системних рекомендацій, наданих Радою.
Наявність великої кількості інструментів, які регламентують доступ до ринків, спричинена відсутністю взаємодії між державними органами та представниками бізнес-середовища щодо дерегуляції. Крім того, до причин відсутності взаємопов’язаності інструментів доступу до ринків, що у свою чергу призводить до надмірного адміністративного навантаження на бізнес, є відсутність на державному рівні єдиної законодавчо закріпленої доктрини, яка б регламентувала інтегровану (цілісну) дозвільну систему та її інструменти, а також ефективного системного перегляду діючих регуляторних актів, зокрема органами та посадовими особами місцевого самоврядування.
Розгорнути...

Виконання заходів ДАП в межах проблеми

Загальна кількість ОСР – 7
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на 31.03.2024
має розпочатись має бути завершено
4 1 5 5 11
26
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 5 (19.2%)

Строки виконання всіх заходів

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Державна регуляторна служба України

0%
12

Міністерство цифрової трансформації України

28.6%
7

Міністерство економіки України

40%
5

Рада бізнес-омбудсмена

50%
2

Досягнення ОСР в межах Проблеми

Загальна кількість ОСР – 7

Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР

Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Відмітка про виконання % виконаних заходів (повністю та частково)
1.1. ОСР 2.2.3.1 Впроваджено аналітичний модуль оцінки регуляторного навантаження на різні види бізнесу та результативності регуляторних актів у відповідних сферах як інструмент для зменшення обсягу витрат на дотримання вимог законодавства під час провадження господарської діяльності; визначено належні підходи до контролю за загальною кількістю регулювань 2.2.3.1.1. Розроблення модуля оцінки регуляторного навантаження на різні види бізнесу Державна регуляторна служба України Захід не виконано Не виконано
0% 0/ 4
1.2. 2.2.3.1.2. Введення в експлуатацію модуля оцінки регуляторного навантаження на різні види бізнесу Державна регуляторна служба України Не розпочато
1.3. 2.2.3.1.3. Розроблення ІТ-інструмента “Регуляторний дашборд” Державна регуляторна служба України Не розпочато
1.4. 2.2.3.1.4. Оприлюднення ІТ-інструмента “Регуляторний дашборд” Державна регуляторна служба України Не розпочато
2.1. ОСР 2.2.3.2 Забезпечено публічний діалог з бізнес-середовищем щодо дерегуляції 2.2.3.2.1. Розроблення модуля Регуляторного порталу, який забезпечує взаємодію між бізнес-середовищем, громадськістю та ДРС, іншими органами влади щодо проектів нормативно-правових актів та дерегуляції Державна регуляторна служба України Захід не виконано Не виконано
0% 0/ 4
2.2. 2.2.3.2.2. Введення в експлуатацію модуля Регуляторного порталу, який забезпечує взаємодію між бізнес-середовищем, громадськістю та ДРС, іншими органами влади щодо проектів нормативно-правових актів та дерегуляції Державна регуляторна служба України Захід не виконано Не виконано
2.3. 2.2.3.2.3. Проведення аналізу та узагальнення пропозицій від бізнес-середовища та громадськості до плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності через модуль взаємодії на ІТС “Регуляторний портал” Державна регуляторна служба України Захід не виконано Не виконано
2.4. 2.2.3.2.4. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності Державна регуляторна служба України Не розпочато
3.1. ОСР 2.2.3.3 Спрощено та забезпечено можливість відкриття поширених видів бізнесу онлайн згідно з принципом життєвих ситуацій 2.2.3.3.1. Визначення переліку найпоширеніших видів бізнесу для подальшого створення можливості їх відкриття он-лайн на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
200% 10/ 5
3.2. 2.2.3.3.2. Реалізація першого етапу розроблення комплексної послуги з відкриття бізнесу на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
3.3. 2.2.3.3.3. Реалізація другого етапу розроблення комплексної послуги з відкриття бізнесу на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
3.4. 2.2.3.3.4. Реалізація третього етапу розроблення комплексної послуги з відкриття бізнесу на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
3.5. 2.2.3.3.5. Введення в експлуатацію комплексної послуги з відкриття бізнесу на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
4.1. ОСР 2.2.3.4 Впроваджено нову єдину інтегровану дозвільну систему доступу до ринків, що замінить існуючі різноманітні процедури, встановить спрощені правила та цифровізує всі випадки оформлення діяльності 2.2.3.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 р. № 895 “Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи дозвільних документів” (щодо продовження строку дії експериментального проекту) Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
0% 0/ 3
4.2. 2.2.3.4.2. Розроблення концепції Єдиної інтегрованої дозвільної системи доступу до ринків Міністерство економіки України Не розпочато
4.4. 2.2.3.4.4. Проведення громадського обговорення концепції Єдиної інтегрованої дозвільної системи доступу до ринків та забезпечення її доопрацювання (у разі потреби) Міністерство економіки України Не розпочато
5.1. ОСР 2.2.3.5 Скасовано зайву звітність: підприємці не подають декілька разів одну інформацію в різні органи влади; кабінет платника податків інтегровано у зручний єдиний державний веб-портал електронних послуг 2.2.3.5.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 “Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг” Міністерство цифрової трансформації України Захід не виконано Не виконано
0% 0/ 6
5.2. 2.2.3.5.2. Інтеграція кабінету платника податків у Єдиний державний вебпортал електронних послуг Міністерство цифрової трансформації України Прогресу виконання заходу немає Виконується
5.3. 2.2.3.5.3. Забезпечення проведення аналізу актів законодавства, за результатами якого визначено можливість внесення до них змін з метою оптимізації кількості та змісту звітності, яку подають підприємці Державна регуляторна служба України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
5.4. 2.2.3.5.4. Оприлюднення звіту за результатами аналізу, зазначеного у підпункті 2.2.3.5.3, його громадське обговорення, доопрацювання (в разі потреби) та надсилання органам, які прийняли чи затвердили відповідні акти, для розгляду Державна регуляторна служба України Не розпочато
5.5. 2.2.3.5.5. Забезпечення проведення моніторингу внесення змін до актів законодавства, інших актів органів державної влади щодо оптимізації кількості та змісту звітності, яку подають підприємці Державна регуляторна служба України Не розпочато
5.6. 2.2.3.5.6. Оприлюднення кожного півріччя (грудень, липень) результатів проведення моніторингу внесення до змін до актів законодавства, інших актів органів державної влади щодо оптимізації кількості та змісту звітності, яку подають підприємці Державна регуляторна служба України Не розпочато
6.1. ОСР 2.2.3.6 Здійснено перегляд регуляторних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування щодо їх результативності; подано пропозиції щодо внесення змін до актів, які не відповідають вимогам чинного законодавства, містять корупціогенні фактори чи спотворюють конкуренцію 2.2.3.6.1. Забезпечення підготовки Міжвідомчою робочою групою з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності пропозицій центральним органам виконавчої влади Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
100% 2/ 2
6.2. 2.2.3.6.2. Щопіврічний моніторинг розроблення та набрання чинності нормативно-правовими актами, спрямованими на виконання пропозицій Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності Міністерство економіки України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
7.1. ОСР 2.2.3.7 Забезпечено функціонування каналів співробітництва з Радою бізнес-омбудсмена, спрямованих на імплементацію її системних рекомендацій та усунення перешкод для ведення бізнесу 2.2.3.7.1. Укладення Меморандумів про співпрацю та партнерство між Радою бізнес-омбудсмена та заінтересованими органами державної влади Рада бізнес-омбудсмена Захід виконано вчасно і повністю Виконано
100% 2/ 2
7.2. 2.2.3.7.2. Моніторинг та щорічне оприлюднення інформації про результати впровадження державними органами індивідуальних та системних рекомендацій Ради бізнес-омбудсмена Рада бізнес-омбудсмена Виконання заходу розпочато вчасно Виконується

Ключові джерела про стан проблеми:

Оцінка ситуації міжнародними моніторинговими механізмами та організаціями: