2.6.1.
Непрозоре та неефективне користування та розпорядження землями оборони, об’єктами нерухомості в оборонно-промисловому комплексі, а також надлишковим рухомим військовим майном, об’єктами інтелектуальної власності; неконтрольоване споживання пального, яке закуповується для потреб Збройних Сил України
Загальна інформація щодо проблеми
З радянських часів Україна успадкувала величезний оборонно-промисловий комплекс, а також мережу державних підприємств, спрямованих на матеріальне забезпечення армії. Водночас складна економічна ситуація у 90-х роках минулого століття та на початку
2000-х років не дала змоги забезпечити підприємства у сфері оборони необхідними для розвитку обсягами державного замовлення. Відсутність повноцінної приватизації та реформи корпоративного управління призвела до того, що не всі державні підприємства оборонно-промислового комплексу змогли перелаштувати виробництво на приватний та експортний ринки. Ці фактори призвели до поступового економічного занепаду багатьох державних підприємств.
Відсутність системної політики у секторі оборони щодо інвентаризації державного майна призвела до того, що земля, активи, виробничі приміщення, бази дозвілля і відпочинку та інше майно перетворилися на предмет корупційних правопорушень.
Аналогічна ситуація склалася із зберіганням та охороною об’єктів інтелектуальної власності на державних підприємствах оборонно-промислового комплексу. Унікальні конструкторські розробки через сумнівні контракти ставали власністю приватних та іноземних підприємців. В Україні не був створений єдиний цифровий реєстр об’єктів інтелектуальної власності оборонно-промислового комплексу, які були б оцінені та захищені від неправомірної передачі стороннім особам.
Окремою проблемою для сектору оборони стало неконтрольоване споживання пального. Механізми розподілу і контролю над використанням пально-мастильних матеріалів у Збройних Силах є громіздкими і застарілими та не передбачає застосування сучасних засобів електронного обліку пального.
Розгорнути...
Згорнути...
Виконання заходів ДАП в межах проблеми
Загальна кількість ОСР –
4
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на
30.09.2024
має розпочатись
має бути завершено
2| 6.3%6| 18.8%8| 25%12| 37.5%4| 12.5%
32
ВиконаноВиконано частковоВиконуєтьсяНе виконаноНе розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 8 (25%)
Строки виконання всіх заходів
01.03.2023 -
31.12.2025
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Міністерство оборони України
26.3%
19
Міністерство економіки України
0%
3
Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України
0%
2
Міністерство внутрішніх справ України
50%
2
Міністерство освіти і науки України
0%
2
Акціонерне товариство "Українська оборонна промисловість"
50%
2
Досягнення ОСР в межах Проблеми
Загальна кількість ОСР – 4
Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР
№
Назва ОСР
Назва заходу
Головний виконавець
Результати моніторингу (останні)
Відмітка про виконання
% виконаних заходів (повністю та частково)
1.1.
ОСР 2.6.1.1 До системи електронного обліку внесено всі дані, отримані за результатами повної інвентаризації об’єктів у сфері оборони, зокрема дані про землі оборони і земельні ділянки суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу
ОСР 2.6.1.2 Забезпечено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (із включенням відомостей про земельні ділянки до спеціального інформаційного шару в Публічній кадастровій карті)