Feedback from the public

Measure

1.1.1.5.5 (7). Carrying out financial economic calculations of needs (in particular, by developing technical economic justification of developing/modernization of hardware and software) to perform measures indicated in subclauses 2.2.1.1.5, 2.2.2.1.3, 2.2.2.2.6, 2.2.2.4.9, 2.5.4.3.3, 2.5.5.1.4, 2.7.1.1.3, 2.7.1.2.3, 2.7.3.3.5, 2.7.3.4.8, due to adoption of regulatory legal acts (in particular, while developing budget proposals for 2025)

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

1.1.1.5. Sufficient funding and other essential resources are allocated for the needs of shaping and implementing the anticorruption policy

Problem solving:

1.1.1. The state anticorruption policy is not always based on complete, objective, and reliable data; The efforts of different government agencies, local self-government bodies, and the public are not sufficiently coordinated

Deadlines:

з дня набрання чинності нормативно-правовим актом - три місяці з дня набрання чинності нормативно-правовим актом

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: State Agency of Ukraine for the Development of Melioration, Fisheries and Food Programs

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

Financial and economic calculations of the needs have been performed.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм є виконавцем заходу 2.2.2.2.6 та співвиконавцем заходу 2.2.2.4.9, які потребують проведення фінансово-економічних розрахунків.

Щодо заходу 2.2.2.2.6. Розглядаючи потребу в розробленні фінансово-економічних розрахунків до зазначеного заходу варто мати на увазі, що Держрибагентство є органом, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, складовими якого є рибальство та рибництво (аквакультура). В розрізі проведення торгів у сфері рибальства, то електронні торги з продажу права на промисловий вилов риби вже проводяться за допомогою електронної системи «Прозорро.Продажі». Водночас вже також існує електронна програма, яка дозволяє цифровізувати процедури отримання доступу до спільних ресурсів в галузі рибальства - Єдина державну електронну систему управління галуззю рибного господарства (еРиба) (техніко-економічне обґрунтування по зазначеній системі готувалося Державним агентством України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, детальніше про що можна дізнатися із стану виконання заходу 2.2.2.4.8).

Щодо заходу 2.2.2.4.9 наразі неможливо здійснити фінансово-економічні розрахунки потреб, оскільки виконання цього заходу повʼязано із набранням чинності Закону України “Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів". Водночас станом на 31.03.2025 зазначений законопроект було прийнято за основу із доопрацюванням положень.

Наведене свідчить про часткове виконання заходу.

Monitoring results (quarterly):

13.05.2025:
There is progress in the implementation of the measure
13.02.2025:
The measure was implemented on time, but partially
25.10.2024:
The measure was implemented late and partially
02.08.2024:
The measure has not been implemented
13.05.2024:
The measure has not been implemented
14.02.2024:
There is progress in the implementation of the measure
16.11.2023:
There is no progress in the implementation of the measure
11.08.2023:
Implementation of the measure has started on time

Key sources of assessment:

2. Державне агентство меліорації та рибного господарства України: бюджетний запит
3. Державне агентство меліорації та рибного господарства України: реєстраційна картка
4. Державне агентство меліорації та рибного господарства України: меморандум DTI