Measure
2.2.2.2.5 (2). Developing and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine draft acts of the Cabinet of Ministers of Ukraine on the implementation of electronic auctions and systems for accessing a limited public resource on a permanent basis, taking into account the findings of analytical studies
Measure status:
Actual execution date:
30.09.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
2.2.2.2. An audit of the current status of implementation of electronic auctions and systems for accessing a limited public resource has been conducted; the key methods used to bypass their restrictions have been identified; implementation of electronic auctions and systems for accessing a limited public resource has been completed, taking into account the findings of the audit (electronic workspace of the user, Prozorro.Sale electronic auctions)
Problem solving:
2.2.2. Arbitrary application of mandatory rules for businesses, which is accompanied by attendant corruption risks
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The draft acts of the Cabinet of Ministers of Ukraine have been adopted.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Міндовкілля є органом, що формує та реалізує державну політику в багатьох сферах. В рамках виконання даного заходу важливими є лише сфери раціонального використання надр, водних ресурсів та лісів.
З огляду на це, обсяг тих дій, що повинні зробити Міндовкілля та підпорядковані йому Держгеонадра, Держводагентство та Держлісагентство на виконання цього заходу складається з трьох частин, а саме розроблення відповідних проектів актів для галузей використання надр, використання водних ресурсів та використання лісів.
Щодо сфери використання надр варто зазначити, що електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу (в даному випадку таким ресурсом є надра) вже впроваджені на законодавчому рівні.
Так, ст. 16 Кодексу України про надра вказує, що за загальним правилом спеціальний дозвіл на користування надрами надається за результатами аукціону (електронних торгів). Порядок проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 993.
Окрім того, захід передбачає нормативне впровадження не лише електронних аукціонів, а й електронних систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу. Тобто електронних програм, які дозволять цифровізувати процедури отримання доступу до спільних ресурсів.
Кодекс про надра передбачає у тій же статті 16, що заява (разом з усіма необхідними документами) на отримання спеціального дозволу на користування надрами подається в електронній формі через електронний кабінет надрокористувача на Державному геологічному веб-порталі. В такому ж порядку здійснюється й подання заяв про продовження строку дії дозволу, внесення змін до нього, внесення змін до угоди про умови користування надрами, а також заяви на ініціювання ділянки надр на виставлення на аукціон (остання згадана вже не у Кодексі про надра, а у Положенні про електронний кабінет надрокористувача). Порядок подання всіх цих заяв через електронний кабінет надрокористувача визначений Положенням про електронний кабінет надрокористувача, яке затверджене наказом Міндовкілля від 28 березня 2023 року № 177.
З огляду на те, що електронний кабінет надрокористувача надає змогу особам взаємодіяти з Держгеонадрами в електронній формі задля отримання спеціального дозволу, ми можемо зробити висновок, що електронний кабінет надрокористувача і є електронною системою для доступу до обмеженого спільного ресурсу у сфері використання надр.
Таким чином, оскільки Кодексом про надра, Порядком проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами, Положенням про електронний кабінет надрокористувача впроваджено електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу на постійній основі, можна стверджувати, що цей захід є виконаним в частині використання надр.
Втім, з огляду на інформацію, яка надходила від Держводагентства та Держлісагентства, можна зробити висновок, про те, що нормативно-правові акти, які б впроваджували електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу в цих сферах на постійні основі, на даний момент не прийняті.
Отже, ми можемо зробити висновок, що з тих сфер, які ми виділили на початку, лише у сфері використання надр нормативно впроваджені на постійній основі електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу. Тому цьому заходу присвоєно статус «Виконано частково».