Measure
2.1.2.3.5. Discussing the conclusions and recommendations outlined in the analytical report indicated in subclause 2.1.2.3.4 with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.1.2.3. Improvements have been made to the mechanism by which the High Qualification Commission of Judges of Ukraine conducts procedures of evaluation of qualifications of judges and competitive selection procedures in order to avoid unjustified delays
Problem solving:
2.1.2. Procedures for qualification evaluation of judges and competitive selection procedures need to be improved and clear and predictable criteria (indicators) of integrity and professional ethics should be developed. Integrity and professional ethics as standard requirements for judges are not sufficiently implemented in practice, and the evaluation of conformity to these requirements is not always transparent and predictable
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The conclusions and recommendations outlined in the analytical report have been discussed with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Міністерство юстиції України повідомило: "Виконано частково. Умовою 4 розділу «Верховенство права» Додатку І Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та ЄС як Кредитором щодо Інструменту надання підтримки Україні на 2023 рік (макрофін. допомога +) на суму до 18 мільярдів євро, підписаного 16.01.2023, передбачено зобов’язання щодо удосконалення відбору суддів. З метою виконання взятих державою зобов’язань на засіданні Комітету ВРУ з питань правової політики 13.02.2023 було прийнято рішення про створення робочої групи щодо вдосконалення процедур добору на посаду судді, до складу якої увійшов, зокрема, заступник Міністра юстиції України Олександр Банчук. Під час підготовки вказаною робочою групою відповідного законопроєкту, що в подальшому був прийнятий 09.12.2023 ВРУ як ЗУ № 3511-ІХ «Про внесення змін до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедур суддівської кар’єри», Мін`юстом було направлено 02.06.2023 в робочому порядку, а також листом від 11.11.2023 № 147967/14870-4-23/11.2.1 пропозиції щодо надання ВРП повноважень із затвердження єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді під час усіх процедур добору та оцінювання суддів; щодо встановлення обов’язку оприлюднення ВККС України результатів іспитів під час кваліфікаційного оцінювання суддів (із забезпеченням захисту персональних даних; щодо визначення понять та ключових характеристик професіограми судді. Зазначеним Законом, серед іншого, внесено зміни до законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про Вищу раду правосуддя», якими, зокрема, передбачено, що ВРП затверджує Єдині показники для оцінки доброчесності та професійної етики судді (кандидата на посаду судді) після консультацій з ВККС України, РС України та ГРД. Крім того, змінами до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що інформація про результати кваліфікаційного іспиту є загальнодоступною та оприлюднюється на офіційному веб-сайті ВККС України. Щодо завдання стосовно визначення поняття та ключових характеристик професіограми судді повідомляємо, що проєктом постанови КМУ «Про внесення змін до ДАП на 2023 – 2025 роки», який направлено на розгляд Уряду, вказане завдання пропонується виключити."
З огляду на те, що не було надано інформації щодо здійснення протягом 3 кварталу 2024 року дій, націлених на забезпечення проведення обговорення висновків та рекомендацій, наведених в аналітичному звіті про доцільність подальшого удосконалення та спрощення процедур добору суддів, кваліфікаційного оцінювання суддів (кандидатів на посаду судді) з метою уникнення невиправданих затримок, вимушені констатувати, що виконання заходу не розпочато.