Feedback from the public

Measure

2.1.3.2.3. Discussing the conclusions and recommendations outlined in the analytical report indicated in subclause 2.1.3.2.2 with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community

Measure status:

Partially implemented

Actual execution date:

12.06.2025

The measure is aimed at achieving ESR:

2.1.3.2. The list and grounds for bringing a judge to disciplinary liability and the kinds of liability have been clarified in a way that allows judges to predict their behavior, in particular, the signs of disciplinary offenses that tarnish the title of judge or undermine the authority of justice have been more clearly defined, and the mechanisms for disciplinary investigation and consideration of disciplinary cases have been improved and simplified

Problem solving:

2.1.3. Lack of effective mechanisms for maintaining the integrity of the judiciary and responding to established facts of influence, pressure on judges and interference in their activities

Deadlines:

01.10.2024 - 30.11.2024

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Justice of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The conclusions and recommendations outlined in the analytical report have been discussed with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

У ІІ кварталі 2025 року Міністерство юстиції України повідомило:

"Листом Міністерства юстиції України від 25.04.2025 № 59412/11.7/33-25 на виконання пунктів 2.1.2.3.5 та 2.1.3.2.3 ДАП аналітичний звіт про доцільність подальшого удосконалення та спрощення процедур здійснення дисциплінарного провадження щодо суддів та аналітичний звіт про доцільність подальшого удосконалення та спрощення процедур добору суддів, кваліфікаційного оцінювання суддів (кандидатів на посаду судді) з метою уникнення невиправданих затримок було надіслано для опрацювання та висловлення позицій стосовно висновків та рекомендацій, зазначених у вказаних аналітичних звітах, Вищій раді правосуддя, Верховному Суду, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Раді суддів України, Асоціації правників України, ГО «Центр політико-правих реформ», Національній асоціації адвокатів України, Головному офісу Консультативної місії Європейського Союзу в Україні (EUAM Ukraine), проєкту ЄС «Право-Justice».

За результатами розгляду вказаних аналітичних звітів надійшли листи:

- Вищої ради правосуддя від 22.05.2025 № 10580/0/9-25 із пропозиціями в частині аналітичного звіту про доцільність подальшого удосконалення та спрощення процедур здійснення дисциплінарного провадження щодо суддів;

- Вищої кваліфікаційної комісії суддів України від 23.05.2025 № 21-4280/25, в якому повідомлено про затвердження рішенням ВККСУ від 30.04.2025 № 96/зп-25 методичних вказівки з оцінювання практичного завдання, виконаного під час кваліфікаційного іспиту кандидатами на посади суддів місцевого суду та суддями, які мають намір бути переведеними до іншого місцевого суду, а також повідомлено про налагодження співпраці з ГРД;

- Верховного Суду від 12.06.2025 № 11а/0/2-25 без пропозицій".

Водночас варто звернути увагу, що зміст заходу та показник виконання передбачає саме організацію обговорення аналітичного звіту (наприклад, проведення офлайн чи онлайн зустрічі з метою обговорення). Для забезпечення повного виконання заходу необхідним є проведення саме обговорення аналітичного звіту.

З огляду на те, що відповідальним виконавцем не було надано інформації щодо проведення протягом квітня - червня 2025 року обговорення аналітичного звіту, у межах щоквартального моніторингу стану виконання заходів ДАП за ІІ квартал 2025 року вимушені констатувати, що захід виконано частково.

Monitoring results (quarterly):

14.08.2025:
The measure was implemented late and partially
28.04.2025:
The measure has not been implemented
22.01.2025:
The measure has not been implemented
05.11.2024:
Implementation of the measure has not started
09.08.2024:
Implementation of the measure has not started
07.05.2024:
Implementation of the measure has not started
07.02.2024:
Implementation of the measure has not started

Key sources of assessment:

Additional sources of information: