Feedback from the public

Measure

2.7.3.4.1. Development and submission to Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law on amendments to laws of Ukraine with consideration of proposals, submitted by the Ministry of Social Policy of Ukraine, which indicates the following:
1) status of a person with a disability or similar status can be identified on the basis of performance and personal needs, performed with the use of the National classifier NC 030:2022 ‘Operation, vital functions limitations and health classifier’;
2) status of a person with a disability or similar status can be established for a period, identified in the legislation, an in case of amendments via special procedure appropriate rights for social support can be reviewed;
3) functions of evaluation and adopting the appropriate decision on person’s conditions and any performance limitations, identification of needs and establishment of the scope of social support are distributed among the entities, conducting evaluation and identification of needs to decrease corruption risks;
4) persons status evaluations become the reason for identification of needs and scope of social support are stored in electronic form with the use of functional capabilities of software products;
5) duty to keep records in electronic form while establishing the person’s performance limitation level, identification of needs and scope of social support in accordance with the individual needs;
6) duty to perform appropriate evaluation and the subjects responsible for its performance;
7) duty to publish impersonalized reasons for making decisions on establishment of scope of support and statistic analytical data on decisions made;
8) requirements to subjects performing evaluation of the performance status and individual needs used as a basis for establishment of scope of support;
9) right of a person subject to evaluation of performance and individual needs to appeal on the decision made regarding the establishment of the status of a person with a disability of similar status and establishment of the scope of appropriate support.

Measure status:

Implemented

Actual execution date:

04.11.2024

The measure is aimed at achieving ESR:

2.7.3.4. The functions of providing the relevant medical opinion on determining the disability group and social assistance based on such an opinion are divided between state bodies in order to reduce corruption risks

Problem solving:

2.7.3. The electronic healthcare system is not sufficiently integrated with other databases, which creates opportunities for abuse during the use of specific functions (including the awarding of disability benefits, preventive and compulsory medical examinations, and assignment of the disability group)

Deadlines:

01.04.2024 - 31.12.2024

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Health of Ukraine
co-implementors:
Ministry of Social Policy of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

На виконання заходу передбаченого п. 2.7.3.4.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров’я України повідомлено, що: «Міністерство охорони здоров’я України розроблено та листом від 29.10.2024 28/41095/2-24 подано на розгляд Кабінету Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи».

Проект Закону України зареєстровано в Верховній Раді України від 04.11.2024 №12178 .

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування медико-соціальної експертизи та впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи" прийнято Верховною Радою України і підписано Президентом України».

З аналізу вказаного Закону, можемо встановити, що останнім передбачається положення про те, що:

1) Процес оцінювання повсякденного функціонування особи включає в себе визначення рівня порушень структур та/або функцій організму людини, у тому числі фізичних, психічних, інтелектуальних, сенсорних, та здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання повсякденного функціонування особи з використанням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я.

2) Група інвалідності, її причина, час настання та строк встановлюються за результатами медико-соціальної експертизи або оцінювання повсякденного функціонування особи - для повнолітніх осіб. При цьому після завершення відповідного строку особа зобов’язана пройти повторне оцінювання. У разі якщо особа не з’явилася для проведення оцінювання (повторного оцінювання) повсякденного функціонування особи у визначений для цього строк, виплата пенсії по інвалідності зупиняється з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому мало бути проведено оцінювання (повторне оцінювання) повсякденного функціонування такої особи. У разі якщо строк оцінювання повсякденного функціонування особи пропущено особою з інвалідністю з поважних причин або у разі наступного визнання її особою з інвалідністю виплата пенсії по інвалідності поновлюється з дня, з якого припинено виплату, до дня проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, але не більш як за три роки, якщо експертна команда з оцінювання повсякденного функціонування особи визнає її за цей період особою з інвалідністю. При цьому якщо під час наступного оцінювання повсякденного функціонування особі з інвалідністю встановлено іншу групу інвалідності (вищу або нижчу), пенсія за зазначений період виплачується за попередньою групою інвалідності.

3) Комплекс медичних, реабілітаційних, психологічних, педагогічних, фізичних, професійних, трудових, фізкультурно-спортивних, соціально-побутових заходів, спрямованих на надання особам з інвалідністю допомоги у відновленні та компенсації порушених або втрачених функцій організму для досягнення і підтримання соціальної та матеріальної незалежності, соціально-трудової адаптації та інтеграції в суспільство, визначається за результатами оцінювання повсякденного функціонування особи, що проводиться відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я, та визначення потреб особи з інвалідністю:

у соціальних послугах і соціальній реабілітації - відповідно до законів України "Про соціальні послуги" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

в освіті та професійній реабілітації - відповідно до законів України "Про освіту" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

у працевлаштуванні та трудовій реабілітації - відповідно до законів України "Про зайнятість населення" та "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні";

у фізкультурно-спортивній реабілітації - відповідно до Закону України "Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні".

4) Рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (далі - експертна команда), прийняте за результатами проведення такого оцінювання повсякденного функціонування особи, підписується в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи після початку її функціонування. Окрім того, відомості про результати оцінювання повсякденного функціонування особи вносяться до електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи та передаються до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери шляхом електронної інформаційної взаємодії з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".

5) Оцінювання повсякденного функціонування особи проводиться з використанням електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, власником якої та володільцем інформації, що міститься в електронній системі, є держава в особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Електронна система щодо оцінювання повсякденного функціонування особи забезпечує:

формування направлень в електронній формі на проведення оцінювання повсякденного функціонування особи та прикріплення до них документів, необхідних для проведення оцінювання повсякденного функціонування особи;

формування в автоматичному порядку електронної черги розгляду справ експертними командами;

формування персонального складу експертної команди для розгляду справи;

знеособлення даних осіб, справи яких розглядаються експертною командою без особистої присутності особи (заочно);

створення, внесення, перегляд інформації та документів в електронній системі, внесення змін до них користувачами відповідно до їх прав доступу;

формування аналітичної та статистичної інформації;

моніторинг наявних даних в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи;

електронну інформаційну взаємодію з іншими державними електронними інформаційними ресурсами;

інші функції, визначені Порядком функціонування електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

6) Знеособлена інформація про результати оцінювання повсякденного функціонування особи оприлюднюється у відкритих машиночитаних форматах на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних. Окрім того, передбачається проведення моніторингу оцінювання повсякденного функціонування особи, що здійснюється з використанням знеособлених даних про розгляд справ та прийняття експертними командами рішень, внесених до електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

7) Оцінювання повсякденного функціонування особи проводиться експертними командами, що формуються в кластерних та надкластерних закладах охорони здоров’я. При цьому, склад експертних команд формується з числа лікарів, включених до переліку лікарів, які мають право проводити оцінювання повсякденного функціонування особи у складі експертних команд, за допомогою електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи індивідуально для кожного випадку, з дотриманням принципу випадковості (після появи технічної можливості в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи), з числа лікарів, які мають необхідні для проведення цього оцінювання лікарські спеціальності.

8) Особа (її уповноважений представник) має право оскаржити рішення медико-соціальної експертної комісії, експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи в порядку адміністративного оскарження відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" з урахуванням особливостей, встановлених Основами законодавства України про охорону здоров’я, та/або в судовому порядку.

Окрім того, Закон встановив положення про те, що повноваження, права і обов’язки медико-соціальних експертних комісій щодо проведення медико-соціальної експертизи, а також повноваження, права і обов’язки Центральної медико-соціальної експертної комісії Міністерства охорони здоров’я України припиняються 31 грудня 2024 року. Натомість з 01 січня 2025 року оцінювання повсякденного функціонування особи покладатиметься на експертні команди.

Таким чином, можемо констатувати, що захід передбачений п. 2.7.3.4.1 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки є виконаним вчасно та повністю.

Monitoring results (quarterly):

28.01.2025:
The measure was implemented on time and in full