Measure
2.5.3.2.3. Discussing the conclusions and recommendations outlined in the analytical report indicated in subclause 2.5.3.2.2 with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.5.3.2. In order to protect investors’ rights, the procedures for investing and financing the construction of housing projects using private funds raised from individuals and legal entities have been improved by introducing clear mechanisms to ensure that funds are kept safe and used for their intended purpose
Problem solving:
2.5.3. The flawed system of state oversight and regulation in the construction sector fosters corrupt practices
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The conclusions and recommendations outlined in the analytical report have been discussed with the participation of representatives of government agencies, NGOs, international organizations, participants of international technical assistance projects, and the academic community.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
У березні 2025 року було проведено ряд зустрічей з Організацією з безпеки і співробітництва в Європі (OSCE) та актуалізовано план щодо співпраці з НАЗК на перше півріччя 2025 року. Також НАЗК підготовлено передано представникам OSCE технічне завдання для експертів та методологічні рекомендації щодо підготовки стратегічного аналізу корупційних ризиків у вказаній сфері.
Відповідно до вимог Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 153, зареєстровано проект ОБСЄ «Підтримка розробки ефективних інструментів для запобігання корупції та посилення антикорупційного комплаєнсу в Україні» (від 10.03.2025 № 5904). Проект, зокрема передбачає підтримку вищезазначеного заходу.
У липні-вересні 2025 року проведено наради з експертами Організації з безпеки і співробітництва в Європі (OSCE) та сформовано драфт переліку потенційних корупційних ризиків.
Крім того, НАЗК направлено запити з метою збору актуальної інформації, зокрема до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Національного антикорупційного бюро України, Національного банку України, Національної поліції України, Офісу Генерального прокурора, Бюро економічної безпеки України.
Продовжується аналіз інформації для опису корупційних ризиків у вказаній сфері.
Також з метою захисту прав інвесторів працює Секторальна робоча група з виявлення та усунення корупціогенних факторів у сфері будівництва та інфраструктури (Наказ НАЗК від 21.02.2025 № 53/25). Склад вказаної робочої групи оновлено (Наказ НАЗК від 11.09.2025 № 270/25). Зокрема, до групи долучились представники Міністерства розвитку громад та територій України та громадської організації «Агенція відновлення та розвитку».
З огляду на те, що станом на 30.09.2025 року аналітичний звіт, передбачений заходом 2.5.3.2.2 ДАП, не було підготовлено і, відповідно, відсутній предмет проведення обговорення, а також з огляду на сплив термінів виконання цього заходу, у межах щоквартального моніторингу стану виконання заходів ДАП за ІІІ квартал 2025 року вимушені констатувати, що захід 2.5.3.2.3 не виконано.