Measure
2.2.3.7.2. Monitoring and annual publication of information about the results of implementation of individual and system-wide recommendations of the Business Ombudsman Council by government agencies
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.2.3.7. Channels of cooperation with the Business Ombudsman Council aimed at implementing its systemic recommendations and removing obstacles to doing business have been established
Problem solving:
2.2.3. Excessive and unjustified regulatory burden on businesses, which contributes to a high level of corruption in this sector
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
State budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
Information about the results of implementation of individual and system-wide recommendations of the Council of the Business Ombudsperson is made public annually.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
1. Відповідно до інформації, що надана Радою бізнес-омбудсмена щодо виконання заходу 2.2.3.7.2 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (далі – Програма):
1) за результатами моніторингу 3 кварталу 2024 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій;
2) за результатами моніторингу 4 кварталу 2024 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій.
3) за результатами моніторингу 1 кварталу 2025 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій.
З огляду на статику кількісного показника виконання рекомендацій захід 2.2.3.7.2 Програми є таким, у якого відсутній прогрес виконання.
2. У листі за вихідним № 3412 від 17 квітня 2025 р. Радою бізнес-омбудсмена надана така інформація щодо виконання заходу 2.2.3.7.2:
1) бізнес-омбудсмен уповноважений розглядати індивідуальні скарги суб'єктів підприємництва таким чином, як вважає за потрібне, і у своєму інструментарії має можливість надавати індивідуальні рекомендації в контексті розгляду таких індивідуальних скарг. Такі рекомендації можуть зводитися до необхідності вчинити одну конкретну дію, яка визначена законодавством, щодо одного конкретного суб'єкти (розглянути клопотання, надати відповідь тощо), і традиційно надавалися у зв'язку з завершенням строку розгляду скарги.
1.1) при цьому бізнес-омбудсмен прийняв рішення з листопада 2022 року поступово зменшувати застосування цього інструменту з фокусуванням на продовженні строку розгляду скарг, де доцільно.
2) індивідуальні рекомендації в розумінні розгляду скарг за Регламентом Ради не забезпечують реалізацію мети Програми, і дані щодо індивідуальних рекомендацій не є репрезентативним для вирішення проблеми 2.2.3 Програми.
3) щодо заходу 2.2.3.7.2 Програми Рада бізнес-обмудсмена, зокрема, проводить аналіз, який наводиться в річних звітах. Оскільки саме системні рекомендації є репрезентативними щодо вирішення проблеми 2.2.3 Програми, то у своїй звітності щодо виконання Програми Рада трактує зміст заходу 2.2.3.7.2 Програми саме як узагальнене виконання її системних рекомендацій, зокрема, для реалізації яких необхідно реагування як одного суб'єкта, так і одразу кількох суб'єктів.