Feedback from the public

Measure

2.4.1.1.1. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law that proposes to provide for:
1) the adoption of the State Ownership Policy by the Cabinet of Ministers of Ukraine;
2) the development and adoption of individual ownership policies at state-owned enterprises;
3) the requirements for the contents of the relevant ownership policies (in particular, they must outline the objectives of state ownership, the key tasks of state-owned companies, and principal kinds of business, and performance indicators).

Measure status:

Partially implemented

Actual execution date:

08.03.2024

The measure is aimed at achieving ESR:

2.4.1.1. The principles of state ownership policy approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine are periodically updated and consistently implemented in practice by entities that perform the functions of the owner of public sector entities

Problem solving:

2.4.1. The existing governance model at public sector entities is ineffective, resulting in losses and corruption

Deadlines:

01.03.2023 - 31.10.2023

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Economy of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

22.02.2024 Верховною Радою України ухвалено Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління" № 3587-IX (законопроект, реєстр. № 5593-д) вцілому (Закон набув чинності 08.03.2024).

Положення ухваленого закону:

а) передбачає ухвалення Кабінетом Міністрів України Політики державної власності (підп. 1 заходу 2.4.1.1.1. );

б) в порівнянні з редакцією законопроекту, який був ухвалений у першому читанні, ухвалений закон не містить положень щодо розробки та затвердження індивідуальних політик власності на підприємствах державної форми власності (підп. 2 заходу 2.4.1.1.1) ;

в) у тексті ухваленого закону відсутні положення щодо вимог до змісту відповідних політик власності (зокрема, повинні містити цілі державної власності, основні завдання державних компаній, основні види господарської діяльності, показники продуктивності) (підп. 3 заходу 2.4.1.1.1.).

Разом з тим ухваленим Законом передбачено зміни до ст. 6 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» та положення про затвердження уповноваженим органом управління на підставі Політики державної власності та після консультацій з наглядовою радою щороку листа очікувань власника, що містить коротко- та середньострокові фінансові, операційні і нефінансові цілі діяльності державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що визначаються з урахуванням стратегічних планів розвитку таких підприємств, господарських товариств, та які підлягають оприлюдненню. Такий лист очікування власника потребує оприлюднення. (п. 5 ч. 1 ст. 6, ст. 11-6 ЗУ України «Про управління об’єктами державної власності»).

Крім цього передбачається затвердження стратегічного плану розвитку, річного фінансового плану, річного інвестиційного плану, інвестиційного плану на середньострокову перспективу (три - п’ять років) державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) належать державі.

Також відповідно до стратегічного плану розвитку, Політики державної власності, цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника, керівник державного унітарного підприємства, голова виконавчого органу господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, зобов’язаний складати і виконувати річний фінансовий план, річний інвестиційний план, інвестиційний план на середньострокову перспективу (три - п’ять років) відповідно до закону.



Таким чином, ухвалений закон забезпечує лише часткове врегулювання питань, щодо яких виконавцем заходу мав би бути розроблений законопроект.

Monitoring results (quarterly):

08.05.2024:
The measure was implemented on time, but partially
07.02.2024:
The measure was implemented on time, but partially
15.11.2023:
Implementation of the measure has not started
15.08.2023:
Implementation of the measure has not started

Key sources of assessment:

Additional sources of information: