Measure
2.4.1.2.1.
Preparing an analytical report containing analysis of:
1) international standards and best practices in matters of segregation of the functions of the owner, the regulator, and the agency shaping the policy applicable to business entities in the public sector of the economy;
2) the relevant international experience in matters of segregation of the functions of the owner, the regulator, and the agency shaping the policy applicable to business entities in the public sector of the economy;
3) the national context of the operations of business entities in the public sector of the economy and segregation of the functions of the owner, the regulator, and the agency shaping the policy applicable to business entities in the public sector of the economy;
4) the feasibility and expediency of creating a centralized body for coordination of ownership;
5) the operating principles of the administration of the centralized ownership coordination authority, particularly as a way to prevent it from being subjected to political influence (if creating the administration of the centralized ownership coordination authority has been found to be expedient)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.4.1.2. The functions of the owner, the regulator, and the agency shaping the policy applicable to business entities in the public sector of the economy have been segregated
Problem solving:
2.4.1. The existing governance model at public sector entities is ineffective, resulting in losses and corruption
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The analytical report has been prepared and made public.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Міністерство економіки України інформує.
Робота щодо вивчення відповідних міжнародних практик та іноземного досвіду була проведена в рамках розробки проекту Політики державної власності (відповідно до Закону України від 22.02.2024 № 3587–ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління”), що здійснювалася за участю заінтересованих органів влади та у співпраці з МВФ, Світовим банком, ЄБРР і Представництвом ЄС в Україні.
У підсумку Урядом прийнято постанову від 29.11.2024 № 1369, якою затверджено Політику державної власності, якою передбачено:
Уряд визначає суб’єктів управління з урахуванням мети, яка полягає у запобіганні поєднанню в одному органі державної влади повноважень власника підприємства, корпоративних прав держави та повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері, в якій провадить діяльність підприємство, товариство з корпоративними правами держави, з урахуванням стандартів ЄС;
Уряд представить концепцію суб’єкта консолідованого управління підприємствами, корпоративними правами держави, відповідно до якої одна керуюча компанія здійснюватиме управління частиною підприємств і корпоративних прав держави, які відповідно до результатів розподілу підприємств та корпоративних прав держави за категоріями, визначеними цією Політикою власності, будуть залишені в державній власності та можуть бути передані в управління керуючої компанії за рішенням Уряду. Уряд проведе консультації з міжнародними партнерами щодо узгодження концепції з найкращою міжнародною практикою та щодо переліку підприємств, корпоративних прав держави, якими керуватиме цей суб’єкт консолідованого управління;
Уряд і Мінекономіки забезпечують розроблення проектів рішень, необхідних для створення нормативно-правової бази та функціонування централізованої моделі управління, а також внесення на розгляд Верховної Ради України проекту закону щодо внесення змін до законодавства з метою запровадження централізованої моделі управління підприємствами, корпоративними правами держави;
до введення в дію централізованої моделі управління Урядом, Мінекономіки та суб’єкти управління мають забезпечити прийняття рішень для зменшення кількості суб’єктів управління та передачі підприємств, корпоративних прав держави в управління органам державної влади, які не виконують функції з формування та реалізації державної політики у сфері діяльності підприємств, товариств із корпоративними правами держави.
Водночас захід Державної антикорупційної програми передбачає підготовку та оприлюднення аналітичного звіту (див. показник виконання заходу), з огляду на що констатувати виконання цього заходу неможливо.