Feedback from the public

Measure

2.3.1.2.5. Developing and putting into operation new software and IT complexes designed to:
1) ensure the traceability of actions involving the application of measures towards greater protection of intellectual property right on the part of both the customs authorities and the right holders;
2) accelerating interactions between the customs authorities and right holders by switching to information exchange in electronic form;
3) applying standardized approaches to documenting all actions and decisions involving the application of measures towards greater protection of intellectual property rights, expanding the list of information accumulated in the relevant software and IT complexes with a view to broadening the opportunities for analysis, reporting, and enhancing the risk management system;
4) creating additional sources of information to be used by the customs authorities while allying measures towards greater protection of intellectual property rights;
5) launching intelligent systems for analyzing the performance of the customs authorities in matters of fostering the protection of intellectual property rights and continued improvement of business processes.

Measure status:

Not implemented

The measure is aimed at achieving ESR:

2.3.1.2. Official importers (who have the exclusive right to import certain goods or a franchise granted by the manufacturer or official distributor of such goods) have the opportunity to appeal the decision of the customs authority to determine the customs value or classification of goods imported by entities that do not have the status of official importers

Problem solving:

2.3.1. Insufficient transparency and effectiveness of customs authorities, excessive discretionary powers of customs officers

Deadlines:

01.03.2023 - 28.02.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: State Customs Service of Ukraine

Sources of funding:

state budget and/or international technical assistance funds

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year/within the funds of international technical assistance

Performance indicator:

The software and IT complexes have been developed and put into operation.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

З метою забезпечення заходів щодо розробки та введення в експлуатацію нових програмно-інформаційних комплексів з питань захисту прав інтелектуальної власності здійснено доопрацювання діючого програмного забезпечення, що використовується митними органами відповідно до наказу Держмитслужби від 29.05.2023 № 228 «Деякі питання експлуатації автоматизованої системи митного оформлення «Центр» Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів», до складу якого увійшов введений у дослідну експлуатацію наказом Держмитслужби від 19.04.2022 № 165 програмно-інформаційний комплекс «Митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності», який містить всю необхідну інформацію як про оригінальні товари, так і про товари, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, і дозволяє ідентифікувати наявність у пред’явлених до митного оформлення товарах зареєстрований у митному реєстрі об’єкт (об’єкт авторського права, торговельну марку, промисловий зразок тощо).

Протягом 2024 року Держмитслужба продовжувалась дослідна експлуатація АСМО «Центр», до складу якого увійшов введений у дослідну експлуатацію наказом Держмитслужби від 19.04.2022 № 165 програмно-інформаційний комплекс «Митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності», який містить всю необхідну інформацію як про оригінальні товари, так і про товари, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, і дозволяє ідентифікувати наявність у пред’явлених до митного оформлення товарах зареєстрований у митному реєстрі об’єкт (об’єкт авторського права, торговельну марку, промисловий зразок тощо).

Стратегічним планом передбачена побудова інтерфейсу взаємодії між діючим ПІК «Митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності» Держмитслужби та центральним модулем СОPIS - центральною системою обміну інформацією, яка підтримує дотримання правил ЄС щодо прав інтелектуальної власності (ПІВ), де правовласники можуть попросити втручання митниці для вжиття заходів проти товарів, які порушують певні ПІВ. Так, у другому півріччі 2024 року розпочато проведення бізнес-аналізу в частині визначення можливих механізмів інтеграції з СОPIS для подальшого доопрацювання та розвитку ПІК «Митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності» Держмитслужби.

Додатково, з метою належного забезпечення механізму інтеграції між відповідними програмно-інформаційними комплексами Держмитслужби та центральним модулем СОPIS – центральною системою обміну інформацією, яка підтримує дотримання правил ЄС щодо прав інтелектуальної власності, Держмитслужбою розроблені та скеровані до Міністерства фінансів України листом від 06.03.2025 № 1/16-02-02/5.1/1473 пропозиції щодо внесення змін до наказів Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 648 «Про затвердження Порядку реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону» (із змінами) та від 09.06.2020 № 281 «Про затвердження Порядку застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами та Змін до деяких нормативно-правових актів Мінфіна України».

Відповідні доопрацювання програмного забезпечення будуть здійснені після прийняття згаданих проєктів нормативно-правових актів, а також завершення проведення бізнес-аналізу розпочатого у 2024 році в частині визначення можливих механізмів інтеграції з СОPIS.

Водночас надана інформація не свідчить про те, що програмно-інформаційні комплекси, передбачені даним заходом, є розроблені та введені в експлуатацію, у зв’язку з чим захід вважається невиконаним.

Monitoring results (quarterly):

13.05.2025:
The measure has not been implemented
05.02.2025:
There is progress in the implementation of the measure
06.11.2024:
There is progress in the implementation of the measure
13.08.2024:
There is progress in the implementation of the measure
14.05.2024:
There is progress in the implementation of the measure
12.02.2024:
There is no progress in the implementation of the measure
15.11.2023:
There is no progress in the implementation of the measure
11.08.2023:
Implementation of the measure has started on time

Key sources of assessment:

Additional sources of information: