Очікуваний стратегічний результат
3.3.2.3.
Гарантії інституційної та операційної незалежності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури належно визначені та втілені на практиці, зокрема завдяки:
уточненню положень законодавства щодо статусу Національного антикорупційного бюро в системі органів виконавчої влади (із збереженням існуючих гарантій незалежності), а також суб’єкта призначення та звільнення Директора Національного антикорупційного бюро відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 9-р/2020;
проведенню незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури за участю незалежних експертів
Заходи — 4
3.3.2.3.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до законів України, зокрема Закону України “Про прокуратуру”, якими:
1) удосконалено порядок конкурсного добору керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і передбачено його проведення за вирішальної ролі незалежних експертів, визначених міжнародними та іноземними організаціями, які надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання та протидії корупції;
2) передбачено виконання всіх повноважень заступника Генерального прокурора — керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури першим заступником або заступником у разі його відсутності; першого заступника та заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури віднесено до керівників органів прокуратури;
3) чітко встановлено на рівні закону розмір посадових окладів для прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, зокрема тих, що перебувають на адміністративних посадах у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі;
4) передбачено можливість внесення відомостей про можливе вчинення народним депутатом України кримінального правопорушення заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) та керівником Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро, а також погодження заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) клопотань, які розглядаються слідчим суддею;
5) збільшено на 300 осіб граничну чисельність Національного антикорупційного бюро (з уведенням у дію цих положень з урахуванням ситуації, обумовленої правовим режимом воєнного стану);
6) утворено експертну установу для проведення експертиз у кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності детективів Національного антикорупційного бюро
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
3.3.2.3.2. Розроблення та узгодження технічних вимог до системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Головний виконавець: Служба безпеки України
3.3.2.3.3. Розроблення та узгодження технічного рішення щодо побудови системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Головний виконавець: Служба безпеки України
3.3.2.3.4. Реалізація технічного рішення та впровадження системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг
Головний виконавець: Служба безпеки України
Індикатори — 3
набрали чинності закони, якими внесено зміни до законів України, у тому числі Закону України “Про прокуратуру”, якими:
а) удосконалено порядок конкурсного добору керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і передбачено його проведення за вирішальної ролі незалежних експертів, визначених міжнародними та іноземними організаціями, які надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання та протидії корупції (15 відсотків);
б) передбачено виконання усіх повноважень заступника Генерального прокурора — керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури першим заступником або заступником у разі його відсутності; першого заступника та заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури віднесено до керівників органів прокуратури (15 відсотків);
в) на рівні закону чітко встановлено розмір посадових окладів для прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, у тому числі тих, що перебувають на адміністративних посадах у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі (5 відсотків);
г) передбачено можливість внесення відомостей про можливе вчинення кримінального правопорушення народним депутатом України, заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) та керівником Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України, а також погодження заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (виконувачем обов’язків) клопотань, які розглядаються слідчим суддею (15 відсотків);
ґ) граничну чисельність Національного антикорупційного бюро України збільшено на 300 осіб (з уведенням в дію зазначених положень з урахуванням ситуації, обумовленої правовим режимом воєнного стану) (10 відсотків);
д) утворено експертну установу для проведення експертиз у кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, які підслідні детективам Національного антикорупційного бюро України (10 відсотків)
на практиці Національне антикорупційне бюро України здійснює зняття інформації з електронних комунікаційних мереж на умовах автономного доступу, не залучаючи у будь-який спосіб інші органи державної влади
щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації антикорупційної політики:
а) оцінюють фактичний рівень інституційної незалежності Національного антикорупційного бюро України як дуже високий або високий (2,5 відсотка);
б) оцінюють фактичний рівень операційної незалежності Національного антикорупційного бюро України як дуже високий або високий (2,5 відсотка);
в) оцінюють фактичний рівень інституційної незалежності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як дуже високий або високий (2,5 відсотка);
г) оцінюють фактичний рівень операційної незалежності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури як дуже високий або високий (2,5 відсотка)