Захід
2.1.2.3.5. Проведення обговорення висновків та рекомендацій, наведених в аналітичному звіті, зазначеному у підпункті 2.1.2.3.4, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, учасників проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.1.2.3. Удосконалено механізм проведення Вищою кваліфікаційною комісією суддів України процедур кваліфікаційного оцінювання суддів та конкурсних процедур з метою уникнення невиправданих затримок
Вирішення Проблеми:
2.1.2. Процедури кваліфікаційного оцінювання суддів та конкурсні процедури потребують удосконалення та розробки чітких і передбачуваних критеріїв (індикаторів) доброчесності та професійної етики. Доброчесність та професійна етика як стандартні вимоги до суддів недостатньо впроваджені на практиці, а оцінювання цих вимог не завжди є прозорим та передбачуваним
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
обговорення висновків та рекомендацій, наведених в аналітичному звіті, проведено за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, учасників проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міністерство юстиції України повідомило: "Виконано частково. Умовою 4 розділу «Верховенство права» Додатку І Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та ЄС як Кредитором щодо Інструменту надання підтримки Україні на 2023 рік (макрофін. допомога +) на суму до 18 мільярдів євро, підписаного 16.01.2023, передбачено зобов’язання щодо удосконалення відбору суддів. З метою виконання взятих державою зобов’язань на засіданні Комітету ВРУ з питань правової політики 13.02.2023 було прийнято рішення про створення робочої групи щодо вдосконалення процедур добору на посаду судді, до складу якої увійшов, зокрема, заступник Міністра юстиції України Олександр Банчук. Під час підготовки вказаною робочою групою відповідного законопроєкту, що в подальшому був прийнятий 09.12.2023 ВРУ як ЗУ № 3511-ІХ «Про внесення змін до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедур суддівської кар’єри», Мін`юстом було направлено 02.06.2023 в робочому порядку, а також листом від 11.11.2023 № 147967/14870-4-23/11.2.1 пропозиції щодо надання ВРП повноважень із затвердження єдиних критеріїв (індикаторів) для оцінки доброчесності та професійної етики судді, а також доброчесності кандидата на посаду судді під час усіх процедур добору та оцінювання суддів; щодо встановлення обов’язку оприлюднення ВККС України результатів іспитів під час кваліфікаційного оцінювання суддів (із забезпеченням захисту персональних даних; щодо визначення понять та ключових характеристик професіограми судді. Зазначеним Законом, серед іншого, внесено зміни до законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про Вищу раду правосуддя», якими, зокрема, передбачено, що ВРП затверджує Єдині показники для оцінки доброчесності та професійної етики судді (кандидата на посаду судді) після консультацій з ВККС України, РС України та ГРД. Крім того, змінами до ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що інформація про результати кваліфікаційного іспиту є загальнодоступною та оприлюднюється на офіційному веб-сайті ВККС України. Щодо завдання стосовно визначення поняття та ключових характеристик професіограми судді повідомляємо, що проєктом постанови КМУ «Про внесення змін до ДАП на 2023 – 2025 роки», який направлено на розгляд Уряду, вказане завдання пропонується виключити."
З огляду на те, що не було надано інформації щодо здійснення протягом 3 кварталу 2024 року дій, націлених на забезпечення проведення обговорення висновків та рекомендацій, наведених в аналітичному звіті про доцільність подальшого удосконалення та спрощення процедур добору суддів, кваліфікаційного оцінювання суддів (кандидатів на посаду судді) з метою уникнення невиправданих затримок, вимушені констатувати, що виконання заходу не розпочато.