Захід
3.3.3.3.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) визначено особливості речового (майнового) титулу АРМА щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
2) визначено права та обов’язки АРМА щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
3) визначено права та обов’язки власника щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
4) визначено права та обов’язки управителя щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які були передані в управління АРМА, а надалі передані управителю;
5) визначено права та обов’язки третіх осіб, які мають або можуть мати законні інтереси щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
18.06.2025
Захід спрямований на досягнення ОСР:
3.3.3.3. Чітко визначено особливості речового (майнового) титулу АРМА щодо арештованих активів в управлінні цього органу, цивільно-правові, податкові та інші права та обов’язки їх власників, АРМА та третіх осіб щодо відповідного майна
Вирішення Проблеми:
3.3.3. Законодавство, яке регулює діяльність Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), містить значну кількість прогалин та корупційних ризиків. Низька результативність процесів передачі в управління АРМА активів для збереження їх економічної вартості, а також процесів запобігання та протидії легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
На виконання пп. 1, 3, 4 і 5 заходу, передбаченого п. 3.3.3.3.1 додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки (далі - ДАП), у Верховній Раді України зареєстровано законопроект від 08.01.2025 № 12389 "Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" стосовно визначення особливості речового (майнового) титулу Національного агентства щодо арештованих активів».
Водночас законопроект від 08.01.2025 № 12389 знято з розгляду 03.09.2025.
Також, Верховна Рада України прийняла Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та вдосконалення механізмів управління активами", яким:
1) зокрема у ст. ст. 19, 20, 21 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (далі - Закон) удосконалено правове регулювання питання речового (майнового) титулу АРМА щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА;
2) у розділі III "Управління активами" комплексно врегульовано питання прав та обов’язків АРМА, власника і управителя щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА (зокрема, передбачене ч. 3 ст. 22 Закону право власника активу надсилати скаргу, яка є підставою для проведення додаткової перевірки ефективності управління арештованими активами; передбачений ч. 5 ст. 19 Закону перелік прав АРМА щодо зберігання активів; передбачені абз. 2 ч. 2 ст. 21 Закону положення щодо того, що Кабінет Міністрів України затверджує примірний договір управління активом, у якому визначаються, серед іншого, права, обов’язки та відповідальність управителя активом).
Зазначеними нормами Закону реалізовуються положення пп. 1, 2, 3, 4 п. 3.3.3.3.1 додатка 2 до ДАП.
Водночас у Законі України від 18.06.2025 № 4503-IX не виявлено положень, якими визначено права та обов’язки третіх осіб, які мають або можуть мати законні інтереси щодо активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у справі щодо визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави і які передані в управління АРМА (пп. 5 п. 3.3.3.3.1 додатка 2 до ДАП), з огляду на що, захід не може вважатись таким, що виконаний повністю.