Захід
2.5.2.5.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо надання адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини, яким:
1) визначено чіткий перелік адміністративних послуг, які надаються уповноваженими органами охорони культурної спадщини, а також відмежовано такі види послуг від дозвільних процедур та надання інших послуг у сфері збереження (охорони) культурної спадщини (визначено чіткі переліки таких процедур/послуг);
2) визначено повноваження (у вигляді обов’язку, а не права діяти певним чином) та функції уповноважених органів охорони культурної спадщини; визначено перелік документів за кожною адміністративною послугою, які необхідно подати, підстави для прийняття позитивного рішення та відмови;
3) установлено чіткі порядки дозвільних процедур і надання інших послуг у сфері збереження (охорони) культурної спадщини, процедуру розгляду документів і надання відповіді (дозволів, погоджень, затверджень, відмов), а також чіткий порядок надання таких відповідей, зокрема з установленням строків проходження документів, переліку документів, які необхідно подати для отримання дозволу, погоджень, затверджень, визначення умов для отримання дозволу, погоджень, затверджень та підстав для відмов, а також відповідальність осіб за недотримання строків надання відповіді;
4) недотримання строків розгляду документів щодо надання погоджень, дозволів, інших відповідей має наслідком застосування відповідальності до посадових осіб уповноважених органів охорони культурної спадщини та відшкодування збитків/шкоди і унеможливлює автоматичне отримання дозволу, погодження чи інший позитивний розгляд документів у разі закінчення строку на розгляд таких документів;
5) встановлено персональну відповідальність особи за порушення строків надання адміністративних послуг та дозвільних процедур у сфері охорони культурної спадщини: відшкодування шкоди, завданої культурній спадщині; відшкодування збитків заявнику, дисциплінарна відповідальність;
6) забезпечено надання всіх адміністративних послуг, дозвільних процедур та інших послуг у сфері охорони культурної спадщини в електронній формі
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.5.2.5. Переглянуто перелік адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини, що надаються (зокрема органами охорони культурної спадщини) у зв’язку із провадженням містобудівної діяльності, з метою спрощення їх отримання, зокрема, впровадження їх надання в електронній формі
Вирішення Проблеми:
2.5.2. Відсутність публічної інформації щодо об’єктів культурної спадщини та колізії у містобудівному і пам’яткоохоронному законодавстві призводять до зловживань та забудови пам’яток культурної спадщини
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
За інформацією, наданою МКСК за IV квартал 2024 року як звітний період:
«Було підготовлено текст проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо надання адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини» і направлено на внутрішній розгляд відповідним відділам Департаменту культурної спадщини у зв’язку з тим, що проект Закону охоплює завдання, які покладенні на відповідні відділи, зокрема відділу реставрації (у частині погодження проектів реставрації об’єктів культурної спадщини), відділу контролю (у частини погодження охоронних договорів на об’єкти культурної спадщини, погодження відчужень об’єктів культурної спадщини, видачі приписів, розпоряджень, накладання фінансових санкцій тощо), відділу обліку (надання дозволу на переміщення пам’яток, погодження розміщення реклами тощо), відділу містобудівних та архітектурних перетворень (погодження програм та проектів містобудівних перетворень тощо). За результатами отриманих пропозицій та зауважень проект Закону наразі доопрацьовується і невдовзі буде завантажений у систему електронного документообігу МКСК «АСКОД» для направлення на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади».
З огляду на вищезазначене, прогрес у виконанні заходу наявний, однак, з огляду на те, що Головним виконавцем не було надано матеріалів по суті законопроекту для цілей проведення моніторингу, а також оскільки відповідний законопроект досі не було фіналізовано, погоджено та, відповідно, подано Кабінету Міністрів України, - захід залишається невиконаним.