Захід
2.5.2.5.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо надання адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини, яким:
1) визначено чіткий перелік адміністративних послуг, які надаються уповноваженими органами охорони культурної спадщини, а також відмежовано такі види послуг від дозвільних процедур та надання інших послуг у сфері збереження (охорони) культурної спадщини (визначено чіткі переліки таких процедур/послуг);
2) визначено повноваження (у вигляді обов’язку, а не права діяти певним чином) та функції уповноважених органів охорони культурної спадщини; визначено перелік документів за кожною адміністративною послугою, які необхідно подати, підстави для прийняття позитивного рішення та відмови;
3) установлено чіткі порядки дозвільних процедур і надання інших послуг у сфері збереження (охорони) культурної спадщини, процедуру розгляду документів і надання відповіді (дозволів, погоджень, затверджень, відмов), а також чіткий порядок надання таких відповідей, зокрема з установленням строків проходження документів, переліку документів, які необхідно подати для отримання дозволу, погоджень, затверджень, визначення умов для отримання дозволу, погоджень, затверджень та підстав для відмов, а також відповідальність осіб за недотримання строків надання відповіді;
4) недотримання строків розгляду документів щодо надання погоджень, дозволів, інших відповідей має наслідком застосування відповідальності до посадових осіб уповноважених органів охорони культурної спадщини та відшкодування збитків/шкоди і унеможливлює автоматичне отримання дозволу, погодження чи інший позитивний розгляд документів у разі закінчення строку на розгляд таких документів;
5) встановлено персональну відповідальність особи за порушення строків надання адміністративних послуг та дозвільних процедур у сфері охорони культурної спадщини: відшкодування шкоди, завданої культурній спадщині; відшкодування збитків заявнику, дисциплінарна відповідальність;
6) забезпечено надання всіх адміністративних послуг, дозвільних процедур та інших послуг у сфері охорони культурної спадщини в електронній формі
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.5.2.5. Переглянуто перелік адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини, що надаються (зокрема органами охорони культурної спадщини) у зв’язку із провадженням містобудівної діяльності, з метою спрощення їх отримання, зокрема, впровадження їх надання в електронній формі
Вирішення Проблеми:
2.5.2. Відсутність публічної інформації щодо об’єктів культурної спадщини та колізії у містобудівному і пам’яткоохоронному законодавстві призводять до зловживань та забудови пам’яток культурної спадщини
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
За інформацією, наданою МКСК за I квартал 2025 року як звітний період:
«У зв’язку з тим, що підпунктами 2.5.2.4.1. та 2.5.2.5.1. заходів Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки проекти Законів України врегульовують схоже коло проблем, було прийнято рішення про необхідність об’єднання зазначених проектів у єдиний проект Закону. На виконання заходів було підготовлено текст проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо надання адміністративних та інших послуг у сфері збереження культурної спадщини» і направлено на внутрішній розгляд відповідним відділам Департаменту захисту та збереження культурної спадщини.
Враховуючи значну кількість питань, які охоплює зазначений проект Закону, необхідність впорядкування, регламентації та перегляду понад 10 адміністративних послуг, процедур накладання приписів, розпорядження та фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері охорони культурної спадщини, а також врегулювання чисельних розбіжностей між повноваженнями органів охорони культурної спадщини різного рівня, виконання зазначених заходів потребує подовження строків його реалізації.
При цьому зауважуємо, що 25.03.2025 Президентом України було підписано Закон про ратифікацію Конвенції Ради Європи про правопорушення, пов'язані з культурними цінностями, а також у Верховній Раді України знаходяться на розгляді два законопроєкти (реєстраційні номери ВРУ № 12309 і № 12310), пов’язані із ратифікацією вищезгаданої конвенції, які наразі перебувають на доопрацюванні у відповідних комітетах Верховної Ради України і в результаті можуть врегульовувати частину правовідносин у тих положеннях, які підлягають змінам передбаченим проєктом Закону України, який розроблюється МКСК. З огляду на наведене, після прийняття зазначених законопроєктів МКСК буде доопрацьовано власний нормативно-правовий акт і направлено на погодження заінтересованих центральних органів виконавчої влади. При цьому МКСК при наданні висновків та пропозицій, які реєструються у Верховній Раді України і стосуються питань охорони культурної спадщини, надавало та продовжує надавати пропозиції щодо додаткового врегулювання в ДАП антикорупційних запобіжників з метою якнайшвидшого прийняття таких змін. Зокрема такі висновки було надано щодо законопроєктів з реєстраційними номерами ВРУ № 11458 та № 11459».
З огляду на вищезазначене, прогрес у виконанні заходу наявний, однак, з огляду на те, що Головним виконавцем не було надано матеріалів по суті законопроекту для цілей проведення моніторингу, а також оскільки відповідний законопроект досі не було фіналізовано, погоджено та, відповідно, подано Кабінету Міністрів України, - захід залишається невиконаним.