Відгук громадськості

Захід

2.4.1.2.1. Підготовка аналітичного звіту, який містить аналіз щодо:
1) міжнародних стандартів та найкращих практик у питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
2) релевантного іноземного досвіду в питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
3) національного контексту щодо діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки та розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
4) можливості та доцільності створення управління централізованого органу координації власності;
5) засад діяльності управління централізованого органу координації власності, зокрема, для запобігання здійсненню на нього політичного впливу (у разі визнання доцільності створення управління централізованого органу координації власності)

Статус заходу:

Не виконано

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.4.1.2. Розмежовано функції власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки

Вирішення Проблеми:

2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція

Строки виконання:

01.07.2024 - 31.10.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

аналітичний звіт підготовлено та оприлюднено

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України інформує.

Робота щодо вивчення відповідних міжнародних практик та іноземного досвіду була проведена в рамках розробки проекту Політики державної власності (відповідно до Закону України від 22.02.2024 № 3587–ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління”), що здійснювалася за участю заінтересованих органів влади та у співпраці з МВФ, Світовим банком, ЄБРР і Представництвом ЄС в Україні.

У підсумку Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 листопада 2024 р. № 1369, якою затверджено Політику державної власності, положеннями якої передбачено, зокрема:

- одним із принципів реалізації прав держави як власника є відокремленість функцій – Кабінет Міністрів визначає суб’єктів управління з урахуванням мети, яка полягає у запобіганні поєднанню в одному органі державної влади повноважень власника підприємства, корпоративних прав держави та повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері, в якій провадить діяльність підприємство, товариство з корпоративними правами держави, з урахуванням стандартів ЄС;

- Кабінет Міністрів представить концепцію суб’єкта консолідованого управління підприємствами, корпоративними правами держави, відповідно до якої одна керуюча компанія здійснюватиме управління частиною підприємств і корпоративних прав держави, які відповідно до результатів розподілу підприємств та корпоративних прав держави за категоріями, визначеними цією Політикою власності, будуть залишені в державній власності та можуть бути передані в управління керуючої компанії за рішенням Кабінету Міністрів.

Кабінет Міністрів проведе консультації з міжнародними партнерами щодо узгодження концепції з найкращою міжнародною практикою та щодо переліку підприємств, корпоративних прав держави, якими керуватиме цей суб’єкт консолідованого управління.

Водночас захід Державної антикорупційної програми передбачає підготовку та оприлюднення аналітичного звіту (див. показник виконання заходу), з огляду на що констатувати виконання цього заходу неможливо.

Результати моніторингу (щоквартально):

04.11.2025:
Захід не виконано
23.07.2025:
Захід не виконано
29.04.2025:
Захід не виконано
06.02.2025:
Захід не виконано
11.11.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
02.08.2024:
Виконання заходу розпочато вчасно
02.05.2024:
Виконання заходу розпочато вчасно
07.02.2024:
Виконання заходу розпочато вчасно

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: