Захід
2.4.1.2.1.
Підготовка аналітичного звіту, який містить аналіз щодо:
1) міжнародних стандартів та найкращих практик у питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
2) релевантного іноземного досвіду в питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
3) національного контексту щодо діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки та розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
4) можливості та доцільності створення управління централізованого органу координації власності;
5) засад діяльності управління централізованого органу координації власності, зокрема, для запобігання здійсненню на нього політичного впливу (у разі визнання доцільності створення управління централізованого органу координації власності)
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.4.1.2. Розмежовано функції власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки
Вирішення Проблеми:
2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
аналітичний звіт підготовлено та оприлюднено
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міністерство економіки України інформує.
Робота щодо вивчення відповідних міжнародних практик та іноземного досвіду була проведена в рамках розробки проекту Політики державної власності (відповідно до Закону України від 22.02.2024 № 3587–ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління”), що здійснювалася за участю заінтересованих органів влади та у співпраці з МВФ, Світовим банком, ЄБРР і Представництвом ЄС в Україні.
У підсумку Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 листопада 2024 р. № 1369, якою затверджено Політику державної власності, положеннями якої передбачено, зокрема:
- одним із принципів реалізації прав держави як власника є відокремленість функцій – Кабінет Міністрів України визначає суб’єктів управління з урахуванням мети, яка полягає у запобіганні поєднанню в одному органі державної влади повноважень власника підприємства, корпоративних прав держави та повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері, в якій провадить діяльність підприємство, товариство з корпоративними правами держави, з урахуванням стандартів ЄС;
Кабінет Міністрів України і Мінекономіки забезпечують розроблення проектів рішень, необхідних для створення нормативно-правової бази та функціонування централізованої моделі управління, а також внесення на розгляд Верховної Ради України проекту закону щодо внесення змін до законодавства з метою запровадження централізованої моделі управління підприємствами, корпоративними правами держави. Запровадження централізованої моделі управління здійснюватиметься з урахуванням положень національного та європейського законодавства;
до введення в дію централізованої моделі управління Кабінет Міністрів України, Мінекономіки та суб’єкти управління повинні забезпечити прийняття рішень для зменшення кількості суб’єктів управління та передачі підприємств, корпоративних прав держави в управління органам державної влади, які не виконують функції з формування та реалізації державної політики у сфері діяльності підприємств, товариств із корпоративними правами держави.
Водночас захід Державної антикорупційної програми передбачає підготовку та оприлюднення аналітичного звіту (див. показник виконання заходу), з огляду на що констатувати виконання цього заходу неможливо.