Відгук громадськості

Захід

1.1.5.3.3. Використання інформації, отриманої Національним агентством від Ради бізнес-омбудсмена:
1) з метою моделювання впровадження зручних та законних форм задоволення відповідних потреб фізичних або юридичних осіб на противагу існуючим корупційним практикам (зокрема шляхом впровадження електронних сервісів);
2) під час розроблення та погодження антикорупційних програм;
3) під час здійснення антикорупційної експертизи

Статус заходу:

Виконується

Захід спрямований на досягнення ОСР:

1.1.5.3. Представники бізнес-спільноти та Ради бізнес-омбудсмена є активними учасниками процесу мінімізації корупційних ризиків та запровадження ефективного регулювання, що сприяє розвитку економіки та залученню інвестицій

Вирішення Проблеми:

1.1.5. У багатьох сферах суспільного життя застосування корупційних практик є зручнішим, оперативнішим, ефективнішим, а інколи і єдиним способом задоволення потреб фізичних та юридичних осіб порівняно із задоволенням таких потреб у законний спосіб

Строки виконання:

01.07.2023 - 31.12.2025

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік (КПКВК 6331010)

Показник виконання:

узагальнену інформацію під час реалізації повноважень Національним агентством використано

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

Протягом ІІІ кварталу 2023 року отримана від Ради бізнес-омбудсмена інформація була використана під час:

1. Проведення антикорупційної експертизи проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. 1165», яким пропонувалося вдосконалити критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість у системі моніторингу критеріїв оцінки ступеня ризиків.

2. Проведення моніторингу проекту Закону України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо удосконалення роботи Бюро економічної безпеки України» (розробник – Мін’юст) встановлено факт визначення додаткового інструменту захисту прав суб’єктів господарювання, зокрема за результатом залучення представника Ради бізнес-омбудсмена при виконанні ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів суб’єкта підприємницької діяльності.

3. Проведення стратегічного аналізу корупційних ризиків, що виникають під час реалізації процедур зупинення / відновлення реєстрації податкових накладних / розрахунків у Єдиному реєстрі податкових накладних, а також стратегічного аналізу корупційних ризиків у кримінальному провадженні.

У межах IV кварталу 2023 року Національне агентство провело комплексне дослідження «Корупційні ризики у процедурі зупинення/відновлення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних» (на підстав інформації, наданої Радою), яке було представлено 06.12.2023 на круглому столі «Блокування податкових накладних: корупційні ризики та шляхи їх подолання».

Протягом І-ІІІ кварталів 2024 року Національне агентство направляло запити до органів державної влади щодо вжиття ними заходів для мінімізації та/або усунення корупційних ризиків, що спричиняють виявлені Радою корупційні практики у діяльності відповідних органів та інформувало про здійснені заходи Раду бізнес-омбудсмена.

Протягом IV кварталу 2024 - ІІ кварталу 2025 року інформація про найбільш поширені корупційні практики у взаємодії бізнесу з публічним сектором від Ради бізнес-омбудсмена не використовувалася.

Протягом ІІІ кварталу 2025 року отримана від Ради бізнес-омбудсмена інформація була використана під час:

1. Опрацювання в робочому порядку антикорупційної програми Державної податкової служби (проєкт акта буде надано ДПС на погодження до НАЗК в 4 кварталі 2025 року).

2. Проведенні НАЗК антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів з метою виявлення у них факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.

3.Також НАЗК листом №220-11/78296-25 від 22.09.2025 звернулось з проханням до Ради висловити позицію щодо актуальності кожного з ідентифікованих ризиків, а також надати пропозиції щодо оновлення рекомендацій, наведених у дослідженні аналітичному звіті «Корупційні ризики у процедурі зупинення / відновлення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних», яке опубліковане на веб-сайті НАЗК. Зазначене дослідження було підготовлено в 2023 році у тому числі з урахуванням проблематики, сформованої Радою. Наразі НАЗК здійснюється аналіз обсягів впровадження запропонованих рекомендацій та стану реалізації заходів з мінімізації корупційних ризиків, визначених у відповідному аналітичному звіті, а також опрацьовується питання щодо оновлення наданих за результатом проведення дослідження рекомендацій.

Результати моніторингу (щоквартально):

03.11.2025:
Прогрес виконання заходу наявний
08.08.2025:
Прогресу виконання заходу немає
06.05.2025:
Прогресу виконання заходу немає
05.02.2025:
Прогресу виконання заходу немає
17.10.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
17.07.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
08.05.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
05.02.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
08.11.2023:
Виконання заходу розпочато вчасно

Додаткові джерела інформації: