Відгук громадськості

ОСР

2.1.3.3. Дисциплінарна практика щодо суддів є послідовною, передбачуваною, сталою та відкритою; усі рішення дисциплінарного органу своєчасно оприлюднюються; дисциплінарний розгляд справ щодо суддів, за загальним правилом, є відкритим і транслюється в режимі реального часу

Вирішення Проблеми:

2.1.3. Відсутність дієвих механізмів підтримання доброчесності суддівського корпусу та реагування на встановлені факти впливу, тиску на суддів та втручання в їх діяльність

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.06.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 4
1 2 1
Виконано Виконується Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Вища рада правосуддя

0%
3

Міністерство юстиції України

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.1.3.3.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) визначено, що засідання Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя є відкритими із забезпеченням відеотрансляції в режимі реального часу;
2) встановлено, що засідання Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення Дисциплінарних палат за результатами розгляду дисциплінарних проваджень щодо судді є відкритими із забезпеченням відеотрансляції в режимі реального часу;
3) визначено вичерпний перелік підстав для проведення закритого розгляду на засіданні Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу;
4) встановлено вичерпний перелік підстав для проведення закритого розгляду на засіданні Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення Дисциплінарних палат за результатами розгляду дисциплінарних проваджень щодо судді без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу;
5) визначено, що проведення закритого розгляду на засіданні Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу є можливим лише за вмотивованого рішення Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя з обґрунтуванням наявності відповідних підстав, визначених законом;
6) встановлено, що проведення закритого розгляду на засіданні Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу є можливим лише за вмотивованого рішення Вищої ради правосуддя з обґрунтуванням наявності відповідних підстав, визначених законом;
7) визначено чіткі строки для кожного етапу дисциплінарного провадження, які унеможливлять безпідставне затягування розгляду дисциплінарних скарг;
8) передбачено відкрите та поіменне голосування членами Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя та Вищої ради правосуддя щодо рішень у дисциплінарних справах
Міністерство юстиції України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано вчасно і повністю
Виконано
2 2.1.3.3.2 Підготовка та оприлюднення щороку узагальнень дисциплінарної практики Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя за попередній календарний рік Вища рада правосуддя узагальнення дисциплінарної практики оприлюднено
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
3 2.1.3.3.3 Підготовка та оприлюднення щороку узагальнень дисциплінарної практики Вищої ради правосуддя із перегляду рішень Дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя за попередній календарний рік Вища рада правосуддя узагальнення дисциплінарної практики оприлюднено
Виконання заходу розпочато вчасно
Виконується
4 2.1.3.3.4 Проведення щороку обговорень узагальнень судової практики, підготовлених Дисциплінарними палатами Вищої ради правосуддя та Вищою радою правосуддя, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, учасників проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Вища рада правосуддя обговорення підготовлених узагальнень дисциплінарної практики проведено за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, учасників проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) визначено, що засідання дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя є відкритими із забезпеченням відеотрансляції в режимі реального часу
(10 відсотків);
б) визначено, що засідання Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення дисциплінарних палат за результатами розгляду дисциплінарних проваджень щодо судді є відкритими із забезпеченням відеотрансляції в режимі реального часу (10 відсотків);
в) визначено вичерпний перелік підстав для проведення закритого розгляду на засіданні дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу (5 відсотків);
г) визначено вичерпний перелік підстав для проведення закритого розгляду на засіданні Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення дисциплінарних палат за результатами розгляду дисциплінарних проваджень щодо судді без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу (5 відсотків);
ґ) визначено, що проведення закритого розгляду на засіданні дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу є можливим лише за вмотивованого рішення дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя з обґрунтуванням наявності відповідних підстав, визначених законом
(5 відсотків);
д) визначено, що проведення закритого розгляду на засіданні Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу є можливим лише за вмотивованого рішення Вищої ради правосуддя з обґрунтуванням наявності відповідних підстав, визначених законом
(5 відсотків);
е) визначено чіткі строки для кожного етапу дисциплінарного провадження, які унеможливлять безпідставне затягування розгляду дисциплінарних скарг (10 відсотків);
є) передбачено відкрите та поіменне голосування членами дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя та Вищої ради правосуддя щодо рішень у дисциплінарних справах (10 відсотків)
60%
2 щороку підготовлено та оприлюднено узагальнену інформацію щодо:
а) дисциплінарної практики дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя (10 відсотків);
б) дисциплінарної практики Вищої ради правосуддя із перегляду рішень дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя (10 відсотків)
20%
3 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері правосуддя оцінюють, що:
а) рішення дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя за результатами розгляду дисциплінарних скарг, здійснення дисциплінарних проваджень щодо суддів завжди є належно обґрунтованими та вмотивованими
(5 відсотків);
б) рішення Вищої ради правосуддя за результатами розгляду скарг на рішення дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді завжди є належно обґрунтованими та вмотивованими (5 відсотків);
в) проведення закритого розгляду на засіданні дисциплінарного органу без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу здійснюється лише у виняткових випадках за наявності установлених законом підстав та належного обґрунтування такого рішення (5 відсотків);
г) проведення закритого розгляду на засіданні Вищої ради правосуддя із розгляду скарг на рішення дисциплінарних палат Вищої ради правосуддя без забезпечення відеотрансляції в режимі реального часу здійснюється лише у виняткових випадках за наявності установлених законом підстав та належного обґрунтування такого рішення (5 відсотків)
20%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: