Feedback from the public

Measure

2.5.1.2.1. Development and submission to Cabinet of Ministers of Ukraine the draft law on amendments to some laws on development and operation of Urban planning cadaster on the state’s level to ensure the following:
1) development of Urban planning cadaster on the state’s level with unified requirements on urban planning documentation data structure;
2) identification of the holder, administration and technical administrator, responsible for Urban planning cadaster on the state’s level upkeep;
3) establishment of authorities and persons, responsible for transmission of data to fill Urban planning cadaster on the state’s level, including persons responsibility for validity and update of the entered data, it’s timely input;
4) public access to Urban planning cadaster on the state’s level (besides restricted access);
5) list and order of submission of the Urban planning cadaster on the state’s level administration services, in particular, via Unified state electronic system in building area;
6) development of urban planning documentation represented in geospatial data and enforcement of urban planning documentation validity only upon the data input to Urban planning cadaster on the state’s level;
7) informational integration of Urban planning cadaster on the state’s level and the State land cadaster, State real estate property rights register, Electronic cultural heritage objects register, State forestry cadaster, State territories and natural reserve funds cadaster, other state information resources, listed by the Cabinet of Ministers of Ukraine by making changes to Urban planning cadaster on the state’s level administration procedure (in case of availability of technical connection);
8) it’s established that urban planning conditions and limitations (including several types of permitting documents) are generated automatically by the Urban planning cadaster on the state’s level software based on the geospatial data documents

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

2.5.1.2. A unified electronic Urban Planning Cadastre has been created, which is a platform for the provision of all administrative services in the field of urban planning and a public source of urban planning information. Urban planning documentation comes into force from the moment it is entered into the unified electronic Urban Planning Cadastre and assigned a spatial index

Problem solving:

2.5.1. The lack of publicity surrounding the information in the field of urban development and land management fosters corruption and makes construction in violation of the law possible.

Deadlines:

01.01.2024 - 31.12.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry for Communities and Territories Development of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

За інформацією, наданою Мінрозвитку за I квартал 2025 року як звітний період:

«Опрацьовуються пропозиції до законопроєкту в рамках Технічного проєкту Містобудівного кадастру на державному рівні. Технічний проєкт затверджено у грудні 2024 року Науково-технічною радою Міністерства».



У ІІ кварталі 2025 року Міністерство розвитку громад та територій України повідомило:

"Перелік питань, які планувались до вирішення проектом закону, врегульовано Порядком ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2024 № 909, зокрема:

1) запровадження Містобудівного кадастру здійснюється з метою цифровізаціЇ процедур розроблення, оновлення, внесення змін, погодження та затвердження містобудівної документації за єдиними вимогами (п. 14);

2) Держателем Містобудівного кадастру є Мінрозвитку.

Адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство “Адміністратор Містобудівного кадастру на державному рівні”.

Технічним адміністратором Містобудівного кадастру є державне підприємство “Дія” (п. 6);

3) Відповідальними за достовірність внесених (завантажених) даних до Містобудівного кадастру є розробники містобудівної документації, замовники містобудівної документації або інші уповноважені особи, які є відповідальними за створення таких відомостей (даних) або документів (п. 46);

4) До Реєстру містобудівної документації не вносяться відомості (дані), які становлять державну таємницю (п. 36);

5) Складовою частиною Містобудівного кадастру є Єдина державна електронна система у сфері будівництва, до якої входять Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель і споруд (п. 4);

6) Для забезпечення внесення (завантаження) відомостей (даних) та електронних документів до Містобудівного кадастру використовується структура Бази геопросторових даних (геоданих) містобудівної документації на місцевому рівні, затверджена Мінрозвитку (п. 25);

7) У Містобудівному кадастрі забезпечується електронна інформаційна взаємодія у режимі реального часу з електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами, інформаційними системами, у тому числі з:

- національним геопорталом;

- Державним реєстром майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;

- Єдиною екологічною платформою “ЕкоСистема”, зокрема з Єдиним реєстром стратегічної екологічної оцінки;

- інформаційними системами містобудівних кадастрів регіонального, районного та міського рівня;

- Єдиною цифровою інтегрованою інформаційно-аналітичною системою управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури;

- Єдиною геоінформаційною системою здійснення моніторингу та оцінювання розвитку регіонів і територіальних громад;

- Державним земельним кадастром;

- електронною системою закупівель;

- Державним реєстром нерухомих пам’яток України;

- Державним кадастром територій та об’єктів природно-заповідного фонду (п. 17);

8) З використанням Реєстру містобудівної документації здійснюється автоматичне формування наборів геопросторових даних містобудівної документації для надання містобудівних умов та обмежень (п. 33)".

Варто звернути увагу, що зміст заходу 2.5.1.2.1 передбачає розроблення саме проекту закону України, а показник виконання заходу передбачає подання відповідного проекту закону до Верховної Ради України, тому затвердження постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2024 № 909 не забезпечує виконання заходу.



З огляду на вищезазначену інформацію, у межах щоквартального моніторингу стану виконання заходів ДАП за ІІ квартал 2025 року констатуємо, що виконання даного заходу триває.

Monitoring results (quarterly):

13.08.2025:
There is no progress in the implementation of the measure
22.04.2025:
There is progress in the implementation of the measure
20.01.2025:
There is progress in the implementation of the measure

Key sources of assessment: