Measure
3.3.3.5.1.
Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law that:
1) stipulates that the Public Council at ARMA shall appoint at least 40 percent of the members of the ARMA disciplinary committee from among the members of the Public Council;
2) stipulates that the Public Council at ARMA shall appoint at least 40 percent of the members of competitive committee (tasked with selecting candidates for vacant positions with ARMA) from among the members of the Public Council;
3) provides for the powers of the Public Council at ARMA to conduct public control over the legitimacy and transparency of appointment of asset managers, specifically by designating the members of the Public Council at ARMA to participate in the process of designating the asset managers;
4) provides for the powers of the Public Council at ARMA to conduct public control over the legitimacy and transparency of decisions on the sale of assets;
5) provides for the powers of the Public Council at ARMA to conduct public control over the effectiveness of management of assets handed over to ARMA;
6) provides for the powers of the Public Council at ARMA to issue opinions on the annual performance report of ARMA;
7) provides for the possibility of participation of individuals designated by the Public Council at ARMA (from among the Council members) in audits of the effectiveness of management of seized assets handed over to ARMA for management;
8) stipulates that ARMA shall publicize the findings of audits of the effectiveness of management of seized assets handed over to ARMA for management.
Measure status:
Actual execution date:
18.06.2025
The measure is aimed at achieving ESR:
3.3.3.5. Oversight of ARMA’s activities by the Public Council at ARMA has been strengthened, and transparent public accounting of assets under management has been ensured, including the publication of up-to-date information on their condition and characteristics
Problem solving:
3.3.3. The legislation governing the activity of the ARMA contains numerous gaps and corruption risks. Low effectiveness of the processes of transferring assets to ARMA for management to preserve their economic value, as well as the processes of combating and preventing money laundering
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), на виконання відповідного заходу Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки (далі - ДАП) розробило проект Закону України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо посилення контрольних повноважень Громадської ради". Відповідна законодавча ініціатива була схвалена Урядом та згодом зареєстрована у Верховній Раді України 08.07.2024 за № 11397.
Водночас 17.07.2025 законопроект від 08.07.2024 за № 11397 знято з розгляду (відкликано відповідно до частини третьої статті 105 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" у зв'язку з припиненням повноважень Кабінету Міністрів України).
Також, Верховна Рада України прийняла Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX "Про внесення змін до Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та вдосконалення механізмів управління активами", яким внесено зміни до статті 12 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (далі - Закон).
Зазначеними змінами передбачається утворення Ради громадського контролю при АРМА (замість Громадської ради при АРМА).
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону передбачено повноваження Ради громадського контролю при АРМА, серед іншого:
1) обирати з числа своїх членів представників, які входять до складу: дисциплінарних комісій, які здійснюють дисциплінарні провадження стосовно державних службовців АРМА; комісій, які проводять конкурс на зайняття вакантних посад у АРМА (пп. 1 та 2 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
2) здійснювати моніторинг ефективності реалізації АРМА своїх повноважень, в тому числі повноважень щодо реалізації активів чи управління активами, передані АРМА (пп. 4 та 5 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
3) розглядати щорічний звіт АРМА та затверджувати висновок щодо нього (пп. 6 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
Також частиною третьою статті 12 Закону передбачено можливість залучати представників Ради громадського контролю при АРМА до проведення перевірок ефективності управління активами (пп. 7 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП).
Водночас у Законі України від 18.06.2025 № 4503-IX не виявлено положень, якими передбачено:
1) повноваження Ради громадського контролю при АРМА щодо здійснення громадського контролю за законністю та прозорістю визначення управителів активами, зокрема шляхом визначення членів Громадської ради при АРМА, які беруть участь у визначенні управителів активами (пп. 3 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП);
2) оприлюднення АРМА результатів проведення перевірок ефективності управління активами, переданими АРМА в управління (пп. 8 п. 3.3.3.5.1 додатка 2 до ДАП).
Крім цього, Законом України від 18.06.2025 № 4503-IX не врегульовано питання кількісного представництва Ради громадського контролю при АРМА в дисциплінарних чи конкурсних комісіях (не менше ніж 40 відсотків складу таких комісій).
З огляду на зазначене, захід не може вважатись таким, що виконаний повністю.