Measure
2.5.3.1.1.
Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law that defines the list of the most significant violations of legislative requirements, building codes, normative legal acts and/or regulations governing urban development, whose binding nature is established by legislation, for committing which (or allowing them happen) the providers of specific kinds of services (work) involving the creation of architectural properties face mandatory revocation of their qualification certificates for at least three years, in particular for:
1) exceeding the maximum permissible indicators outlined in urban development conditions and restrictions applicable to development of land plots, which includes:
a) exceeding the maximum permissible parameters of the height of the property (in meters), particularly those specified in urban development documentation at the local level;
b) exceeding the maximum permissible density of population within the residential development are of the relevant residential unit (block, neighborhood);
c) designing a construction project that does not match the designated purpose of the land plot according to the Classification of the kinds of designated purpose of land plots, the kinds of functional purpose of territories, buildings, structures and relationships among them, as well as the rules for using the Classification to determine the categories of land and kinds of designated purpose of land plots, which can be established within the boundaries of the relevant functional zone;
d) violation of other land management restrictions;
2) exceeding the maximum number of building stories;
3) understating the class of consequences (liability) of a property in design documentation for construction.
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.5.3.1. The mechanisms of non-governmental control over the construction of facilities have been improved through designer and technical supervision, independent engineering control, the involvement of accredited laboratories and inspection authorities, and tougher liability of the entities exercising such control
Problem solving:
2.5.3. The flawed system of state oversight and regulation in the construction sector fosters corrupt practices
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За інформацією, наданою Мінінфраструктури за ІІІ квартал 2024 року як звітній період: "Згідно пункту 16 Порядку за результатами державного архітектурно- будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно- будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
Розділом VI уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого наказом Мінрегіону від 15.05.2012 № 240 визначено перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю) та санкції за виявлені порушення.
Зокрема, при розробленні проектної документації архітектор, інші проектувальники, які здійснили роботи зі створення об’єктів архітектури з порушенням норм Порядку розроблення проектної документації, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 № 45, виявлені порушення є підставою для позбавлення виконавця кваліфікаційного сертифіката відповідно до пункту 17 Порядку 554.
Експерти, які при здійсненні експертизи проектів будівництва порушили вимоги постанови Кабінету Міністрів від 11.05.2011 № 560 виявлені порушення є підставою для позбавлення виконавця кваліфікаційного сертифіката відповідно до пункту 17 Порядку 554 та інформування Мінінфраструктури.
Також зазначені норми розповсюджуються на сертифікованих виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури які здійснюють авторський та технічний нагляд на об’єктах будівництва.
Враховуючи зазначене за суттєві порушення вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів та/або нормативних документів у сфері містобудування, обов’язковість застосування яких встановлено законодавством передбачено позбавленню
кваліфікаційних сертифікатів виконавців робіт.
Крім того положення пунктів 2.5.3.1.1; 2.5.3.4.1 та 2.5.1.1.5 були спрямовані на подальшу реалізацію прийнятого Верховною Радою України
13.12.2022 № 2851 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності», який 19.12.2022 було направлено на підпис Президенту України.
Метою зазначеного Закону було забезпечення реалізації реформи державного регулювання у сфері містобудівної діяльності.
Разом з тим, оскільки зазначений Закон не було підписано Президентом України зазначені питання врегульовано діючим законодавством. Відповідно просимо виключити зазначені пункти".
У звітному періоді головним виконавцем не було надано інформації про початок та/або подальші етапи розробки і супроводження законопроекту, передбаченого даним заходом, з огляду на що останній залишається невиконаним. Водночас зміни до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки передбачають зміну строку дати завершення його виконання.