Feedback from the public

Measure

2.5.3.2.2. Preparing and publishing an analytical report on corruption risks associated with the process of investing and financing of construction of residential properties with the use of private funds raised from individuals or legal entities, particularly with respect to the presence of corruption risks in the operations of construction financing funds and real estate transactions funds

Measure status:

Not implemented

The measure is aimed at achieving ESR:

2.5.3.2. In order to protect investors’ rights, the procedures for investing and financing the construction of housing projects using private funds raised from individuals and legal entities have been improved by introducing clear mechanisms to ensure that funds are kept safe and used for their intended purpose

Problem solving:

2.5.3. The flawed system of state oversight and regulation in the construction sector fosters corrupt practices

Deadlines:

01.07.2024 - 31.12.2024

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: National Agency on Corruption Prevention

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The analytical report has been prepared and made public.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

У березні 2025 року було проведено ряд зустрічей з Організацією з безпеки і співробітництва в Європі (OSCE) та актуалізовано план щодо співпраці з НАЗК на перше півріччя 2025 року. Також НАЗК підготовлено передано представникам OSCE технічне завдання для експертів та методологічні рекомендації щодо підготовки стратегічного аналізу корупційних ризиків у вказаній сфері.

Відповідно до вимог Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 № 153, зареєстровано проект ОБСЄ «Підтримка розробки ефективних інструментів для запобігання корупції та посилення антикорупційного комплаєнсу в Україні» (від 10.03.2025 № 5904). Проект, зокрема передбачає підтримку вищезазначеного заходу.

У липні-вересні 2025 року проведено наради з експертами Організації з безпеки і співробітництва в Європі (OSCE) та сформовано драфт переліку потенційних корупційних ризиків.

Крім того, НАЗК направлено запити з метою збору актуальної інформації, зокрема до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Національного антикорупційного бюро України, Національного банку України, Національної поліції України, Офісу Генерального прокурора, Бюро економічної безпеки України.

Продовжується аналіз інформації для опису корупційних ризиків у вказаній сфері.

Також з метою захисту прав інвесторів працює Секторальна робоча група з виявлення та усунення корупціогенних факторів у сфері будівництва та інфраструктури (Наказ НАЗК від 21.02.2025 № 53/25). Склад вказаної робочої групи оновлено (Наказ НАЗК від 11.09.2025 № 270/25). Зокрема, до групи долучились представники Міністерства розвитку громад та територій України та громадської організації «Агенція відновлення та розвитку».



З огляду на те, що аналітичний звіт, передбачений змістом даного заходу, все ще не було підготовлено та оприлюднено, а також з огляду на сплив термінів виконання цього заходу, у межах щоквартального моніторингу стану виконання заходів ДАП за ІІІ квартал 2025 року вимушені констатувати, що захід 2.5.3.2.3 не виконано, водночас наявний певний прогрес у його виконанні.

Monitoring results (quarterly):

16.11.2025:
The measure has not been implemented
14.08.2025:
The measure has not been implemented
23.04.2025:
The measure has not been implemented
21.01.2025:
The measure has not been implemented
21.10.2024:
There is progress in the implementation of the measure
12.08.2024:
There is progress in the implementation of the measure
10.05.2024:
Implementation of the measure has started on time

Key sources of assessment:

Additional sources of information: