Feedback from the public

Measure

2.2.4.2.3. Performing the classification of civil service positions

Measure status:

Implemented

Actual execution date:

01.08.2024

The measure is aimed at achieving ESR:

2.2.4.2. Government agencies and local self-government bodies have introduced a system of remuneration based on the classification of positions and bonuses depending on personal contribution to the overall performance of the body; wages are competitive and predictable, which makes it possible to hire and retain a professional and motivated staff with integrity

Problem solving:

2.2.4. Ineffective government regulation, which hinders the growth of honest businesses and fosters corrupt practices

Deadlines:

день набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2.2.4.2.1 - шість місяців з дня набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2.2.4.2.1

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: National Agency of Ukraine on Civil Service

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

Information about the results of classification of positions has been received from the central executive authorities, and a report has been submitted to the Cabinet of Ministers of Ukraine.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Класифікацію посад державної служби в органах державної влади розпочато у жовтні 2023 року.

За повідомленням Національного агентства з питань державної служби України (далі – НАДС), цей орган забезпечує постійний консультативно-методологічний супровід, перевірку та погодження результатів класифікації посад державної служби в органах державної влади відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2023 року № 1109.

З метою отримання інформації про результати класифікації посад від центральних органів виконавчої влади НАДС проведено аналіз стану впровадження системи оплати праці на основі класифікації посад в органах державної влади через півроку від початку її запровадження (пункт 2 протоколу наради з питань оплати праці державних службовців у 2024 році, проведеної під головуванням Державного секретаря Кабінету Міністрів Яреми О.Й. 15 лютого 2024 року). За результатами було підготовлено звіт, який листом НАДС від 01 серпня 2024 року № 7493/92-24 було подано на розгляд Кабінету Міністрів України (лист та посилання на узагальнений звіт у джерелах).

Цей Звіт охоплює І півріччя 2024 року та включає результати аналізу стану впровадження системи оплати праці на основі класифікації посад в органах державної влади, виявлення сильних та слабких сторін практики впровадження системи оплати праці на основі класифікації посад, а також пропозиції щодо напрямів її подальшого реформування.

Натомість варто зауважити, що розділом «Прикінцеві положення» Закону України від 9 листопада 2023 року № 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (далі – Закон № 3460) встановлено, що у 2024 році оплата праці державних службовців здійснюється на основі класифікації посад. Також визначено інші концептуальні підходи оплати праці державних службовців у 2024 році.

Розділом «Прикінцеві положення» Закону № 3460 передбачено низку виключень для органів державної влади в частині застосування умов оплати праці державних службовців. Зокрема, пункти 10, 13, 20-22 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460 передбачають можливість не проходження визначеними органами державної влади, зокрема і центральними органами виконавчої влади, процедури класифікації посад державної служби.

Відтак у 2024 році, як перехідному періоді, одночасно діяли декілька моделей оплати праці державних службовців залежно від проведення класифікації посад, наявності спеціального законодавства чи з урахуванням окремих винятків.

Отже, відповідно до розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460 та згідно з актуальною станом на 31.12.2024 інформацією про стан опрацювання результатів класифікації посад державної служби (посилання у джерелах) класифікацію посад державної служби було проведено не в усіх центральних органах виконавчої влади.

З іншого боку, слід констатувати, що НАДС, як головний виконавець зазначеного заходу, не наділене повноваженнями, які б могли забезпечити проведення класифікації посад, зокрема, в усіх центральних органах виконавчої влади.

З огляду на наведене, а також те, що, зокрема, п. 11 розділу «Прикінцеві положення» Закону України від 19 листопада 2024 року № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік» також передбачено винятки для низки центральних органів виконавчої влади щодо проведення класифікації посад державної служби, потенціал виконання заходу з боку НАДС вичерпано.

Monitoring results (quarterly):

28.01.2025:
The measure was implemented on time and in full
13.11.2024:
The measure was implemented on time, but partially
13.08.2024:
There is progress in the implementation of the measure
15.05.2024:
Implementation of the measure has started on time

Additional sources of information: