Очікуваний стратегічний результат 2.4.1.5. Запроваджено стандарти корпоративного управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (зокрема, встановлено право дострокового розірвання контракту з менеджментом у разі порушення ним норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки)
Заходи — 8
2.4.1.5.1. Підготовка аналітичного звіту щодо стратегічної оцінки корупційних ризиків у діяльності підприємств державної форми власності та визначення підприємств з найвищим рівнем корупційних ризиків
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
2.4.1.5.2. Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.5.1, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
2.4.1.5.3. Підготовка аналітичного звіту щодо визначення переліку підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу
Головний виконавець: Міністерство економіки України
2.4.1.5.4. Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.5.3, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти
Головний виконавець: Міністерство економіки України
2.4.1.5.5. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту плану заходів щодо приведення системи корпоративного управління у суб’єктах господарювання, визначених за результатами здійснення заходів, зазначених у підпунктах 2.4.1.5.1—2.4.1.5.4, у відповідність із стандартами корпоративного управління Організації економічного співробітництва та розвитку (далі – ОЕСР), який, у тому числі, передбачає проведення конкурсного відбору керівників, голів виконавчих органів та членів наглядових рад суб’єктів державного сектору економіки, що зупинений у зв’язку із введенням воєнного стану, на період починаючи з 2023 року
Головний виконавець: Міністерство економіки України
2.4.1.5.6.
Підготовка щорічного звіту (протягом І кварталу року) про стан виконання плану заходів щодо приведення системи корпоративного управління у визначених суб’єктах господарювання
у відповідність із стандартами корпоративного управління ОЕСР (у тому числі за період 2021 і
2022 років), який у разі потреби містить рекомендації щодо перегляду зазначеного плану заходів
Головний виконавець: Міністерство економіки України
2.4.1.5.7. Підготовка правової основи для забезпечення можливості дострокового розірвання контрактів з керівниками, що здійснюють повноваження виконавчого органу одноособово, або членами колегіального виконавчого органу, підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу у разі грубих порушень вимог антикорупційного законодавства або правил етики такими особами
Головний виконавець: Міністерство економіки України
2.4.1.5.8. Внесення змін до чинних контрактів з керівниками, що здійснюють повноваження виконавчого органу одноособово, або членами колегіального виконавчого органу, підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу, щодо можливості дострокового розірвання контракту у разі грубих порушень норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки
Головний виконавець: Органи державної влади — суб’єкти управління об’єктами державної власності
Індикатори — 5
оприлюднено аналітичний звіт щодо визначення переліку підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу
оприлюднено план заходів щодо приведення системи корпоративного управління у визначених суб’єктах господарювання у відповідність із стандартами корпоративного управління ОЕСР на період, починаючи з
2023 року (який, у тому числі, передбачає проведення конкурсного відбору керівників, голів виконавчих органів та членів наглядових рад суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що зупинений у зв’язку із введенням воєнного стану)
план заходів щодо приведення системи корпоративного управління у визначених суб’єктах господарювання у відповідність із стандартами корпоративного управління ОЕСР виконано на 100 відсотків
контракти з керівниками, що здійснюють повноваження виконавчого органу одноособово, або членами колегіального виконавчого органу підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу, передбачають право дострокового розірвання у разі грубих порушень вимог антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки такими особами
щонайменше 80 відсотків фахівців у сферах регулювання економіки та діяльності бізнесу оцінюють, що:
а) визначений перелік підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу, є обґрунтованим (10 відсотків);
б) план заходів щодо приведення системи корпоративного управління у визначених суб’єктах господарювання у відповідність із стандартами корпоративного управління ОЕСР охоплює необхідні аспекти та містить необхідні заходи (10 відсотків);
в) системи корпоративного управління підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу, на практиці відповідають стандартам корпоративного управління ОЕСР (10 відсотків)