Відгук громадськості

Захід

1.1.5.2.6. Проведення спільної інформаційно-просвітницької кампанії, присвяченої електронним сервісам як альтернативам корупційних практик

Статус заходу:

Не виконано

Захід спрямований на досягнення ОСР:

1.1.5.2. Громадяни утримуються від корупційних практик завдяки проведенню інформаційно-просвітницьких кампаній, спрямованих на підвищення обізнаності про наявність електронних сервісів, спрощення процедур тощо

Вирішення Проблеми:

1.1.5. У багатьох сферах суспільного життя застосування корупційних практик є зручнішим, оперативнішим, ефективнішим, а інколи і єдиним способом задоволення потреб фізичних та юридичних осіб порівняно із задоволенням таких потреб у законний спосіб

Строки виконання:

01.07.2024 - 30.06.2025

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство цифрової трансформації України
співвиконавці:
Національне агентство з питань запобігання корупції

Джерела фінансування:

державний бюджет та/або кошти міжнародної технічної допомоги

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік та/або у межах коштів міжнародної технічної допомоги

Показник виконання:

інформаційно-просвітницьку кампанію проведено. Підбито підсумки кампанії

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

У межах IV кварталу 2024 року Міністерством цифрової трансформації України залучено донором для проведення кампанії проектом "Сприяння доброчесності у публічному секторі (Pro-Integrity)". У межах відповідного кварталу проведено низку координаційних зустрічей, визначено пріоритетні напрямки, цілі та цільову аудиторію кампанії (бізнес).

Також розпочато відбір залученого експерта для написання стратегії кампанії та координації її реалізації, зібрано первинні дані - соціологічні та експертні дані щодо обізнаності та задоволеності підприємців наявними електронними сервісами. Проведення спільної інформаційно-просвітницької кампанії, присвяченої електронним сервісам як альтернативам корупційних практик, заплановано в кінці І кварталу 2025 року.

Протягом І кварталу 2025 року Міністерство цифрової трансформації України спільно з Національним агентством з питань запобігання корупції розробили Стратегію інформаційно-просвітницької кампанії з протидії корупції.

Також отримано підтримку від Міжнародної та Іберо-американської фундації адміністрування та публічної політики (FIIAPP) в межах проекту міжнародної технічної допомоги EU4DigitalUA для проведення спільної інформаційно-просвітницької кампанії, присвяченої електронним сервісам як альтернативам корупційних практик.

За інформацією НАЗК - був надісланий запит на проект МТД щодо отримання фінансування на проведення інформаційно-просвітницької кампанії, очікуємо інформації.

Наразі відсутнє фінансування у звʼязку з закриттям USAID.

Разом з тим, Мінцифри на постійній основі здійснюється інформаційна комунікація щодо електронних послуг як альтернатива корупційним практикам (файл додається).

Також, на початку червня НАЗК було організовано публічну дискусію “Будувати без корупції: як електронні сервіси змінюють правила гри в будівельній сфері” під час якої Мінцифри презентувало результати Загального антикорупційний і економічний ефект від впровадження цифрових інструментів у галузі будівництва.

Щоб показати та проаналізувати високі показники ефективності Дії, компанія Civitta провела дослідження "Антикорупційний ефект цифровізації послуг" на замовлення Міністерства цифрової трансформації України за підтримки Програми EGAP, що впроваджується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії. (презентація дослідження додається).

Також був розроблений ролик - Отримайте послуги онлайн без хабарів у Дії, який транслювався у кінотеатрах Сінема сіті (Київ, Одеса, Вінниця), Квадрат (Київ), Кінопарк в Скаймолі (Київ).

Водночас інформаційно-просвітницьку кампанію, присвяченої електронним сервісам як альтернативам корупційних практик проведено не було, тому вимушені констатувати, що захід є невиконаним.

Результати моніторингу (щоквартально):

07.11.2025:
Захід не виконано
11.08.2025:
Захід не виконано
06.05.2025:
Виконання заходу розпочато невчасно
30.01.2025:
Виконання заходу не розпочато

Додаткові джерела інформації:

1. Мінцифри: Звіт за квартал